Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera

    Even een kort vraagje. Welke camera van nikon staat op vandaag qua kwaliteit op het zelfde niveau als de canon eos 400D? Bedankt!

  • #2
    Re: welke camera

    D40x en de D50, kort en bondig.

    Comment


    • #3
      Re: welke camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      D40x en de D50, kort en bondig.
      Dat is geen goede plaats voor de 400D, de D50 was er al uit of bijna uit toen de 400D kwam....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: welke camera

        Waarom zou de D50 niet als Nikon alternatief kunnen tellen voor de 400D . Ik heb het niet louter over de iets hogere prijs. Features en kwaliteit moeten nu eenmaal betaald worden natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera

          Zou eerder de D70 zeggen..
          Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
          Visit my Flickr

          Comment


          • #6
            Re: welke camera

            beetje domme vraag waarschijnlijk, maar met een 18-55mm kan je waarschijnlijk nauwelijks inzoomen?

            Comment


            • #7
              Re: welke camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Waarom zou de D50 niet als Nikon alternatief kunnen tellen voor de 400D . Ik heb het niet louter over de iets hogere prijs. Features en kwaliteit moeten nu eenmaal betaald worden natuurlijk.
              Alternatief is wat anders kwalitatief gelijkwaardig, maar een tijdverschil van 1,5 jaar digitaal is veel en dat heft ook tot gevolg dat de techniek verbeterd, bv pixels, meetpunten, trilsensor ed.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: welke camera

                Ral, uit je vragen op te maken ben je waarschijnlijk niet gewoon om met een reflextoestel te werken (ikzelf ook nog maar anderhalf jaar).
                Wil je misschien eens zeggen waarvoor het toestel precies moet dienen? Wat wil je fotograferen? Wat is je budget?
                Ben je van plan de kitlens erbij te kopen of is er ruimte voor een iets betere lens? Ik heb met mijn broer zijn 400D mogen werken en was echt niet onder de indruk van de kitlens.
                Je hoeft trouwens niet bij Canon of Nikon te blijven voor lenzen, Sigma en Tamron maken echt ook goede lenzen (sommige al beter als de andere).
                Vraag maar raad verder hoor.

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                  beetje domme vraag waarschijnlijk, maar met een 18-55mm kan je waarschijnlijk nauwelijks inzoomen?
                  Tot net zover als met een 18-200, alleen ligt daar het begin verder weg. Maar ik ben echt tevreden met mijn 17-55.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                    Zou eerder de D70 zeggen..
                    De D70 Die is nu al meer als een jaar van de markt, was reeds vervangen door de D70s en die op zijn beurt door de D80

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Wil je misschien eens zeggen waarvoor het toestel precies moet dienen? Wat wil je fotograferen? Wat is je budget?
                      Wel het is eigenlijk voor mijn zus die in Afrika zit en daar - onder andere - een fotoreportage gaat maken. Ze is daar nu met een gewoon huis en tuin cameraatje en wil een camera die je kan instellen zoals vroeger de analoge. Haar budget is max. 700 euro. Ik heb haar de CANON eos 400D en NIKON D40x aangeraden. Natuurlijk kun je met die standaardlens niet echt zoomen. Ze kan ook een zoomlens erbij kopen, maar die kosten een pak geld. Ik vroeg mij dan af of ze niet beter een goed toestel met ingebouwde zoom koopt waar je ook alles kan instellen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera

                        Ral, je bent in je laatste post wel over totaal verschillende toestellen bezig, hoor.

                        Een reflex toestel zoals de Nikon D40/D50 of de Canon 400D (en soortgelijke die niet onderdoen in mogelijkheden noch kwaliteit) kan je met kitlens wel aanschaffen voor 700 euro (en minder) maar wil je een groot bereik tussen groothoek en tele gaat dat centjes kosten.
                        Voordeel is wel dat je toestel bijna onbeperkt uitbreidbaar is en aanpasbaar aan alle situaties, ...
                        Nadeel: behalve de uiteindelijke kostprijs gewicht en omvang van je uitrusting, stof op de sensor, het lenswisselen, ...


                        Een alternatief - waar je naar verwijst - is een bridge met een allround lens.
                        Ik noem maar enkele:Panasonic FZ50, FZ8 en FZ18, Canon s5 en G9, Sony H9, Olympus 550, Fuji 5700, ....
                        Voordelen: handzame alles in één toestellen met macro en filmfunctie, binnen je budget, beperkt in omvang, (beperkt) uitbreidbaar met (dure) voorzetlenzen, ...
                        Nadelen: als je méér wil (en na een tijdje zal dat wel gebeuren) kom je vanzelf bij een reflextoestel terug, relatief traag (snel bewegende onderwerpen), mindere fotokwaliteit (vergeleken met een DSLR), onbruikbaar in het duister, ...

                        Ik denk dat jij of je zus best eens een lijstje met prioriteiten maakt. Wat wil ze? Welk specifiek gebruik? En zo.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera

                          Het is om het alledaagse leven te fotograferen in Benin (Afrika). Dus in zowel in een stedelijke setting en groene of zanderige, droge setting met mensen en zonder mensen...Uiteraard moet die ook geschikt zijn voor hier.
                          Iemand ervaring met fotograferen in Afrika?

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ral Bekijk bericht
                            Het is om het alledaagse leven te fotograferen in Benin (Afrika). Dus in zowel in een stedelijke setting en groene of zanderige, droge setting met mensen en zonder mensen...Uiteraard moet die ook geschikt zijn voor hier.
                            Iemand ervaring met fotograferen in Afrika?
                            Die heb ik zeker en het eerste die als negatief kan gelden is stof en als tweede ... stof. Er is enorm veel stof en zand in de lucht en dan kan je maar beter ofwel een camera hebben met sensorreiniger EN de artic butterfly pen voor het stof van de sensor te vegen. Anders eens kijken naar de rubriek "reisfotografie". Daar is Afrika al enkele keren aan bod gekomen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Die heb ik zeker en het eerste die als negatief kan gelden is stof en als tweede ... stof. Er is enorm veel stof en zand in de lucht en dan kan je maar beter ofwel een camera hebben met sensorreiniger EN de artic butterfly pen voor het stof van de sensor te vegen. Anders eens kijken naar de rubriek "reisfotografie". Daar is Afrika al enkele keren aan bod gekomen.
                              Bedankt voor de reactie! Wat is dan eerder aan te raden voor geen ervaren fotograaf? Een digitale spiegelreflexcamera of een camera zoals panasonic lumix DMC-FZ8 (of FZ18) en canon powershot S5 IS ?

                              Comment

                              Working...
                              X