Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een nieuwe camera

    graag jullie advies

    wil graag de overstap maken van de canon power shot pro 1 naar een spiegelreflex
    het meest gebruik ik het voor portret\model,graag 1 die goede opname maakt met weinig licht .
    ben toch wel gek op het kantelbaar lcd-scherm heerlijk om zo te fotograferen
    nu dacht ik zelf aan een Canon EOS 40D omdat daar liveView op zit !
    graag jullie advies !


    grt frank

  • #2
    Re: een nieuwe camera

    dag Frank,

    de EOS 40D is een schitterende camera en in combinatie met een Canon 50mm 1.8 ben je al een eind op weg om mooie portretten te maken.

    Ze is lichtsterk en de camera presteert goed tot zeker ISO800 (de eigenaren zullen misschien zelfs hoger beweren). De 1.8 lens heeft op zich ook niet veel licht nodig en kost nieuw amper 85 €...

    Als je liever een zoom-lens wil die wat lichtsterk is, zoek je mijns inziens best in het bereik 24-70 2.8...

    Enkele voorbeelden :

    Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Canon 67mm : +- 300 €
    Sigma 28-70mm F 2.8 EX DG Canon = +- 340 €

    Afin, da's mijn gedacht he...

    Wat is je totaalbudget?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: een nieuwe camera

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

      Wat is je totaalbudget?
      Ja, inderdaad, als je daar ook nog mee af komt wordt het al een eind makkelijker om je goede raad te geven.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: een nieuwe camera

        hallo @hswolfs

        bedankt voor je snelle reactie

        mijn budget is dat ik er best wel voor wil betalen omdat deze hobby toch wel erg uit de hand loopt

        nu is het zo dat ik nog geen losse lenzen heb dus welke daar op moet ben ik ook nog niet uit ! fotografeer (bijna) altijd zonder flits .
        ben wel benieuwd of liveview fijn werkt zeker wat studio fotografie betreft
        bedankt voor je tip zeker om even uit te zoeken wat bij mij het beste past !
        fotografeer vaak met witte achtergronden (buiten)
        en met zwart (binnen) voorbeelden op mijn site


        grt frank

        Comment


        • #5
          Re: een nieuwe camera

          Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
          mijn budget is dat ik er best wel voor wil betalen omdat deze hobby toch wel erg uit de hand loopt
          hmm... dat is ook niet erg duidelijk vrees ik... moeten we je lenzen gaan aanraden van 300 € of wil je er ook nog wel 1500 € voor betalen

          hoe ver wil je hierin gaan

          stel je van liveview niet TE veel voor... vergelijk het vooral niet met het schermpje gebruiken van je PS Pro 1 he. Het is een hulpmiddel maar op een SLR kijk je nog steeds door het "venstertje" aka de zoeker
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: een nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
            ben toch wel gek op het kantelbaar lcd-scherm heerlijk om zo te fotograferen
            nu dacht ik zelf aan een Canon EOS 40D omdat daar liveView op zit !
            graag jullie advies !
            Als je dat uit de hand gaat doen is het een garantie voor bewogen foto's.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: een nieuwe camera

              [QUOTE=hswolfs;1720261]hmm... dat is ook niet erg duidelijk vrees ik... moeten we je lenzen gaan aanraden van 300 € of wil je er ook nog wel 1500 € voor betalen

              hoe ver wil je hierin gaan

              QUOTE]


              nou 1500 dan ben ik bang dat ik er niet meer thuis inkom
              maar €300\500 mogen ze zeker wel kosten !
              denk dat ik daar wel even mee vooruit kan.



              grt frank

              Comment


              • #8
                Re: een nieuwe camera

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als je dat uit de hand gaat doen is het een garantie voor bewogen foto's.
                gebruik bijna altijd statief


                grt frank

                Comment


                • #9
                  Re: een nieuwe camera

                  Hmmmm, niet altijd even simpel. Met die 40D ga je niks te klagen hebben, zit in zijn categorie vooraan in de klas. Maar wat voor lens ga je erop draaien?

                  Wat dacht je van?
                  1) Canon 17-55/2.8 (die heb ik), da's supersuperfijn materiaal maar kost wel tegen de € 850,00
                  2) Canon 17-40/4.0 da's een "L" glas en dwz heeeeel goed dus. Wordt op dit forum vaak over gestoeft en is iets goedkoper dan de 17-55.
                  3) Zakken naar Tamron, pas op da's ook nog steeds heeel goed materiaal maar ietekes minder dan 1) en 2)
                  4) Zie op je site dat je veel bezig bent met portret. Canon heeft nog een uitstekende prime 85mm en die is niet super duur geloof ik.
                  5) Canon 18-55/3.5-5.6 IS da's de herwerkte versie van hun aanvankelijke instap kitklens. Wordt ook vaak veel goeds over geschreven, in zijn klasse welteverstaan want met die 17-55 kan dat geen vergelijking doorstaan zelle.

                  Djienbe
                  Last edited by djienbe; 22 januari 2008, 20:09. Reden: taalfout

                  Comment


                  • #10
                    Re: een nieuwe camera

                    hallo @Djienbe

                    o.k. Tamron is dan minder als 1 en 2 van wat je aangaf, maar zie `k verschil als "leek"
                    €300 of €850 is wel een groot verschil en als `k het niet zie is de keuze niet zo heel moeilijk. (maar ben er nog niet uit welke lens hoor)
                    maar dit maakt het wel weer iets duidelijker voor mij !

                    "L" glas ????

                    bedankt voor je reactie



                    grt frank

                    Comment


                    • #11
                      Re: een nieuwe camera

                      Frank,

                      Het verschil in scherpte tussen een lens van 300 en bvb die 17-55 van Canon ziet iedereen zelle dus ook een leek. Die verschillen zijn soms fenomenaal. Da's echt niet voor niks dat bvb Canon en Nikon die dure lenzen zo gemakkelijk verkocht krijgen. Wat ik zou kunnen doen is van hetzelfde onderwerp met twee verschillende lenzen een foto maken. Ik zal morgen eens polsen of een van mijn collega's nog steeds haar oude 35-80/3.5-5.6 heeft. Als ze ze nog heeft maak ik in het weekend wel eens die twee foto's.

                      Anderzijds, "L" is een keurmerk dat Canon gebruikt voor z'n superieure lenzen. Je herkent dat aan die fijne rode ring. Als je naar de website van Canon surft kan je er niet naast kijken, naast de prijs ook niet :-) Soms, zoals met die 17-55/2.8 is dat dan geen "L" maar toch is de kwaliteit superieur. Waarom versta ik ook niet, misschien legt iemand anders dat eens uit.

                      Patrick

                      Comment


                      • #12
                        Re: een nieuwe camera

                        hallo @patrick

                        ga donderdag kijken\kopen maar `k geloof je zeker wel.
                        nou moet ik je zegge dat mijn power shot ook die rode ring heeft.
                        maar als je het verschil ziet is de keuze ook niet moeilijk, koop nu een camera voor een jaar of 5 (denk ik) .dan maar 1 keer goed uitgeven anders krijg `k er later weer spijt van !

                        bedankt voor je nuttige tip`s

                        Comment


                        • #13
                          Re: een nieuwe camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                          nu dacht ik zelf aan een Canon EOS 40D omdat daar liveView op zit !
                          graag jullie advies !
                          Koop de 40D niet alleen maar omdat daar "Live View" opzit, want voor 99% van je foto's zal je die waarschijnlijk toch niet gebruiken. Het is véél gemakkelijker om door de zoeker te kijken wanneer je foto's maakt.

                          Ik heb die Live View wel een keer getest, maar tot nu toe heb ik die nog nooit gebruikt tijdens een "fotoshoot".

                          De nieuwe EF-S lenzen met beeldstabilisatie (18-55 IS en 55-250 IS) hebben een heel goede prijs/kwaliteit verhouding, voor die prijs kan je nergens een betere lens vinden met hetzelfde zoombereik en beeldstabilisatie.
                          Beide lenzen zijn ook volledig open al heel scherp, een andere goedkope lens moet je meestal een stop dichtzetten om wat scherpte te krijgen.

                          Als je een betaalbare lichtsterke lens wil in plaats van de gewone kitlens, kijk dan eens naar de Sigma 18-50 f2,8 EX DC of de Tamron 17-50 f2,8 XR DI.
                          De beste "kitlens vervanger" is de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS, maar dan wordt het budget héél wat hoger.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: een nieuwe camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                            Soms, zoals met die 17-55/2.8 is dat dan geen "L" maar toch is de kwaliteit superieur. Waarom versta ik ook niet, misschien legt iemand anders dat eens uit.
                            Canon maakt heel goede EF-S lenzen, maar die zijn niet bruikbaar op de professionele toestellen. Ze zijn ook niet spatwaterdicht zoals een aantal lenzen van de "L"-serie, maar de afwerking van bijvoorbeeld de 17-55 f2,8 IS moet niet zoveel onderdoen voor de 24-105 L IS (die gebruik ik allebei).

                            Dat er dus geen rood randje rond de lens zit maakt echt niet uit, de optische kwaliteiten worden er zeker niet minder om.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: een nieuwe camera

                              hallo @BlackB@ndit

                              koop hem zeker niet voor alleen liveView , maar tot nu toe werk `k er prettig mee zeker portret\modellen werk.
                              nee wil op de eerste plaats een goede camera (lens) die ook bij weinig licht het goed doet.

                              Maar wat kosten deze lezen ongeveer ?

                              Grt frank

                              Comment

                              Working...
                              X