Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto iso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • auto iso

    Iemand die "auto iso" gebruikt op zijn d200?
    Welke zijn de voordelen?
    Dank voor een reactie.

  • #2
    Re: auto iso

    auto iso op de D200 is interessant als je de "bovengrens" niet te groot zet..
    ik zou max tot 800 iso gaan om niet al te veel ruis te hebben (natuurlijk van minder belang bij RAW)
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: auto iso

      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Iemand die "auto iso" gebruikt op zijn d200?
      Welke zijn de voordelen?
      Dank voor een reactie.
      Ik gebruik auto ISO op al mijn Nikons, en het laat je toe binnen zelf opgelegde limieten scherpe foto's vanuit de hand te nemen. Hoe hoog de ISO zal oplopen hangt gewoon af van het aanwezige licht. Spijtig dat de foto's in donkerder omstandigheden wat softer zijn en meer ruis vertonen, maar dat is m.i. nog altijd beter dan onscherpe foto's door een te lage sluitertijd

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: auto iso

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik gebruik auto ISO op al mijn Nikons, en het laat je toe binnen zelf opgelegde limieten scherpe foto's vanuit de hand te nemen. Hoe hoog de ISO zal oplopen hangt gewoon af van het aanwezige licht. Spijtig dat de foto's in donkerder omstandigheden wat softer zijn en meer ruis vertonen, maar dat is m.i. nog altijd beter dan onscherpe foto's door een te lage sluitertijd

        MVG,

        Eerlijk gezegd hou ik liever alles zelf onder controle; ook de ISO.
        Maar ik kan er zeker inkomen dat meer ruis beter is dan onscherpe shots door te lage sluitertijden...
        Alleszins deze tip eens proberen

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: auto iso

          Ik gebruik mijn auto iso voor een heel andere reden. Bij concerten wisselt het licht snel en vaak zit er dan ineens een goed belichte foto tussen op bv 400 iso ipv bv 1200 of 1600 met een veel kortere sluiterijd. Zonder auto iso ga ik gewoon tot 2500 iso met een D200, goed belichten en ontwikkelen met DxO 5 en een zeer goed resultaat.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: auto iso

            Ik gebruik auto iso enkel en alleen bij gebruik van mijn flits. Zonder auto iso waren sommige opnames onvoldoende belicht, met auto iso zijn de resultaten met flits veel beter.

            Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #7
              Re: auto iso

              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Ik gebruik auto iso enkel en alleen bij gebruik van mijn flits. Zonder auto iso waren sommige opnames onvoldoende belicht, met auto iso zijn de resultaten met flits veel beter.

              Groetjes, Wim
              Ik zou zeggen: als ik flits: altijd iso 100 :?
              Fotolog -DevLog

              Comment


              • #8
                Re: auto iso

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik gebruik auto ISO op al mijn Nikons, en het laat je toe binnen zelf opgelegde limieten scherpe foto's vanuit de hand te nemen. Hoe hoog de ISO zal oplopen hangt gewoon af van het aanwezige licht. Spijtig dat de foto's in donkerder omstandigheden wat softer zijn en meer ruis vertonen, maar dat is m.i. nog altijd beter dan onscherpe foto's door een te lage sluitertijd

                MVG,
                Ik zie het omgekeerd (concertfotografie) : indien het licht op sommige momenten meezit, krijg je een lagere (betere) ISO dan je manueel zou gepland hebben
                (in combinatie met beperking tussenwaarden*; mogelijk op D300, op D200 weet ik niet; D70 en D80 kunnen dit niet)

                * Zo krijg je bvb geen ISO 1250, wat - volgens sommige bronnen - dan weer meer ruis zou opleveren
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: auto iso

                  bedankt voor de reacties.

                  Comment

                  Working...
                  X