Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf DSLR

    Hallo iedereen,

    Ben nieuw hier op het forum.
    Ik zou me een digitale spiegelreflex willen aanschaffen maar ben niet zo thuis in dit wereldje.
    Ik heb een budget tot 1400€ en wil me iets kopen waar ik vele jaren plezier aan ga hebben.
    Ik zou de camera meenemen met de motor in rugzak dus hij mag wat robuust zijn.
    Zelf had ik gedacht aan een Canon EOS 40D.
    Zijn er nadelen waarom ik het niet zou kopen?
    Andere toestellen die meer aangeraden zijn?

    Zou zeggen geef jullie opinie maar.

    Groeten en alvast bedankt, Bart

  • #2
    Re: Aanschaf DSLR

    kan je eerst en vooral wat meer uitleg geven over wat voor foto's je er vooral mee zou willen nemen?
    zonder deze info kunnen we jou geen tips geven voor toestellen/lenzen

    en vergeet ook niet dat je lenzen ook veel geld kosten hé. als je van de 1400 euro al 1000 euro uitgeeft aan een 40D, dan heb je te weinig geld over voor een goede lens
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf DSLR

      ... en de 40D is nu niet wat je noemt "compact" ... het is een kloefer van een body in vergelijking met zijn voorgangers... een half rugzakske vol, denk ik.

      Bij een "reis"camera heb je geen boodschap aan 6 foto's per seconde, supersnelle AF en zo ... wel aan een goeie, lichtsterke lens. Ik raad aan om daar wat meer te spenderen + een ministatiefje dat in je rugzak past.
      Last edited by gurdy; 24 januari 2008, 12:32.
      Gurdy

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf DSLR

        Hallo,

        Heb reeds een 5 jaar geleden een semi toestel gekocht van HP.
        Iets tss compact en DSLR. Ben hier niet tevreden van.
        De bedoeling is om zeer uiteenlopende fotos te maken. Van bewegende beelden tot close-ups.
        De camera moet zoals reeds gezegd wat robust zijn (plastic><magnesium behuizing). Belangrijk is eveneens als ik er zo een smak geld tegen gooi dat ik een toestel heb waar ik een lange tijd plezier van ga hebben.
        Hiermee bedoel ik dat ik over 2 jaar er niks meer met kan aanvangen door de snelle evolutie.
        M'n budget van 1400€ zou zijn voor body+een lens.
        Daarom had ik gedacht aan het kit Canon EOS 40D +17-85mm lens.

        Kan iemand van jullie zeggen waar ik best zoiets koop?
        Iets zoals mediamarkt of eerder bij een fotospeciaalzaak.
        Ik had gedacht bij Grobet in Antwerpen.

        Later koop ik dan nog wel een zoomlens bij. Ik ben me bewust van de prijs van de lenzen.

        Alvast bij voorbaat dank.

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf DSLR

          Grobet is een heel goede winkel dus daar kan je hem zeker kopen

          een toestel als de 400D is nu wel niet zo stevig als een 40D, maar hij is toch nog wel stevig genoeg hoor

          als je de extra functies van een 40D niet nodig hebt. kan je evengoed een 400D kopen én een veel betere lens daarbij nemen (of meerdere lenzen)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf DSLR

            Bart,

            Hou er rekening mee dat Canon met zijn 17-85/3.5-5.6 niet zijn beste beentje voorgezet heeft. Als je die zou willen nemen dan zijn er toch betere alternatieven, Tamron, Sigma bvb.

            Lowepro heeft een hele resem rugzakken waar een camera netjes in opgeborgen kan worden, zelfs een 40D krijg je in een minitrekker 200 wel weg denk ik.

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
              Hallo,

              Heb reeds een 5 jaar geleden een semi toestel gekocht van HP.
              Iets tss compact en DSLR. Ben hier niet tevreden van.
              De bedoeling is om zeer uiteenlopende fotos te maken. Van bewegende beelden tot close-ups.
              De camera moet zoals reeds gezegd wat robust zijn (plastic><magnesium behuizing). Belangrijk is eveneens als ik er zo een smak geld tegen gooi dat ik een toestel heb waar ik een lange tijd plezier van ga hebben.
              Hiermee bedoel ik dat ik over 2 jaar er niks meer met kan aanvangen door de snelle evolutie.
              M'n budget van 1400€ zou zijn voor body+een lens.
              Daarom had ik gedacht aan het kit Canon EOS 40D +17-85mm lens.

              Kan iemand van jullie zeggen waar ik best zoiets koop?
              Iets zoals mediamarkt of eerder bij een fotospeciaalzaak.
              Ik had gedacht bij Grobet in Antwerpen.

              Later koop ik dan nog wel een zoomlens bij. Ik ben me bewust van de prijs van de lenzen.

              Alvast bij voorbaat dank.
              Wanneer de body het niet begeeft ga je er binnen 50 jaar nog evenveel kunnen mee doen als tegenwoordig. Staar je niet blind op de megapixels en de frames per seconde.
              Investeer best een serieuze brok aan de lens en dan wat minder aan de body tenzij je gaat voor "speciale" fotografie. Ik bedoel dan heel weinig licht, supersnel, onderwater, enz. Veel mensen zijn nog steeds tevreden over bvb de 350D.
              Als er 1 ding is waar een fotograaf van vernieuwt zijn het de lenzen omdat hij in eerste instantie geen budget (meer) had om gelijk die goede te kopen.

              Ik zou het forum nog wat uitpluizen en lezen wat anderen kochten en waarom. Een wereld aan info, gratis en voor niks! Leve BD!

              Veel succes in ieder geval met je zoektocht maar je "nieuw speelgoed", geeft steeds een raar gevoel in de maag niet?
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf DSLR

                Hallo,
                Vermits je spreekt van Grobet, ben je uit de buurt van Antwerpen.
                Ga ook eens even langs DeGreef , Acht Eeuwenlaan te Edegem.
                Open alle dagen tot 6.30 en zaterdag tot 17 uur, denk ik Tel 03/4575745.
                De Eigenaar Alain , en zijn helpers kennen enorm veel over fotografie en
                het zijn geen verkooppushers, als je begrijpt wat ik bedoel.
                Zeker de moeite waard, om eens te passeren
                Succes
                Leo
                lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf DSLR

                  Hallo iedereen,

                  Kunnen jullie mij dan een goede lens aanprijzen die ook een redelijk zoombereik heeft. Iets alles in de zin van het 17-85mm lens van de kit?

                  Groeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf DSLR

                    Ik kan niet zeggen dat het een slechte lens is die 17-85 is.
                    Zijn geld meer dan waard. Zeker als beginner een goede keuze.
                    Je kan nog even wachten wat de PMA voor nieuws heeft. En qua lenzen zijn er wel mooiere en betere te krijgen, maar aan alles zit een prijskaartje.
                    Al met al wil je 1400 € besteden en met de 40d + 17-85 + misschien een flitsertje + extra accu zit je daar al overheen.
                    Binnenkort komt de 450d uit en misschien voldoet dat al aan de wensen.

                    En wat de prijzen betreft flink surfen, want het regent aanbiedingen.

                    Zelf heb ik een Nikon, maar Canon is zeker geen slechte keus. Maar hou het nieuws van de PMA in de gaten op de diverse sites als: dpreview.com , letsgodigital.org

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf DSLR

                      En Bart

                      Ik wil je niet uit België wegjagen, maar kijk ook eens bij de buren in Nederland. Even naar je combi gekeken bij Kameraexpress en dat scheelt al 100 €

                      Succes met shoppen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf DSLR

                        Mss een EOS 400D met 17-55 2.8IS lens?
                        Ik weet niet of je de 6,5fps, betere AF en betere hoge ISO's van de 40D echt nodig hebt. Dus misschien zou je beter af zijn met de goedkopere 400D. Deze zal komende tijd nog meer in prijs zakken aangezien de 450D net is aangekondigd. Mocht je voor 400D gaan dan zal nu zo'n €470 kosten zonder lens. Koop dan daarbij de Canon 17-55 2.8 IS (ideale walk-around lens en optisch heeel goed), die kost momenteel zo'n €830. Het overige geld kun je dan besteden aan een BG-E3 battery grip (voor de extra comfort en verticale ontspanknop), een tas en wat extra geheugen kaartjes.
                        Ipv de (dure) 17-55IS kun je ook naar de Sigma 18-50 2.8 of Tamron 17-50 2.8 kijken. Die zullen tussen de €350 en €400 kosten. Waardoor je natuurlijk veel meer overhoud voor een goede telezoom zoals de Canon 70-300 IS USM.
                        Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                        Visit my Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf DSLR

                          En ook Konijnenberg.be zit in prijsvoordeel.
                          Heeft ook een zaak in België. Altijd de moeite waard even rond te neuzen.
                          En die 70-300 waar Roy het over had is ook geen slechte keuze. Maar ja, toekomstmuziek he.

                          Eerst maar een camera met een lens waar je voorlopig mee uit de voeten kan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf DSLR

                            hallo,

                            Alvast bedankt voor de vele reacties.
                            Ik zou liever van in het begin wat meer te besteden aan een degelijk toestel en later met de tijd goede lenzen bijkopen.

                            Dus de kitlens die bij de 40D zit is toch deftig?

                            Ik had ook lopen denken aan een Sony A700?

                            Heeft Nikon een alternatief?

                            Welke van de drie beste koop?

                            Groeten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf DSLR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht

                              Ik had ook lopen denken aan een Sony A700?
                              Pracht van een toestel, daar zijn de meesten het over eens Maar de meeste toestellen van die klasse zijn goed, dus hangt het af van welk "systeem" je wil kopen, wat er best in de hand ligt enz...
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment

                              Working...
                              X