Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-----

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • -----

    -----
    Last edited by Innovator; 25 januari 2008, 19:20.

  • #2
    Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

    Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    Hoi,

    Bij de kuising van m'n kasten las ik zopas in Chip Foto Video dat de Pentax K10D de beste camera van het moment was in 07/2007 (heeft zoals 400D ook sensorreiniging, maar als extra ingebouwde IS in de body, SD kaart ipv compactflash, en beeldkwaliteit zou 3 puntjes hoger liggen).

    Had 3 vragen over deze Pentax :
    1> Is die even goed is als 400D qua ruis.
    2> Passen de Sigma,Tamron,Canon lenzen daar ook op?
    3> Las op reviewsites dat er productiefoutje is ivm de standaard jpegfotos ofzo. Wat is dit juist, en is dit erg? Of kunnen ze dit met firmware herstellen?

    Dacht eerst de Nikon D80 (stevige body te nemen) maar geen sensorreiniging noch beeldstabilisator, en beeldkwaliteit ook iets minder. De Nikon D40X staat zelfs helemaal onderaan in de lijst.

    Op de tweede plaats verassend de Samsung GX10
    Dan de Olympus E510
    Alpha 100
    Lumix L10
    Nikon d80

    Die Pentax wordt een gevaarlijke concurrent, maar zou toch graag de canon EF50 1.4 lens hebben, past die bvb op deze Pentax?

    Dit is wel nog een oud boekje van vorige zomer, weet niet hoe de situatie voor het moment is, maar zou de 400D of Pentax nemen.
    Heb al in nieuwere boekjes gelezen ivm de K20D, maar €1400 is iets te duur...

    Thanks,
    Innovator
    Nikon D300 (onder de 2000€).

    Karel

    Comment


    • #3
      Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

      De keuze is idd moeilijk... De Pentax is goed qua behuizing, maar dan moet je met raw kunnen werken, want de jpegs trekken op niet veel. Dan heb je de 400D die (voor mij toch) niet goed in de hand past. Die sensorreiniging is praktisch, maar of het alle stof weg houdt is een andere vraag. Kijk maar naar een test van de chip video 2 maanden geleden. De olympus is daarvoor de beste en de canon 400d was ook goed, maar er zijn stofdeeljes die niet weg kunnen.

      Kheb zelf een nikon d80 en ook die keuze moeten maken... Voor mij was de beeldkwaliteit het belangrijkste, en kheb het daarvoor gekozen.

      Pentax past sommige lenzen aan van tamron om ze voor pentax bruikbaar te maken, van sigma weet ik niet... En canon lenzen passen daar zeker niet op.

      Er is geen productiefout met de jpeg's, ze zijn gewoon niet goed van kleur en kwaliteit... Maar dat kan je misschien aanpassen met persoonlijke instellingen te gebruiken ipv de instellingen van de camera.


      En om met een statement te eindigen: al deze toestellen zijn goed, t'is wat je ermee doet dat telt

      Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      Hoi,

      Bij de kuising van m'n kasten las ik zopas in Chip Foto Video dat de Pentax K10D de beste camera van het moment was in 07/2007 (heeft zoals 400D ook sensorreiniging, maar als extra ingebouwde IS in de body, SD kaart ipv compactflash, en beeldkwaliteit zou 3 puntjes hoger liggen).

      Had 3 vragen over deze Pentax :
      1> Is die even goed is als 400D qua ruis.
      2> Passen de Sigma,Tamron,Canon lenzen daar ook op?
      3> Las op reviewsites dat er productiefoutje is ivm de standaard jpegfotos ofzo. Wat is dit juist, en is dit erg? Of kunnen ze dit met firmware herstellen?

      Dacht eerst de Nikon D80 (stevige body te nemen) maar geen sensorreiniging noch beeldstabilisator, en beeldkwaliteit ook iets minder. De Nikon D40X staat zelfs helemaal onderaan in de lijst.

      Op de tweede plaats verassend de Samsung GX10
      Dan de Olympus E510
      Alpha 100
      Lumix L10
      Nikon d80

      Die Pentax wordt een gevaarlijke concurrent, maar zou toch graag de canon EF50 1.4 lens hebben, past die bvb op deze Pentax?

      Dit is wel nog een oud boekje van vorige zomer, weet niet hoe de situatie voor het moment is, maar zou de 400D of Pentax nemen.
      Heb al in nieuwere boekjes gelezen ivm de K20D, maar €1400 is iets te duur...

      Thanks,
      Innovator
      Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
      Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
      Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

      Comment


      • #4
        Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Had 3 vragen over deze Pentax :
        1> Is die even goed is als 400D qua ruis.
        Heb geen ervaring met de 400D, maar iso 400 is prima met de K10D

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        2> Passen de Sigma,Tamron,Canon lenzen daar ook op?
        Pentax heeft z'n eigen mount, de K mount. Alle (en ik bedoel dus ook echt alle) Pentax lenzen met een bajonet aansluiten passen probleemloos op K10D. Bovendien zijn er een heel aantal Sigma en Tamron lenzen met een Pentax vatting verkrijgbaar (helaas niet allemaal) Lenzen met een Canon vatting passen alleen op Canon camera's.

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        3> Las op reviewsites dat er productiefoutje is ivm de standaard jpegfotos ofzo. Wat is dit juist, en is dit erg? Of kunnen ze dit met firmware herstellen?
        't Is geen productiefoutje maar een bewuste keuze. De Jpeg foto's staan standaard ingesteld op 'natural' mode. Dit is beter wanneer je de jpegs wilt nabewerken. Dit is echter eenvoudig (eenmalig) aan te passen in het menu, naar 'bright' mode, wat prima resultaten geeft wanneer je niet wilt nabewerken...

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Op de tweede plaats verassend de Samsung GX10
        Is feitelijk dezelfde camera als de Pentax K10D.


        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Die Pentax wordt een gevaarlijke concurrent, maar zou toch graag de canon EF50 1.4 lens hebben, past die bvb op deze Pentax?
        De Canon EF50 1.4 past dus niet op een Pentax camera. Voor de Pentax is er wel een vergelijkbare (en waarschijnlijk zelfs betere) 50mm lens verkrijgbaar, de SMC Pentax FA 50mm f1.4. Deze is overigens wel wat duurder dan de Canon variant. Kost rond de 220,-

        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Heb al in nieuwere boekjes gelezen ivm de K20D, maar €1400 is iets te duur...
        De K20D wordt een onwaarschijnlijke mooie camera en het geld zeker meer dan waard. Desalniettemin is de K10D nog steeds een héle goede camera en tegenwoordig verkrijgbaar voor (relatief) echt weinig geld
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

          De Pentax K10D is met 1 instellingswijziging JPEG recht uit de camera en klaar voor afdrukken, in te stellen. Dat moet toch niet al te moeilijk zijn en het is dan ook zeker geen reden om deze camera niet in aanmerking te laten komen voor aanschaf. Je hoeft dus niet met RAW te werken als je dat niet wilt, je hoeft slechts een instelling te wijzigen.

          De Canon lens zal niet op de Pentax gaan of je moet een verloopring gebruiken. Maar dan zullen een aantal automatische functies waarschijnlijk wel wegvallen en dat lijkt me niet aantrekkelijk.

          Kies eerst voor een systeem en dan voor de camera. Als je werkelijk veel belang hecht aan dit objectief en er geen alternatieven zijn die gelijkwaardig zijn, in jouw ogen bij de andere merken, dan kies je voor het merk waar het objectief op past. Canon in jouw geval. Ga dan kijken welke van de Canons lekker in je hand ligt. Da's ook erg belangrijik, weeg dat allemaal tegen elkaar af.

          Voor Pentax is tweedehands veel materiaal verkrijgbaar en ook bij andere merken (Sigma Tamron) zijn lenzen te krijgen. Dit is bij Olympus bijvoorbeeld minder. Maar ook daar is het aanbod aan het toenemen. Tweedehands echter niet.

          Succes met je keuze,
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

            al geen zin meer in Pentax, moest prijs EOS 40D zakken na PMA volgende week zou dit ideaal zijn, anders EOS 400D zal het worden.
            Reden : minst ruis + beeldkwaliteit + lensmogelijkheden

            Comment


            • #7
              Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
              al geen zin meer in Pentax, moest prijs EOS 40D zakken na PMA volgende week zou dit ideaal zijn, anders EOS 400D zal het worden.
              Reden : minst ruis + beeldkwaliteit + lensmogelijkheden

              Maar dan ga je wel heel wat minder camera hebben dan met de Pentax K10D.

              Comment


              • #8
                Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                De Pentax is goed qua behuizing, maar dan moet je met raw kunnen werken, want de jpegs trekken op niet ve
                Man man man, waar halen ze het allemaal vandaan !!!
                Ik neem aan dat mensen die dat beweren daadwerkelijk al eens met een Pentax hebben gewerkt ? Ik kan je jpeg-jes tonen destijds uit mijn ist-DL met het kitlensje waar je van gaat blozen.

                Het ergste is nog dat mensen die zoiets gaan beweren het ook nog aan beginners verkocht krijgen. Jammer is dat !
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                Comment


                • #9
                  Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  Nikon D300 (onder de 2000€).

                  Karel
                  De Nikon D300 staat momenteel 1599 bij FotoGuy (Brussel) en 1650 bij Robyns (Sint-Truiden) ... (dit louter ter info)
                  D300 + Nikkor 18 - 200 VR + Nikkor 50 1.8 + Nikkor 85 1.8D + Nikon Fisheye 10,5 F2.8 + AFS 70 - 300 VR + SB800 + 055XB + M10 | NIKON Z50 + NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR + Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR + SB900 | Iphone 12

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                    De beeldkwaliteit van de Pentax 10D zou uitzonderlijk goed zijn:

                    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


                    Doet me twijfelen tussen de EOS 400D en deze Pentax
                    'k weet het allemaal niet meer. Ik lees en volg hier in de hoop wat wijzer te worden in het digitale oerwoud.
                    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                      Man man man, waar halen ze het allemaal vandaan !!!
                      Dat komt van dpreview: toen ze daar de K10D testten, bleek dat de camera jpg output nogal povertjes was, zeker vergeleken met een jpg, gedistilleerd uit een raw beeld. Maw, de K10D schittert pas echt in raw, volgens dpreview.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                        Ik denk dat al ik opnieuw moest beginnen (en dus niet al een resem lenzen zou hebben) dat ik voor pentax zou gaan. De ist DL vond ik best bagger (ok om mee te beginnen, maar je zit er wel direct door. Dit kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben ). Maar die K10D is echt een super camera, je gaat zeker niet beter vinden voor evenveel geld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                          Bij de kuising van m'n kasten las ik zopas in Chip Foto Video dat de Pentax K10D de beste camera van het moment was in 07/2007
                          Gooi dat boekje maar gewoon weg. Ondertussen heeft vrijwel elk merk al nieuwere camera's op de markt, of zijn die tenminste toch onderweg (D300, a700, a200, 450d, ...).
                          En wat de best is, hangt af van wat je zelf belangrijk vindt.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste camera's van het moment ? (07/2007) Pentax K10D / Nikon D80 / Canon 400D

                            Gisteren weggegooid
                            Zal de EOS 450D worden
                            Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                            Comment

                            Working...
                            X