Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote verschil tss canon 400D en 450D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote verschil tss canon 400D en 450D?

    Wat zijn zoal de grootste verschillen tss deze 2 camera?
    De Pixels, 10 of 12 milj.

    De ene 12 bit, andere 14, maar is dit zo'n verschil?

    Wat zijn nog grote verschillen die kwaliteit foto beter maken?

  • #2
    Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

    Foto's op sd kaartje ipv cf
    Nieuw type batterij
    3" schermpje

    Comment


    • #3
      Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

      Ik druk fotografen gewoonlijk in volgende hiërarchie uit:
      1 professionelen;
      2 amateurs;
      3 liefhebbers;
      4 mensen die een fototoestel hebben.

      Wel, als je die indeling overneemt dan denk ik het volgende gelezen te hebben. Er zijn een paar BD reacties geweest van leden die het verschil omschrijven als XXXD modellen voor de instappende tot reeds gevorderde liefhebber. De XXD modellen zijn eerder bedoeld voor de beginnende amateur tot de kleine professioneel. Als ik nu goed versta wat er tussen de lijnen geschreven staat dan is het belangrijkste verschil niet zozeer het technische maar eerder de duurzaamheid en kwaliteit die je in je handen voelt. Dit laatste wordt schijnbaar als belangrijker aanzien dan en paar technische millimeters.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

        Enige reden die ik zie om een 450 te kopen ipv een 400 is de live view, en persoonlijk wil ik dat zelfs niet op mijn toestel.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Enige reden die ik zie om een 450 te kopen ipv een 400 is de live view, en persoonlijk wil ik dat zelfs niet op mijn toestel.
          - spotmeting (eindelijk zeg !)
          - grotere viewer
          - iso permanent zichtbaar in de viewer

          vind ik anders toch wel interessante toevoegingen. Op zich te weinig om over te stappen, maar desalniettemin "nice to have".
          Last edited by dleemans; 29 januari 2008, 00:21.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

            mijn foto's: www.reneheylen.be

            Comment


            • #7
              Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              - spotmeting (eindelijk zeg !)
              - grotere viewer
              - iso permanent zichtbaar in de viewer

              vind ik anders toch wel interessante toevoegingen. Op zich te weinig om over te stappen, maar desalniettemin "nice to have".
              grotere viewer en spotmeting zijn wel interessant, live view hoef ik niet. Maar om daarom de overstap te maken, denk het niet.

              Comment


              • #8
                Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                - spotmeting (eindelijk zeg !)
                - grotere viewer
                - iso permanent zichtbaar in de viewer

                vind ik anders toch wel interessante toevoegingen. Op zich te weinig om over te stappen, maar desalniettemin "nice to have".
                ben ik het mee eens... ik zou geen camera kopen met als hoofdreden liveview.

                De 450D gaat hier ook niet in huis komen alleen al om het feit dat die met SD-kaartjes werkt. Dat vind ik persoonlijk de grootste vergissing die Canon met de 450D heeft gemaakt...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                  doel 450D is gebruikers van compacts (lees SD-kaarten) over de brug te krijgen voor een DSLR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    - spotmeting (eindelijk zeg !)
                    - grotere viewer
                    - iso permanent zichtbaar in de viewer

                    vind ik anders toch wel interessante toevoegingen. Op zich te weinig om over te stappen, maar desalniettemin "nice to have".
                    Er zitten zeker een paar nice to haves op, maar niks dat mij zou kunnen overtuigen om van een 400 naar een 450 te gaan.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                      Ik heb altijd al zin gehad om zo'n "kleintje" te kopen en denk het nu toch wel te zullen doen. Alleen twijfel ik nog mét of zonder kitlens.
                      Ik zie 't probleem niet van de SD kaartjes. Ik heb die nu ook in mijn 1D MkII (naast de CF kaart).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Ik zie 't probleem niet van de SD kaartjes. Ik heb die nu ook in mijn 1D MkII (naast de CF kaart).
                        stel u eens voor dat Canon beslist om de 1D MkII ENKEL SD-kaartjes te geven en je kan dus ineens niet meer upgraden tenzij je al je geheugen van de hand doet en nieuw moet kopen... Dan zou je toch ook niet bijster gelukkig zijn he?

                        @Plex : kan ik heel goed inkomen maar ik spreek enkel voor mezelf
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Ik heb altijd al zin gehad om zo'n "kleintje" te kopen en denk het nu toch wel te zullen doen. Alleen twijfel ik nog mét of zonder kitlens.
                          Ik zie 't probleem niet van de SD kaartjes. Ik heb die nu ook in mijn 1D MkII (naast de CF kaart).
                          Als ik jou was zou ik hem met de IS kitlens kopen.

                          De totale package is dan ook lekker compact. En deze lens blijkt meer dan heel goed te zijn. Is het uiteindelijk toch niks voor jou kan je hem nog altijd verkopen aan de meerprijs dat de kit je kost en heb je niks verloren. Je bent enkel een ervaring rijker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            stel u eens voor dat Canon beslist om de 1D MkII ENKEL SD-kaartjes te geven en je kan dus ineens niet meer upgraden tenzij je al je geheugen van de hand doet en nieuw moet kopen... Dan zou je toch ook niet bijster gelukkig zijn he?

                            Maar dat is toch met alles zo? Heb net uit de kast nog een paar oude reels van mijn Revox bandopnemer weggesmeten. Hoeveel duizenden franken aan floppy's zijn er al in de vuilbak beland? Mijn eerste 1GB IBM microdrive kostte meer dan 300€, nu geven ze CF kaartjes van 1GB bijna gratis. Ik heb een kast vol met VHS video's die nu onbruikbaar zijn door de overschakeling naar DVD en straks verdringt Blu-ray de DVD, etc....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grote verschil tss canon 400D en 450D?

                              Verrast dat er nog niemand iets gezegd heeft over de 14 bits ipv 12. Dit kan alleen maar de natuurgetrouwheid ten goede komen. Met de 8 bits van JPEG heb je 256 tonen per kleur, met 12 bits heb je er 4096 en met 14 bits tenslotte heb je er nu 16348. Dat begint er al op te trekken.

                              Ik trek nooit nog andere foto's dan in raw. De reden is dat je in raw veel meer mogelijkheden om niet perfect belichte foto's te corrigeren en dat de raw converter de foto's omzet naar 16 bit. In 16 bit kan je ook veel meer bewerkingen uitvoeren eer je artefacten ziet dan in 8 bit, dat is gewoon een zaak van rekenen met gehele getallen.
                              Beauty need only be a whisper
                              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                              Comment

                              Working...
                              X