Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yess!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yess!

    Raar gedroomd vannacht:
    Ik kom online, zie dat een model van me een van mijn fotos bewerkt heeft (je kent dat, 2 fotos op 50% opacity, met hare vriend op de andere foto.)
    Ik vraag of ze de foto's ook online zet die ze zelf heeft bewerkt zonder mijn toestemming.
    Reactie: ahja natuurlijk hé.
    Ik vraag haar vriendelijk deze offline te halen, ze kon mij ook vragen een foto met haar vriend te maken!
    Zij: tuurlijk haal ik die foto's niet offline, waarom zou ik?
    Ik: Omdat ik de foto's gemaakt hebt, en ik wil niet dat je mijn fotos zelf bewerkt, mijn naam er niet oplaat, en ze op jou site zet zonder vermelding naar mij te maken.
    Zij: Dan heb je pech. Wat een dikke nek heb je opeens? Omdat je wat mooie foto's maakt ben je opeens een pro?
    Ik: Ik ben helemaal geen pro, ik heb de foto's gratis voor jou (en mezelf) gemaakt. Het is en blijft een hobby, maar dan moet mijn werk niet veranderd worden zonder vermelding van mijn naam en copyright.
    Zij: Al de vorige fotografen zeiden dat de fotos van 'mij' waren en dat ik ermee mocht doen wat ik wou!!
    Ik: Dan wouden die fotografen (denk ik) gewoon jong vlees voor hun lens, en niet foto's maken om iets te 'bereiken' (wat ik wel wil).
    **Ik heb die foto's gezien, en ik kan jullie garanderen dat dit absoluut géén vakwerk was!**

    Het gesprek ging zo'n paar minute door tot ze zei: Ge moogt uw foto's houden, steek ze maar in uw k*nt. Wat ben jij kinderachtig zeg..

    JAAAAA tof is dat!
    Niet te vergeten: Het model is een aantal keren op mijn schouder komen uithuilen omdat ze (zware!) problemen had thuis. Ik heb er steeds gestaan met een luisterend oor, ook wanneer dit moeilijk was voor mij.

    Moraal: Als je denkt dat je iemand kent, denk nog maar eens na
    Moraal²: Ben je echt zeker dat je je model kent? Toch maar een contract
    Groeten,
    Lennert

  • #2
    Re: Yess!

    mss kun je beter bloemen en vogeltjes fotograferen
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Yess!

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      mss kun je beter bloemen en vogeltjes fotograferen
      mss wel

      Comment


      • #4
        Re: Yess!

        Als je je begint op te winden over een droom, dan wordt het tijd voor een bezoek aan de zielenknijper.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Yess!

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Als je je begint op te winden over een droom, dan wordt het tijd voor een bezoek aan de zielenknijper.
          Craniale Elektro Stimulatie (CES) kan ook nog helpen.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Yess!

            Buiten uw rare droom denk ik dat een contract altijd de beste keuze is.
            Madmax heeft daar ooit eens iets over gepost (of heb het gelezen op zijn site). Kun je eventueel als voorbeeld gebruiken.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment

            Working...
            X