Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 weigert dienst bij lage temperaturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 weigert dienst bij lage temperaturen

    Ik ben sedert dec. 2006 in het bezit van een Nikon D80, wat ik tot nu tot altijd een fantastisch toestel vond. Alleen ondervind ik de laatste weken problemen wanneer ik het toestel mee naar buiten neem. Is het toestel koud, dan weigert de D80 op te starten. De indicatie van het aantal resterende foto's staat nog wel op het lcd-schermpje, maar verder is er geen leven in te krijgen. De batterij, was mijn eerste reactie. Maar ook mijn tweede batterij gaf hetzelfde resultaat. Ik deed nog wat meer testen. Zo plaatste ik zowel batterij als toestel afzonderlijk in de koelkast. En raar, maar waar. Mijn toestel op kamertemperatuur werkt met een batterij op koelkasttemperatuur, maar mijn D80 die uit de frigo komt en een warme batterij krijgt toegestopt blijft dienst weigeren tot hij "ontdooid" is. Eens zowel toestel als batterij op kamertemperatuur zijn, is er geen enkel probleem meer. Wees gerust, ik bewaar mijn D80 niet meer in de frigo, maar ik hoop toch nog wat winterfoto's te kunnen schieten. Is er iemand die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt ? Of misschien een idee heeft waar de oorzaak ligt ? thanxx.

  • #2
    Re: Nikon D80 weigert dienst bij lage temperaturen

    Lijkt me toch niet echt normaal. Handleiding zegt dat de werkomgeving van 0 tot 40 graden is. Zelf heb ik hem al meerdere keren in de vrieskou gebruikt (rond de -8) zonder problemen. Toestel bewaarde ik wel onder mijn jas.
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 weigert dienst bij lage temperaturen

      ondertussen antwoord gekregen van het support centre van nikon : camera binnen brengen om probleem na te kijken. zal wel de enige oplossing zijn, vrees ik. ben me de laatste dagen al aan het suf denken wat de oorzaak zou kunnen zijn. alle batterijcontacten zien me er proper uit. heeft de nikon misschien nog een interne batterij aan boord die de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn ?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 weigert dienst bij lage temperaturen

        Waarschijnlijk een slecht componentje op een van de printjes, kan je niet veel aan doen. Daar dient garantie voor en hopelijk val je daar nog binnen...
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

        Comment

        Working...
        X