Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies camer-aanschaf? heb er niet echt veel verstand van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies camer-aanschaf? heb er niet echt veel verstand van

    Hallo iedereen! dit is mijn eerste post op dit forum, ik ben een leek wat betreft fotografie maar zou graag en digitale camera aanschaffen.

    de gezinscamera is onlangs stuk gegaan (een sony cyber shot maar vraag me niet welk model, allesinds denkik 1 van jaar 2005 denk ik) voor de 2de en laatste maal. verwrongen lensuitschuifding (leek weetjewel ) en het kost meer aan reparatie dan een nieuwe camera.

    ik besloot er dan zelf 1 te kopen voor mezelf, eigen gebruik. als student heb ik helaas niet veel fondsen voor handen en mijn persoonlijkheid en cameradoeleinden leggen enkele eisen op.

    indien mogelijk zoek ik een camera in de prijsklasse 100 tot 200 euro (mss iets meer als de verschillen significant zijn). ook bij voorkeur (maar niet doorslaggevend) een camera met een interne lens, zodat mijn onhandige bruutheid dat ding er weer niet afkraak.

    waar ik hem (haar?) wil voor gebruiken:
    - feestjes, fuiven, kortom studentenactiviteiten
    - fotos van m'n ploegmaten en rugbywedstrijden (dus redelijke beelden geven van snelle actie)

    aandachtspunten:
    - compact, in een broek/jaszak passen
    - krasbestendig en ZEKER een afgeschermde lens want er zit altijd vanalles in mijn broekzakken, van sleutels tot mijn pijp en tabak
    - stofdicht
    - water/bier-dicht
    - mogelijkheid om snel foto's te trekken (in een flits bij wijze van spreken)
    - foto's in geen al te heldere ruimtes
    - gebruiksvriendelijk (ook qua software indien nodig)