Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een sensorprobleem (D70)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit een sensorprobleem (D70)?

    Hieronder 3 foto's.
    Deze post heeft niets met de beoordeling van deze foto's te maken maar alles met de vreemde groene veeg die je op de eerste en derde foto ziet. De tweede foto is een minuut na de eerste genomen vanop dezelfde plaats van practisch hetzelfde beeld (vliegtuig was intussen veilig geland).
    De laatste foto is 500 opnamen later genomen, met terug zo'n groene veeg. Afgezien van deze twee foto's zag ik nooit iets vergelijkbaar.

    Heeft iemand zoiets ooit gezien?
    Sensor of lens?

    D70 met 18-70 kitlens





    Dank voor elke reactie.
    Last edited by pichayandege; 28 januari 2008, 08:48.

  • #2
    Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

    Ja, ik heb hetzelfde gezien met die van mij, in net dezelfde tegenlichtsituatie!
    Camera staat ondertussen stof te vergaren in de kast wegens een hele hoop problemen ( lichtmeting werkte niet meer naar behoren, losse flits werd meer niet dan wel aangestuurd,kreeg voortdurend te lezen dat na het nemen van foto's er geen beelden stonden op mijn kaart,.....). Te veel problemen om te laten maken dacht ik zo, is tweedehands nog maar 300 euro waard!!

    Die groene vegen waren voor mij de druppel, weg ermee!!

    Comment


    • #3
      Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

      Ik heb nog iets gelijkaardigs gehad (met een D70s), dat toen aan het kaartje bleek te liggen. Mischien eens in de gaten houden of je het enkel met 1 kaartje hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

        Ik heb dat in 2004 ook gehad op mijn D70, bij ongeveer gelijke lichtomstandigheden. Maar nooit echt problemen mee gehad.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

          Bedankt voor de info.
          Zolang dit 1x op 600 foto's voorvalt, kan ik er best mee leven.
          Als dit het begin van het einde aankondigt is dit minder goed nieuws.

          Comment


          • #6
            Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

            Dit was de foto, die ik er tussen had, slechts één keer voorgekomen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Is dit een sensorprobleem (D70)?

              Ik denk dat dit een duidelijk geval van "blooming" is. Een overbelasting van
              de sensor door bv: tegen de zon in te fotograferen. En vooral de D70 was
              daar voor gekend.
              Probleem van ObiWan heeft misschien meer te maken met BGLOD (en had dan gratis hersteld moeten worden)
              Last edited by celle; 30 januari 2008, 10:14.

              Comment

              Working...
              X