Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twins

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twins

    tweelingen ?



    Naar aanleiding van mijn vorige twin foto,
    (die ik mooi vond) maar blijkbaar toch niet echt het dat is.
    (uitgebrand wit op het bekje)

    heb ik me de moeite genomen om aan de foto te sleutelen,
    en hoop dan ook dat deze nu een meerwaarde is naar de reeds eerder geposte foto, ikzelf ben natuurlijk heel tevreden, als ik zie vanwaar ik kom
    en vind hem voor mezelf dan ook showcase waardig, ik hoop u ook .

    Last edited by Wim1960; 27 januari 2008, 20:20. Reden: 2e topic op één dag is te veel , vandaar samengevoegd

  • #2
    Re: twins

    bekken overbelicht
    Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
    scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

    Comment


    • #3
      Re: twins

      Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
      bekken overbelicht
      Mooie onderbouwde kritiek

      Daniel,

      Net zoals de kuifeend zijn dit enorm moeilijke beestjes om deftig op de foto te krijgen. De bekken zijn inderdaad overbelicht en toch denk ik dat je niet veel donkerder kan gaan omdat anders het zwart op de kaken toeloopt.
      In principe fotografeer je deze best bij niet te hard zonlicht omdat anders de contrasten te groot worden.
      Ik weet niet of je in RAW fotografeert, indien er informatie zit in de witte stukken (dus niet volledig uitgebrand) kan je deze met RAW naar mijn mening iets gemakkelijker naar boven halen dan in de Jpeg. Ik was zelf tot voor kort geen RAW-liefhebber, maar nu fotografeer ik eigenlijk enkel nog in RAW. En het is vooral in zulke situaties (met moelijk licht) dat er meer uit te halen valt.

      Alleszins, je hebt al een enorme progressie gemaakt ten opzichte van uw spreeuwenfoto van enkele weken terug! Doe zo verder en dan komt het echt dik in orde!


      groeten,
      Andries
      https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

      Comment


      • #4
        Re: twins 2

        Ik vind deze ook goed. Misschien rechts onder kopje van derde meerkoet wegclonen.
        Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

        Comment


        • #5
          Re: twins

          Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
          Mooie onderbouwde kritiek

          Andries
          Dat is dan ook niet nodig in showcase, net zo min als een uitleg over hoe het beter kan, daarvoor moet hij in Foto beoordeling zijn.
          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
          Canon eos 7D Mijn site

          Comment


          • #6
            Re: twins 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
            Ik vind deze ook goed. Misschien rechts onder kopje van derde meerkoet wegclonen.
            Eu welk kopje

            Comment


            • #7
              Re: twins

              Van twee topics één gemaakt. Twee topics openen op één dag mag niet volgens de forum regels
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: twins

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                Dat is dan ook niet nodig in showcase, net zo min als een uitleg over hoe het beter kan, daarvoor moet hij in Foto beoordeling zijn.
                Allemaal goed en wel maar als je dan de moeite doet om kritiek te geven, doe dan de ook moeite om te zeggen hoe het anders kan. Dat is in mijn ogen elementaire beleefdheid...

                @ Daniel: De tweede is inderdaad beter. Uw water kleurt hier ook veel mooier!


                groeten,
                Andries
                https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                Comment


                • #9
                  Re: twins

                  tweede uitvoering inderdaad beter.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: twins

                    Iedereen bedant voor de eerlijke/ soms leerrijke en leuke commentaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: twins

                      De tweede is inderdaad veel beter.

                      Ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar in PS kun je met het toverstafje heel gemakkelijk de witte bekken selecteren. Hierop kun je dan de belichting regelen zonder dat de rest mee veranderd.
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #12
                        Re: twins

                        Mooie comp
                        2e is inderdaad veel beter.

                        Mvg
                        http://www.filipmineur.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: twins

                          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                          De tweede is inderdaad veel beter.

                          Ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar in PS kun je met het toverstafje heel gemakkelijk de witte bekken selecteren. Hierop kun je dan de belichting regelen zonder dat de rest mee veranderd.
                          Feitelijk heb ik gezeurd, ik heb de verkeerde foto geuploaded,
                          zie maar naar de sluitertijd,
                          en twas verre van expres, heb gewoon de verkeerde geselecteerd.

                          maar toch bedankt vor de tip, in verband met de toverstaf,
                          aleen wil dat bij mij niet lukken, hij selecteert dan te veel of te weinig,
                          ik word er banana van.
                          dus doe ik het met de lasso,om iets te selecteren(of dat beter is weet ik niet),
                          maar ga dit toch uitproberen met enkel het wit te selecteren.

                          toch bedankt hoor

                          Comment

                          Working...
                          X