Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf camera

    op dit ogenblik heb ik een HP photosmart 935 die ik bijna uitsluitend gebruik voor het nemen van foto's van archiefstukken waarbij ik met een Manfrotto 055PRO statief de camera ca. 50 cm boven het archiefstuk plaats en na instelling archiefstukken aan de lopende band fotografeer. De camera is via een voedingsadapter continu op de netstroom aangesloten (neem dan minimaal 1500 foto's per dag, batterijen of accu's zijn dus geen optie). De foto's neem ik maar op de helft van het aantal pixels. De laatste tijd heeft de camera steeds meer problemen om de foto's snel weg te schrijven op het SD-kaartje waardoor ik steeds langer moet wachten vooraleer de volgende foto genomen kan worden. Ik overweeg een nieuwe camera aan te kopen die dus zeer snel foto's wegschrijft. Verder moet een voedingsadapter aan de camera aangesloten kunnen worden (bij voorkeur deze die ik al heb voor de HP) en moet het ook mogelijk zijn om een afstandsbediening met snoer(min. 1 meter) op de camera aan te sluiten (nu moet ik handmatig op toestel afdrukken waardoor mijn arm soms schaduw op het archiefstuk maakt). Verder moet de camera scherpe foto's kunnen nemen bij iets minder daglicht (gebruik van flits is in vele archieven verboden). Via internet zie ik nergens een camera die deze accessoires heeft en aan mijn eisen voldoet. Kan iemand me een camera aanbevelen die aan mijn eisen voldoet? Ik ga ervanuit dat een dergelijke combinatie 3 à 400 euro zal kosten.
Working...
X