Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D...... snap er niks van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D...... snap er niks van

    Hallo Beste forumleden

    Ik ben nieuw hier en zit met een groot probleem

    Na lang beraad (+/- 2 maanden) en veel gelezen adviezen in dit forum heb ik mij zaterdag 19/01/08 de EOS 40D aangeschaft met volgende lenzen:

    EF 17-55 f2.8 is USM
    EF 70-300 f4-5.6 IS USM
    EF 50mm f1.8

    En de flitser 530 EX II

    Ik hou van fotografie en voornamelijk de foto' van onze 5 honden
    Ik heb altijd met compactcamera's gewerkt en die zijn soms niet snel genoeg om de honden in aktie te kunnen volgen vandaar dit snelheidsduiveltje.

    En ja hoor snel is die camera wel maar ik slaag er maar niet in van een superscherpe foto te maken ondanks het felle licht van de extra flits.

    Heb alles gekocht bij Konijnenburg en op hun aanraden heb ik gekozen voor de duurdere 17-55 vanwege de lichtsterkte.

    Nu ben ik met de 50mm en de flitser aan het experimenteren en de resultaten zijn iets beter maar nog niet voldoende voor mij
    Ik heb vandaag bij Konijnenberg enkel voorbeelden laten zien en die waren verbaast dat ik bij zulke lange sluitertijden nog redelijk scherpe foto's (uit de hand genomen had)

    Enkele voorbeelden van cijferkes zonder daglicht en een normale huiskamerverlichting:

    Lens 50mm 1.8
    ISO 1600
    f 2.0
    1/40
    + flitser
    Zonder flits geeft dat ISO 1600 f 1.8 1/5

    Als ik de ISO op 800 zet heb ik een sluitertijd van 0.3 sec

    Nu is mijn vraag kan ik met behulp van deze toch sterke en snelle flits het diafragma laten verkleinen zodat ik toch superscherpe foto's binnen kan nemen.
    De 40D is volledig in orde is vandaag nog bevestigd bij Konijnenberg

    Help help help ik ben wat radeloos want had voor dit geld toch wat beters verwacht maar wat doe ik hier fout? alles lijkt normaal te werken ook de combinatie van camera en flits en toch slaag ik er niet in om een kleiner f te halen.

    Ik ben radeloos en heb al gans het boeljte te koop gezet op een site (weet niet of ik die hier mag vermelden)

    Wie kan mij wat raad geven?

    Alvast bedankt

    Groetjes Doggy
    Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

  • #2
    Re: Canon 40D...... snap er niks van

    Zonder flits geeft dat ISO 1600 f 1.8 1/5
    Dat is géén normale kamerverlichting... om die waardes te bekomen mag er niet meer branden dan wat sfeerverlichting.
    Post beter eens een foto

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D...... snap er niks van

      Ja natuurlijk, gewoon je toestel op manueel zetten. De stand "M" dus. Kies vb 1/200, een diafragma naar keuze, gewone ISO en de flits zal wel volgen. Wat je nu doet is fill-in flits waarbij het toestel zoveel mogelijk omgevingslicht laat meespelen.

      'k Wil niet giftig doen, maar heb je al eens je manual gelezen?
      Last edited by hvr_oosterzele; 21 januari 2008, 22:44.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D...... snap er niks van

        niet te snel radeloos zijn Doggy .... met het materiaal dat je gekocht hebt (en dat in orde MOET zijn!) is het mogelijk om prima scherpe foto's van je hondjes te maken. Nu nog er achter komen waar de fout zit.
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D...... snap er niks van

          Bedankt voor de snelle reactie

          een foto posten .... moet dat hier eerst nog eens uitproberen

          op manueel zetten en alles zelf instellen, dat kan maar is omslachtiger dan wat ik in mijn kopke had ( kan verkeerd zijn ) ik zet de camera gewoonlijk op diafragma of sluitertijd voorkeur en dan past de rest zich toch ook aan, maar hoe reageerd die flitser hierop?
          Zou die met deze instelling ook als invulflits gaan werken?

          Kan het dan niet op een andere manier omdie flitser op vol vermogen te zetten en daar de cam aan te laten volgen?

          In de handleiding (zeer sumier) staat er een klein deel om de flits handmatig te bedienen maar dan hou ik enkel een wit vlak over en geen foto

          Doggy
          Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D...... snap er niks van

            Uit je profiel kan ik niet opmaken waar je woont. Is er echt geen 'ervaringsdeskundige' in je buurt??
            "Just do it !"

            http://jr52.be/index.html

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D...... snap er niks van

              Niets verkopen.
              Toon wat voorbeelden en wij kunnen je helpen.

              Gr Kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D...... snap er niks van

                OK, je koopt een camera waarmee de meesten er weken of zelfs maanden over doen om 'm onder de knie te krijgen en je wilt 'm na drie dagen alweer verkopen? Geef jezelf wat meer tijd, dan komt het vanzelf in orde.

                Oorspronkelijk geplaatst door Doggy Bekijk bericht
                op manueel zetten en alles zelf instellen, dat kan maar is omslachtiger dan wat ik in mijn kopke had ( kan verkeerd zijn )
                Zo omslachtig is dat helemaal niet. Probeer het gewoon eens uit.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D...... snap er niks van

                  Hier enkele foto's zonder flits bij bewolkt daglicht







                  foto met flits maar nog steeds een groot f



                  nu deze verkleind zijn lijken ze wel wat scherper maar recht uit de camera naar pc of printer vind ik van niet

                  Willen jullie ook eens kijken naar de exif file van deze foto's? en ze zijn uit de hand genomen

                  Doggy
                  Last edited by Doggy; 22 januari 2008, 00:04.
                  Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 40D...... snap er niks van

                    Voor de geïnteresseerden

                    Ik woon te Niel nabij Boom provincie Antwerpen

                    Doggy
                    Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 40D...... snap er niks van

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doggy Bekijk bericht
                      op manueel zetten en alles zelf instellen, dat kan maar is omslachtiger dan wat ik in mijn kopke had ( kan verkeerd zijn ) ik zet de camera gewoonlijk op diafragma of sluitertijd voorkeur en dan past de rest zich toch ook aan, maar hoe reageerd die flitser hierop?
                      Zoals ik hierboven reeds zei, met invulflits. Als je bij Canon met volle flits wilt werken (dus flits als hoofdbelichting) moet je altijd op "M" werken. Dat is niet omslachtiger dan "P" of "Tv" of "Av", 't staat op 't zelfde wieleke . Probeer anders eens op "P", dat lukt ook meestal wel maar dan kan je zelf niets regelen met flits.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doggy Bekijk bericht
                      nu deze verkleind zijn lijken ze wel wat scherper maar recht uit de camera naar pc of printer vind ik van niet
                      Welkom in de DSLR wereld en de kunst van het verscherpen.
                      Last edited by hvr_oosterzele; 22 januari 2008, 00:15.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 40D...... snap er niks van

                        [QUOTE=hvr_oosterzele;1719964]Zoals ik hierboven reeds zei, met invulflits. Als je bij Canon met volle flits wilt werken (dus flits als hoofdbelichting) moet je altijd op "M" werken. Dat is niet omslachtiger dan "P" of "Tv" of "Av", 't staat op 't zelfde wieleke . Probeer anders eens op "P", dat lukt ook meestal wel maar dan kan je zelf niets regelen met flits.


                        Zal dat morgen eens uitvoerig proberen en laat de resultaten zeker weten
                        Ga nu naar bedje want morgenvroeg is het werkdag.

                        Doggy

                        -----------------------------------------------------
                        waarom wegen die DSLR combinaties toch zo zwaar......
                        Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 40D...... snap er niks van

                          off-topic: waarom alles niet vóór 31 december gekocht? Dan had je haast op alles cashback mogen ontvangen, tot een bedrag van 240 euro.
                          EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 40D...... snap er niks van

                            nou maak je maar geen zorgen hoor, gezien de getoonde opnamen zeker niet.
                            effe de finesses onder de knie krijgen en we hebben er weer een Ster bij op BD.
                            succes.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 40D...... snap er niks van

                              zei ik iets verkeerd ? ...
                              Gurdy

                              Comment

                              Working...
                              X