Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot s5 aansluiten op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot s5 aansluiten op pc

    Hallo,

    Ik heb pas een Canon Powershot s5 is gekregen als omruiling van mijn s1 (fabricagefout).

    Nu heb ik het probleem dat mijn pc (Windows XP) de camera niet herkent en dus niet automatisch begint met downloaden van de foto's als ik de camera aansluit met USB-kabel. Ik heb de 2 poorten van mijn pc al getest en beide geven geen resultaat.

    Had Canon mail gestuurd en zij stuurden dit antwoord maar ik vind de gevraagde onderdelen die geactiveerd moeten worden niet terug:

    Kijk na of in Systeembeheer de volgende 3 zaken op status: gestart en opstarttype: automatisch staan ingesteld:
    - SSDP discovery service
    - WIA windows image aquisition
    - Canon Camera Acces Library 8

    Ik ben dus via Configuratiescherm naar Systeembeheer gegaan en daar vind ik wel verschillende snelkoppelingen terug maar ik weet niet onder welke die 3 items zijn te vinden?

    Kan iemand me helpen?

  • #2
    Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

    Oorspronkelijk geplaatst door Moonbeam Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb pas een Canon Powershot s5 is gekregen als omruiling van mijn s1 (fabricagefout).

    Nu heb ik het probleem dat mijn pc (Windows XP) de camera niet herkent en dus niet automatisch begint met downloaden van de foto's als ik de camera aansluit met USB-kabel. Ik heb de 2 poorten van mijn pc al getest en beide geven geen resultaat.

    Had Canon mail gestuurd en zij stuurden dit antwoord maar ik vind de gevraagde onderdelen die geactiveerd moeten worden niet terug:

    Kijk na of in Systeembeheer de volgende 3 zaken op status: gestart en opstarttype: automatisch staan ingesteld:
    - SSDP discovery service
    - WIA windows image aquisition
    - Canon Camera Acces Library 8

    Ik ben dus via Configuratiescherm naar Systeembeheer gegaan en daar vind ik wel verschillende snelkoppelingen terug maar ik weet niet onder welke die 3 items zijn te vinden?

    Kan iemand me helpen?


    Heb je geen Zoombrowser op de setup CD van Canon?? Daar kun je dat allemaal mee doen (en meer).

    hg,

    Karel

    Comment


    • #3
      Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

      Die Zoombrowser werkt ook langs geen kanten. Bij mijn s1 deed ik dat inderdaad met dat programma maar de meegeleverde Zoombrowser voor de s5 werkt niet.

      Die meegeleverde cd is dus compleet waardeloos. Canon zegt ook dat met Windows XP er geen drivers moeten geïnstalleerd worden en dat de camera dus automatisch zou moeten gedetecteerd worden.

      Ik zou het dus graag oplossen via Systeembeheer maar vind niet hoe.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

        In mijn geval moest ik zelf geen software aanpassen/upgraden. Hij herkende probleemloos de S5 ipv de S1 en kopieerde alles zoals bij mijn S1.

        Ik heb de standaard soft gebruikt (Zoombrowser EX 5.8)
        Mijn derde oog is een Nikon D90

        Comment


        • #5
          Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

          Ben je zeker da je usb poorten werken
          probeer is iets anders aan te sluiten
          normaal herkent xp dit toestel zonder drivers te instaleren
          groetjes wannes

          Comment


          • #6
            Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Moonbeam Bekijk bericht

            Kijk na of in Systeembeheer de volgende 3 zaken op status: gestart en opstarttype: automatisch staan ingesteld:
            - SSDP discovery service
            - WIA windows image aquisition
            - Canon Camera Acces Library 8
            Heb even bij mij nagekeken, ze staan wel degelijk als service geinstalleerd:

            (My computer - rechts klik, manage - Services & Applications - Services)

            - SSDP discovery service - Started - Manual
            - WIA windows image aquisition - Started - Automatic
            - Canon Camera Acces Library 8 - Started - Automatic

            Check eens bij jou?
            Mijn derde oog is een Nikon D90

            Comment


            • #7
              Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Moonbeam Bekijk bericht
              Die Zoombrowser werkt ook langs geen kanten. Bij mijn s1 deed ik dat inderdaad met dat programma maar de meegeleverde Zoombrowser voor de s5 werkt niet.

              Die meegeleverde cd is dus compleet waardeloos. Canon zegt ook dat met Windows XP er geen drivers moeten geïnstalleerd worden en dat de camera dus automatisch zou moeten gedetecteerd worden.

              Ik zou het dus graag oplossen via Systeembeheer maar vind niet hoe.
              Wat je kunt proberen:

              camera aansluiten

              dan My Computer openen, via start linksonder op je scherm.

              dan zou je jouw camera moeten zien.

              Zo ja: rightclick op de naam en ga in properties (onderin).

              Dan ga je naar "events" en daar kun je "camera connected" selecteren en daaronder "Canon Camera Window".

              Dan moet het in principe gaan (heb je wel je oude Zoombrowser uninstalled??)

              Karel

              Comment


              • #8
                Re: Canon Powershot s5 aansluiten op pc

                Heb geprobeerd wat je voorstelde Bartoli maar het helpt niet.
                SSDP discovery service stond wel op Uitgeschakeld en heb ik op Automatisch gezet.
                De andere 2 stonden al goed, dus op Automatisch.
                Maar ondanks de wijziging is er niks veranderd.

                Ik heb ook geprobeerd wat jij voorstelt Peekaa maar ook dat helpt niet.
                Wat ik ook raar vind is dat als ik rechts klik op Camera Window en dan op Eigenschappen en dan Compatibiliteit kies dan is er enkel keuze tussen: Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000?

                Maar ik heb wel gezien dat ik in Deze Computer kan rechtsklikken op het icoon van de camera en dat er dan ook een keuze: "Foto's downloaden" is.

                Zal het zo wel doen.

                Er mag een slotje op. Toch bedankt om mee te denken!

                Comment

                Working...
                X