Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 450d Vs Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 450d Vs Eos 40d

    Jawel de camera is nog niet op de markt en hier is al een eerste officiële vergelijking



    Welk toestel zouden jullie verkiezen en waarom ? Wat zijn de belangrijkste verschillen om voor het ene of het andere toestel te kiezen, want het worden inderdaad bijna concurenten voor elkaar.

    Moest de prijs van de 40D snel zakken tot €750 ofzo, maar nu nog steeds €1000, kan echt geen maanden meer wachten en 2e hands geen 40D te vinden.

    Greetz,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 24 januari 2008, 21:11.

  • #2
    Re: Eos 450d Vs Eos 40d

    ik zou resoluut voor de 40D gaan vooral omwille van zijn ergonomie, stevigheid én snelheid.

    zijn dat dingen die je niet interesseren, kies dan maar de 450D

    je kan, vanaf ze beiden in de winkel liggen ook eens gaan voelen hoe ze in je hand liggen en je zal ook wel meteen weten welk toestel dat is. (maar dan zeg ik je dat het waarschijnlijk de 40D zal worden tenzij je echt graag een klein fototoestelletje vastneemt)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Eos 450d Vs Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      De 450D heeft 14BIT Raw (nog niet in 40D).
      Welk toestel zouden jullie verkiezen en waarom ? Wat zijn de belangrijkste verschillen om voor het ene of het andere toestel te kiezen, want het worden inderdaad bijna concurenten voor elkaar.

      Greetz,
      Innovator
      De 40D heeft :
      wel 14 bits raw. net zoals de 1D mark 3 D(s)
      en ook Sraw 14 bit
      40D is sneller.
      is soepeler in gebruik van simultaan opslaan RAW en JPEG
      snellere sluiter en Frame rate.
      ISO waarde tot 3200, en ja die is bruikbaar mits onderdrukking.
      heeft ook verwisselbare focus schermen.
      De 40D heeft meer opties om gebruiksinstellingen op te slaan.
      en geeft de mogelijkheid voor draadloos multiflitsondersteuning.
      Enfin hij is gewoon sneller en uitgebreider voor gebruik

      Comment


      • #4
        Re: Eos 450d Vs Eos 40d

        Mooi gezegd van kevlar in een andere thread, zegt alles mijn beste innovator.


        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Hmmm je hoeft geen kristallen bol om te zien dat de layout van de body helemaal verschillend is. Je hoeft ook al geen kristallen bril om te zien dat de 40D foto's kan maken die de 450D niet kan maken. Gewoon de specs bekijken.
        En in die specs kan je nog heel wat redenen zien waarom de ene een body van een hogere klasse is dan de andere.

        Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat je daar over kan twijfelen. Daarvoor moet je die camera toch zeker niet in handen gehad hebben??? Misschien wat meer ervaring nodig dat wel. Vandaar dat iemand die niet weet waarom hij de 40D zou kopen best een 450D koopt.
        Stel je koopt een 450D en na 6 maanden merk je dat je meer nodig hebt dan ga je voor een 40D(die dan enerzijds goedkoper zal zijn maar anderzijds zullen de eerste roddels de kop al opsteken van een 50D) en je verkoopt de 450 voor een deftige prijs. Als blijkt dat je genoeg hebt met een 450 dan spaar je toch een mooie som geld uit.
        Het grootste probleem is dat je veel wil maar kennelijk begint vanaf 0. Eerst al die gedachten met de lichtsterke primes en nu twijfelen over 2 verschillende reeksen. Let op dat je je niet te zwaar in een positie steekt die je je achteraf beklaagd. Het gaat toch over veel geld tenslotte

        Comment


        • #5
          Re: Eos 450d Vs Eos 40d

          Hoi Aike, zou zeker geen €1000 voor een body betalen, en de volgende maanden gaat de 40D misschien wel iets maar zeker niet veel in prijs zakken
          Nu is de prijs tss €1500-€1000 (deze laagste prijs met moeite te vinden)

          Hoopte op een 2e hands 40D van rond de €750 (=prijs nieuwe 450D) maar dit is maar een droom

          Vroeger nog een compactcamera canon powershot s3 is gehad, had vorige week de eos 400D vast, voelde even plastiekerig aan. Vind het wel leuk als je een dlsr koopt dat hij ook zo stevig aanvoelt. Vooral de ISO3200 ziet er prachtig & ruisloos uit zie : http://search.pbase.com/search?q=40d+iso+3200&c=sp

          En er zijn nu opnieuw discussie's begonnen betreft SD <> CF kaarten ook. Compactflash heeft vb 300x speed, SD nog maar een 150x als ik me niet vergis. Prefereer zelf SD, hoop dat ze nog wat inhalen....

          Dus t'zal idd een 450D worden die ik misschien later kan verkopen voor de 40D. Ik koop verkoop niet graag toestellen, liever direct de goede, daarmee
          Een betaalbare 40D op korte termijn (binnen de 2 maand) - nieuw of 2e hands - zit er niet in
          Last edited by Innovator; 24 januari 2008, 22:06.

          Comment


          • #6
            Re: Eos 450d Vs Eos 40d

            Hey,

            is wel een klein fotootje hé. Kijk anders hier eens naar:


            Niet zo veel verschil en zal ook zo zijn voor de 450 of 400

            Comment


            • #7
              Re: Eos 450d Vs Eos 40d

              ja,dit vb is wel zonder NR Noise Reduction, denk dat dit bij 3200 wel noodzakelijk is...

              Comment

              Working...
              X