Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

    In het begin van 2008 heb ik de prijs van de Canon 1D Mark III bij veel internetwinkels snel zien zakken in prijs; bij een enkele winkel, Cameranu.nl bijvoorbeeld, was de prijs net voor de PMA met globaal 400 Euro gezakt naar iets meer dan 3200 Euro. Net nadat Canon op de PMA haar nieuwtjes bekend maakte (niets op 1D en 5D gebied overigens, alle speculaties ten spijt), zie ik opeens weer prijzen van rond de 3600 Euro verschijnen. Zouden de winkels ook groot nieuws hebben verwacht en vooruitlopend daarop de prijzen hebben verlaagd?

    Heeft een van jullie een leuke of interessante theorie over het waarom van deze scherpe prijsfluctuaties dan hoor ik die graag ....

  • #2
    Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

    Voor rond de € 3.200,- heeft u een toestel met die "beruchte" "Serienummers" waarmee eventueel een probleem mee kan zijn.

    Dat probleem wordt door Canon helemaal gratis binnen drie werkdagen verholpen.

    Voor boven de € 3.600,-- heeft u een toestel waarvan het serienummer niet op die lijst voorkomt.

    Dus ga op zoek naar zo'n toestel en u verdient € 400,-
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
      Voor rond de € 3.200,- heeft u een toestel met die "beruchte" "Serienummers" waarmee eventueel een probleem mee kan zijn.
      Op 25 oktober vorig jaar stuurt Canon (althans in de VS en de UK want er circuleren copies op het net) een brief naar alle dealers om de bewuste 1D MKIII uit de rekken te halen en terug te sturen naar Canon.

      "In order to ensure that the customer experience is not damaged, and as a responsible company, Canon has decided to stop shipment of all EOS-1D MARKIII. We would therefore like to collect all unsold EOS-1D MARKIII units. Please kindly contact Customer Administration on 01737 220841 to arrange a collection and a refund at the purchase price....."


      In de veronderstelling dat ze iets gelijkaardig gedaan hebben in de rest van Europa, zouden er toch 3 maand later nog dealers zijn die hun stock niet teruggestuurd hebben en deze toestellen aan 400 € vermindering verkopen tov nieuwe (en het verlies dus zelf slikken). Hoogst merkwaardig verhaal.
      Last edited by DigiCam; 26 januari 2008, 15:14.
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
        Op 25 oktober vorig jaar stuurt Canon (althans in de VS en de UK want er circuleren copies op het net) een brief naar alle dealers om de bewuste 1D MKIII uit de rekken te halen en terug te sturen naar Canon.

        "In order to ensure that the customer experience is not damaged, and as a responsible company, Canon has decided to stop shipment of all EOS-1D MARKIII. We would therefore like to collect all unsold EOS-1D MARKIII units. Please kindly contact Customer Administration on 01737 220841 to arrange a collection and a refund at the purchase price....."


        In de veronderstelling dat ze iets gelijkaardig gedaan hebben in de rest van Europa, zouden er toch 3 maand later nog dealers zijn die hun stock niet teruggestuurd hebben en deze toestellen aan 400 € vermindering verkopen tov nieuwe (en het verlies dus zelf slikken). Hoogst merkwaardig verhaal.
        Canon had er beter aan gedaan om ook een gelijkaardige brief naar alle eigenaars van een MarkIII te sturen, zo konden die er zelf over beslissen of ze het risico in de toekomst nog wilden nemen
        Volgens de man die het balletje aan het rollen bracht zouden alle problemen nog niet volledig van de baan zijn, zelfs met sommige herstelde toestellen.

        Just my two cents.

        Comment


        • #5
          Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          ... prijsfluctuaties ...
          De term alleen al is 400€ waard.
          Gurdy

          Comment


          • #6
            Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
            Canon had er beter aan gedaan om ook een gelijkaardige brief naar alle eigenaars van een MarkIII te sturen, zo konden die er zelf over beslissen of ze het risico in de toekomst nog wilden nemen
            Denk niet dat Canon de adresgegevens van de eigenaars van een 1D MKIII heeft.
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

              Van de mensen die hun toestel hebben geregistreerd toch wel, alsook van diegenen die zich hebben aangemeld voor een submirrorfix.
              Eén zaak weet ik zeker, nooit meer een toestel aanschaffen vlak na de lancering ervan.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                De term alleen al is 400€ waard.
                Als dat zo was zou ik de term 9 keer herhalen en dan een 1D Mark III aanschaffen ...

                Overigens is er een internetwinkel in Amersfoort waar de prijs nu 3399 Euro is. Lager heb ik in Nederland niet kunnen vinden. Belgie misschien ?
                Last edited by hapa; 27 januari 2008, 22:36.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                  Op Dpreview las ik de suggestie dat de abrupte prijsstijging van eind januari te maken kan hebben met de voor Canon dure "fix" van de 1D Mark III die eraan schijnt te komen .... Het blijft natuurlijk gissen maar erg onlogisch lijkt de gedachte niet. Als Canon overtuigd is van de verbetering die de herstelling kan teweegbrengen dan zou een prijsstijging weleens de opgelegde "tegenprestatie" van de toekomstige klant kunnen zijn .....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                    Zijn de nu verkochte body's vrij van deze 'fout' ? Ook die laatste waarnaar verwezen wordt ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                      Wat ik ervan begrepen heb is dat de huidige ("Blue dot") exemplaren wel van de fabriek uit de standaard fix hebben meegekregen, maar er schijnt nu een rigoreuzere fix aanstaande te zijn en die zal, zo neem ik tenminste aan, nog niet zijn geimplementeerd. Maar ik geef mijn mening graag voor een betere ......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                        Ik hoorde vandeweek van enkele persfotografen dat er tegen eind 2008 een 1D Mk IIIn op de markt zou komen..... hebben er nog al mensen die geruchten opgevangen ?
                        Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                        een hoop sunbounce & strobist stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                          Heb zelfs al geruchten gehoord over de 1DMark IV....
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                            En een 1DMark V....

                            En een 1DMark VI....


                            En een 1DMark VII....



                            En een 1DMark VIII....




                            En een 1DMark IX....





                            En een 1DMark X....






                            En een 1DMark XI....





                            En een...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsschommelingen Canon 1D Mark III

                              Voorlopige beste prijs in België
                              Winkel gerund met behulp van PrestaShop


                              Comment

                              Working...
                              X