Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop DSLR

    hallo

    jullie zullen denken "weeral het zoveelste topic van een nieuweling die wil starten met fotografie"... Fotografie is een soortement passie, ik hou van mooie foto's en fotografie was het leukste vak dat ik op school kreeg (ik ben cameraman).
    Ik ben van plan een goeie dslr aan te schaffen (binnen mijn budget).
    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Canon Eos (vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat ik niet tevreden ga zijn met een Nikon, hoe het komt weet ik ook niet, overtuig me).
    Mijn budget is momenteel rond de 700 euro (met lens inbegrepe liefts).

    Ik dacht aan een nieuwe Eos 400D te kopen, met kitlens en eventueel een andere lens erbij.

    Ik zou het toestel voornamelijk gebruiken voor op reis fotos te maken (landschappen, steden,...) En ook voor thuis experimenteren met het fototoestel. Zou ik hier met de kitlens toekomen om leuke fotos te maken ? Of is het aangeraden de body alleen te kopen en een goeie standaard lens te kopen ?
    Zijn er alternatieven voor de EOS 400d ? Mss de 450d maar die zal wss boven het budget gaan; ofwel alternatieven van Nikon ?

    alvast bedankt .
    Nikon D60

  • #2
    Re: Aankoop DSLR

    waarom een DSLR, en geen compact of bridge ?
    op de S5, en G9 van canon kan een externe flits gemonteerd worden.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop DSLR

      waarom, omdat ik voor die prijs (met beetje opleg) een goeie dslr heb waar ik eens van lens kan wisselen, zelf alles kan instellen enzovoorts...
      en ik vind een dslr gewoon veel leuker in de hand liggen enzo
      Nikon D60

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
        waarom, omdat ik voor die prijs (met beetje opleg) een goeie dslr heb waar ik eens van lens kan wisselen, zelf alles kan instellen enzovoorts...
        en ik vind een dslr gewoon veel leuker in de hand liggen enzo
        dan is een 400D een goede keus. Gezien je budget. De kitlens (17-55) is niet van zo'n goede kwaliteit. Maar als starter zeker geschikt. De 17-85 IS USM kitlens heeft mijn voorkeur, maar dit gaat dan over je budget zijn. Een kitlens en binnenopname vragen dan weer voor een externe flitser.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop DSLR

          en wat is een goeie breedhoek lens ?
          Ik ga binnen 3 weken naar New York, en wil dan men fototoestel meenemen en testen
          of kan dat met die 17-85 goed genoeg ?

          grtjs
          Last edited by Oliverken; 26 januari 2008, 14:03.
          Nikon D60

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop DSLR

            Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
            en wat is een goeie breedhoek lens ?
            Ik ga binnen 3 weken naar New York, en wil dan men fototoestel meenemen en testen
            of kan dat met die 17-85 goed genoeg ?

            grtjs
            De nieuwe Canon kitlens 18-55 met IS zou wel een grote verbetering zijn voor weinig geld

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
              en wat is een goeie breedhoek lens ?
              Ik ga binnen 3 weken naar New York, en wil dan men fototoestel meenemen en testen
              of kan dat met die 17-85 goed genoeg ?

              grtjs
              ja hoor, Maar de foutjes in de lens moet je erbij nemen. Vignetering bij 17mm en open diafragma bijvoorbeeld. en de 85 mm geeft je wat extra zoombereik dan de 17-55. De Is doet dan weer zijn werk bij kortere (langere) sluitertijden.
              Last edited by powerkiller; 27 januari 2008, 09:04.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop DSLR

                bij kortere sluitertijden??
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop DSLR

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  bij kortere sluitertijden??
                  grt,bouk.
                  oops foutje ik bedoelde langere. sorry

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop DSLR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
                    vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat ik niet tevreden ga zijn met een Nikon, hoe het komt weet ik ook niet, overtuig me.
                    Ik had bepaalde vooroordelen tegenover Canon. Maar wat voedt jou afkeer tegen Nikon Nikon is geen Leica maar toch iets chiqer dan Canon.

                    Nikon is over de afgelopen 50 jaar gezien toch het merk waar je het meest op kon bouwen
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop DSLR

                      Bij een budget van 700 is een Nikon D40x best leuk.
                      Als lenzen kun je dan denken aan een 18-55 + 55-200VR

                      Ook de combinatie met kitlens 18-135mm is interessant.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Bij een budget van 700 is een Nikon D40x best leuk.
                        Als lenzen kun je dan denken aan een 18-55 + 55-200VR

                        Ook de combinatie met kitlens 18-135mm is interessant.
                        die had ik net gespot ja, en is precies toch nog iets degelijks
                        ik ga een van de dagen eens langs turnhout (foto konijnenberg) en een beetje uitleg vrage over deze nikon en een canon (400D)

                        grtjs
                        Nikon D60

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop DSLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
                          die had ik net gespot ja, en is precies toch nog iets degelijks
                          ik ga een van de dagen eens langs turnhout (foto konijnenberg) en een beetje uitleg vrage over deze nikon en een canon (400D)

                          grtjs
                          Wat hebben ze verteld ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop DSLR

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Wat hebben ze verteld ?
                            ik ga er morgen langs wss
                            ik ben gisteren langs saturn geweest om wat toestellen te testen, vast te nemen enzo. Ik vond de nikon d40x een iets te lompe body (te grote handgreep) en de canon eos 400d vond ik dan wel leuk in de hand liggen. Met batterijgrip was hij ook leuk, enkel de kitlens mja das ni van de beste kwaliteit maar heb toch precies wat goeie lenzen vastgehad 17-200mm van tamron denk ik en nog enkele goeie zoomlenzen, maar die zijn iets te duur om meteen te kopen. De canon 5d lag ook leuk in de hand, enkel te duur .

                            In een winkel in de buurt hier stond een Nikon d70s met 2 kitlenzen te koop voor 600 euro, is dat iets netjes ?
                            Nikon D60

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop DSLR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oliverken Bekijk bericht
                              In een winkel in de buurt hier stond een Nikon d70s met 2 kitlenzen te koop voor 600 euro, is dat iets netjes ?
                              Als investering in antiek.....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X