Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon D50 naar D 80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Nikon D50 naar D 80

    Tot op heden nam ik altijd foto's met mijn Nikon D50, waar ik heel tevereden over was. Maar wegens een accident zal ik overschakelen op een ander Nikon toestel. Daar ik met dure lichtgevoelige lenzen werk blijf ik uiteraard bij dit merk. Wat zijn de bevindingen over de D80. Grote verschillen (voor- en nadelen) met D50? Dit toestel (body) staat nu aan €799. Kan de (uitstekende) batterij van de D50 ook verder gebruikt worden? Toestel is bijna enkel en hoofdzakelijk voor avondwedstrijden voetbal. Met D50 had ik daar goede resultaten mee. Iemand ervaring of meningen met D80? Is vooral betaalbaar ;-)
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Van Nikon D50 naar D 80

    misschien wel bruikbaar

    Comment


    • #3
      Re: Van Nikon D50 naar D 80

      Oorspronkelijk geplaatst door JulesG Bekijk bericht
      Heel goed zelfs Maar andere info is ook nog welkom de D50 wordt net als de D200 niet meer gemaakt. Heb altijd gelezen dat er ruisproblemen zijn met (vooral) de D200

      Bijkomend vraagje: De D70S is toch niet beter dan de D80?

      Comment


      • #4
        Re: Van Nikon D50 naar D 80

        D80 is ok
        Ruis is beter dan bij D200
        Batterij kan (denk ik toch) niet gebruikt worden; is een EL-EN3e ipv een EN-EL3
        Pluspunt (indien komende van D50) : SD kaartjes - voor mij was dit dus een minpunt (komende van D70 en nu opnieuw D300 met CF)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Van Nikon D50 naar D 80

          Ik zou adviseren om een weekske uit te kijken naar de PMA
          Geruchten doen de ronde dat de D40(X) een opvolger gaat krijgen, waarschijnlijk de D60, ook zijn er roddels over een opvolger van de D80, maar die zal waarschijnlijk nog niet direct vervangen worden, alhoewel tegenover de een nieuwe canon ... wie weet ? Nog een weekske afwachten ...

          In the same fashion as the prior post on the Pentax K20D and K200D, Let’s Go Digital has a spec page up for the Nikon D60, which is not fully completed, but indicates that the camera will be …
          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

          Comment


          • #6
            Re: Van Nikon D50 naar D 80

            Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
            Bijkomend vraagje: De D70S is toch niet beter dan de D80?
            Neen, en zeker niet op het vlak van ruis.

            Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #7
              Re: Van Nikon D50 naar D 80

              ik heb de D50 en de D80 gehad.....de D80 na 2 maand terug weggedaan...
              D50 heeft een betere dynamic range en de lichtmeting van de D80 ging regelmatig de mist in.
              enkel de AF was iets sneller en hij had de gridlines in de viewer.....maar ik vond het geen echte upgrade....

              Comment

              Working...
              X