Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 - foto benaming (DSC_1234)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 - foto benaming (DSC_1234)

    Beste BD'ers,
    Het is mij tot nu toe niet gelukt om de foto benaming van mijn D300 op de overzichtelijke 'DSC_1234' manier te krijgen. Als ik fotos op mijn display bekijk dan hebben ze deze benaming en de teller blijft braaf stijgen zelfs als ik mijn kaart formatteer (op deze manier heb je dus geen foto met dezelfde benaming), maar als ik de fotos op mijn PC zet dan veranderd te benaming naar 'Picture 001, Picture 002..., etc. Hier beginnt de teller weer bij 001 als ik de kaart formatteer.
    Hoe is het bij jullie? Alle info is meer dan welkom!
    Beste groeten,
    William

  • #2
    Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

    Het probleem zit niet in uw camera hoor. Ik denk dat het aan de manier van overdracht op uw computer moet liggen. Ik weet niet met welke software je de bestanden upload, maar een aantal van die programma's hebben de mogelijkheid om alles te herbenoemen naar een zelf gekozen of default benaming.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

      Bedankt voor het snelle Antwoord.
      Ik zal eens rondneuzen hier op mijn PC...
      Ik vind het wel raar dat het DSC_1234 bleef in mijn D50 periode.
      Beste groeten,
      William

      Comment


      • #4
        Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

        Inderdaad, zal met de sofware te maken hebben. Je kan bvb. in Nikon Capture NX ook de nummering veranderen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

          Bedankt voor de reakties. De volgende keer als ik fotos upload van mijn camera, zal ik er extra op letten.
          Beste groeten,
          William

          Comment


          • #6
            Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

            heb ook een vraagje over de nummering
            vorige week mijn d300 gaan afhalen dag nadien fotokes getrokken
            en de nummering begint mooi bij dsc_001 die dag zo een 200tal fotos genomen en de nr staat opdsc_0199 daarna van de hele week geen tijd gehad om fotos te nemen
            Gisteren weer fotos genomen en nu begint de nummering bij dsc_1794 ???
            hoe kan dit weet hier iemand raad over
            fotos worden op de pc gezet met kaartlezer en adobe lightroom
            zoals dit zo verder gaat kan ik nooit kontroleren hoeveel fotokes ik met mijn toestel reddds genomen heb
            grtz tweetty
            bd0379be

            Comment


            • #7
              Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

              Waarschijnlijk heeft de vrouw of een van de kinderen stieken fotokes gaan nemen terwijl je sliep of werkte.

              Serieus, misschien heb je een andere reeds gebruikte CF kaart erin gestoken. Dikwijls wordt dan die oude nummering overgenomen.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Waarschijnlijk heeft de vrouw of een van de kinderen stieken fotokes gaan nemen terwijl je sliep of werkte.

                Serieus, misschien heb je een andere reeds gebruikte CF kaart erin gestoken. Dikwijls wordt dan die oude nummering overgenomen.

                Hubert
                denk dat het inderdaad dat zal zijn
                heb een geheugenkaartje gebruikt waar er nog 4 fotokes opstonden die met mijn d200 getrokken waren
                zou ik dit nog goed kunnen krijgen

                grtz tweetty
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                  Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                  denk dat het inderdaad dat zal zijn
                  heb een geheugenkaartje gebruikt waar er nog 4 fotokes opstonden die met mijn d200 getrokken waren
                  zou ik dit nog goed kunnen krijgen

                  grtz tweetty
                  Daniel,
                  kijk eens naar de laatste foto van je vorige reeks en de eerste van je nieuwe reeks met "Opanda iexifviewer" onderaan staat het aantal "cliks" die je toestel dan had genomen. Misschien klopt dat wel???
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                    Daniel,
                    kijk eens naar de laatste foto van je vorige reeks en de eerste van je nieuwe reeks met "Opanda iexifviewer" onderaan staat het aantal "cliks" die je toestel dan had genomen. Misschien klopt dat wel???
                    heb dit zo juist eens gekontroleerd maar de gegevens blijven het zelfde nummering springt ineens van 0199 naar 1817
                    vind dit eigenlijk wel jammer
                    enkel en alleen omdat ik er een kaartje in gestopt had dat niet voledig leeg was en waar dan nog 4 fotokes opstonden genomen met de d200
                    dit zou toch niet mogen kunnen de eerste letters waren dan nog anders
                    maar hij neemt wel de getallen over
                    grtz tweetty
                    bd0379be

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                      Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                      heb dit zo juist eens gekontroleerd maar de gegevens blijven het zelfde nummering springt ineens van 0199 naar 1817
                      vind dit eigenlijk wel jammer
                      enkel en alleen omdat ik er een kaartje in gestopt had dat niet voledig leeg was en waar dan nog 4 fotokes opstonden genomen met de d200
                      dit zou toch niet mogen kunnen de eerste letters waren dan nog anders
                      maar hij neemt wel de getallen over
                      grtz tweetty
                      Als ik het goed voor heb kan je de nummering terug goed zetten door eeh kaartje te nemen en er 1 foto te laten op staan.
                      En de nummer wijzigen met verkenner door het nummer dat het zou moeten zijn.
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                        Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                        heb dit zo juist eens gekontroleerd maar de gegevens blijven het zelfde nummering springt ineens van 0199 naar 1817
                        vind dit eigenlijk wel jammer
                        enkel en alleen omdat ik er een kaartje in gestopt had dat niet voledig leeg was en waar dan nog 4 fotokes opstonden genomen met de d200
                        dit zou toch niet mogen kunnen de eerste letters waren dan nog anders
                        maar hij neemt wel de getallen over
                        grtz tweetty
                        Ben je wel zeker dat je de manier van nummering niet hebt gewijzigd in het menu van je camera ? daar kan je namelijk kiezen uit verschillende van nummeren Menu, Opnemen/weergeven d6 AAN/UIT en RESET.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 - foto benaming (DSC_1234)

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ben je wel zeker dat je de manier van nummering niet hebt gewijzigd in het menu van je camera ? daar kan je namelijk kiezen uit verschillende van nummeren Menu, Opnemen/weergeven d6 AAN/UIT en RESET.
                          kan mij niet voorstellen dat ik in da menu geweest ben
                          had enkel de letterkes van de benaming veranderd
                          maar heb hem nu wel kunnen resseten
                          moet er enkel 205 fotokes bij tellen bij de som maar daar zal het ook wel niet op aankomen zekers
                          alvast bedankt voor de raadgevingen
                          grtz tweetty
                          bd0379be

                          Comment

                          Working...
                          X