Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k100 super

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax k100 super

    Hallo allemaal , vorige week heb ik mij een nieuwe dslr gekocht , pentax omdat ik al analoge pentax lenzen bezit , die lenzen passen prima op het nieuwe toestel maar ? bij gebruik geeft de f waarde (blink , blink ) foto maken (nope) nogthans MF ingesteld volgens het boekje etc , scherpstellen is geen probleem ,afdrukken lukt niet. Doe ik iets fout?
    Dank bij voorbaat , Groetjes G.

    Ps 43 foto's batterijen leeg ?normaal hmmm

  • #2
    Re: Pentax k100 super

    Waarschijnlijk moet je in het menu persoonlijke instellingen de instelling 'gebruik diafragmaring toestaan' nog aanpassen...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Pentax k100 super

      Dank u ,dat was het inderdaad , nu ben ik superblij

      Comment


      • #4
        Re: Pentax k100 super

        Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
        Hallo allemaal , vorige week heb ik mij een nieuwe dslr gekocht , pentax omdat ik al analoge pentax lenzen bezit , die lenzen passen prima op het nieuwe toestel maar ? bij gebruik geeft de f waarde (blink , blink ) foto maken (nope) nogthans MF ingesteld volgens het boekje etc , scherpstellen is geen probleem ,afdrukken lukt niet. Doe ik iets fout?
        Dank bij voorbaat , Groetjes G.

        Ps 43 foto's batterijen leeg ?normaal hmmm
        Wat die batterijen betreft: dit is vrij normaal denk ik. Ik heb hetzelfde toestel zonder de Super (dus geen anti stof). Deze functie gebruikt stroom telkens je het toestel aanzet.
        AA batterijen gaan minder lang mee dan de lithiums waar andere merken mee werken. Ikzelf gebruik GP2700 en Memorex 2700 met een aangepaste lader van Memorex zelf. En AA's bereiken hun maximale levensduur pas na enkele laadbeurten. Alleen maar zorgen dat je een reserve mee hebt.
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: Pentax k100 super

          Goed om weten , dank u , vind het wel een supertoestel , heb ook nog een Oly 300 met ....batterij , dit draagt wel mijn voorkeur weg , de kitlens van pentax is dan iddsuper . Mvrgr G.

          Comment


          • #6
            Re: Pentax k100 super

            ik heb geen pentax, maar had vroeger een toestel met AA batterijen.
            Als je er gewone duracells insteekt kom je nergens. Die gaan er door in geen tijd. 43 foto's lijkt me niet eens weinig.

            Investeer in hele goeie heroplaadbare batterijen, die gebouwd zijn for electronica, met een zo hoog mogelijk vermogen. Dat gaat je heel veel geld (en gemiste foto's) besparen. Met 2400 of 2700 kon ik vlot een 150 - 200 foto's trekken (zonder flits).
            http://www.effieweg.tk

            Comment


            • #7
              Re: Pentax k100 super

              De beste performantie uit een K100D Super ga je met een setje niet-heroplaadbare CRV3 batterijen krijgen. AF zal ook merkbaar sneller gaan. Ik had voor m'n *istDS (zelfde power source als de K100D) altijd enkele setjes van die bij en gebruikte die ook meestal (zeker wanneer enkele dagen geen toegang tot stroom). Enkele setjes heroplaadbare AAs (Sanyo Eneloops) deden dienst in m'n flitser en m'n draagbare hardeschijf/kaartlezer, dus die konden in noodgevallen altijd in de camera worden ingezet. Vaak gebruikte ik de AAs echter ook als ik enkele dagen in een goed hotel zat en die dagelijks kon opladen. Zo had ik minder CRV3s nodig om rond te komen om moeilijkere momenten...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X