Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einde Nikon D40

    De D40x is, zo meldt PMA Newsline) vanaf vandaag niet meer uit voorraad leverbaar. De distribiteurs zijn door hun voorraad heen en de productie ligt geheel en al stil.


    Dit betekent waarschijnlijk dat Nikon op de komende PMA-beurs in Las Vegas een nieuw model als opvolger voor de populaire 10 megapixel spiegelreflex gaat aankondigen. Het is het segment waar vele spelers momenteel actief zijn, dus je moet wel snel met nieuwe modellen komen.Ligt de productie van het ene toestel stil, aan de andere kant wordt de productie van de gloednieuwe modellen d300 en d3 behoorlijk opgeschroeft. Van de Nikon D3 zullen er nu 10.000 per maand uit de fabriek komen rollen en van de D300 worden er maandelijks 70.000 geproduceerd.

  • #2
    Re: Einde Nikon D40

    van de D300 worden er maandelijks 70.000 geproduceerd
    zelfs als de lopende band 24/7 en 365d/j draait,
    dan rolt iedere 37,5 sec één D300 van die band.
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Einde Nikon D40

      Ik zou eens willen weten wat de prijs voor Nikon is van zo'n D 300 .
      200 , 300 euro ???

      Comment


      • #4
        Re: Einde Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Ik zou eens willen weten wat de prijs voor Nikon is van zo'n D 300 .
        200 , 300 euro ???
        2000€
        FF Photography.be

        Mijn Flickr account ...

        Comment


        • #5
          Re: Einde Nikon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
          zelfs als de lopende band 24/7 en 365d/j draait,
          dan rolt iedere 37,5 sec één D300 van die band.
          Die berekening mag je me eens tonen.
          Volgens mij rolt er dan iedere 7,5 minuten één D300 van de band!

          Gr's, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Einde Nikon D40

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Ik zou eens willen weten wat de prijs voor Nikon is van zo'n D 300 .
            200 , 300 euro ???
            Wat reken je voor de research kosten?

            Comment


            • #7
              Re: Einde Nikon D40

              Die berekening mag je me eens tonen.
              1 jaar = 70 000 x 12 = 840 000 D300's per jaar

              1 jaar = 365 dagen x 24 uren x 60 minuten x 60 seconden = 31 536 000 seconden per jaar.

              31 536 000 seconden : 840 000 D300's = 37,54285714 seconden per D300


              Eéntje per 7,5 minuut = "slechts" 5 840 stuks per maand
              Last edited by hbervoets; 23 januari 2008, 19:33.
              Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Einde Nikon D40

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                De D40x is, zo meldt PMA Newsline) vanaf vandaag niet meer uit voorraad leverbaar. De distribiteurs zijn door hun voorraad heen en de productie ligt geheel en al stil.


                Dit betekent waarschijnlijk dat Nikon op de komende PMA-beurs in Las Vegas een nieuw model als opvolger voor de populaire 10 megapixel spiegelreflex gaat aankondigen. Het is het segment waar vele spelers momenteel actief zijn, dus je moet wel snel met nieuwe modellen komen.Ligt de productie van het ene toestel stil, aan de andere kant wordt de productie van de gloednieuwe modellen d300 en d3 behoorlijk opgeschroeft. Van de Nikon D3 zullen er nu 10.000 per maand uit de fabriek komen rollen en van de D300 worden er maandelijks 70.000 geproduceerd.

                Dat bericht over die D40x is nergens te vinden op de PMA Newsline web site waar moet ik dat vinden ?

                Comment


                • #9
                  Re: Einde Nikon D40

                  hier in de buurt hebben ze er allesinds nog

                  staan zelfs in de folder van deze week ( allé al maanden eigenlijk)
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Einde Nikon D40

                    Konijnenberg geeft 100 euro en 50 euro korting op de D80 en D40X respectievelijk. Geeft misschien toch een indicatie dat de verwachte D60 beide camera's zal doen verdwijnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Einde Nikon D40

                      Dit bericht heb ik gevonden in de nieuwsbrief van Fotoapparatuur :

                      Comment


                      • #12
                        Re: Einde Nikon D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                        Konijnenberg geeft 100 euro en 50 euro korting op de D80 en D40X respectievelijk. Geeft misschien toch een indicatie dat de verwachte D60 beide camera's zal doen verdwijnen.
                        Onwaarschijnlijk.
                        Eerder een D80x én een D60(65).
                        D40 én D80 segmenten zijn commercieel te belangrijk om samen te voegen.
                        Canon heeft die 2 segmenten niet, inderdaad. Wellicht één van de oorzaken waarom Nikon meer dslr's verkocht in Japan dan Canon?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Einde Nikon D40

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Dit bericht heb ik gevonden in de nieuwsbrief van Fotoapparatuur :

                          http://www.fotoapparatuur.nl/Artikel...nikon-d40/980/
                          idd .. maar waar ze het vandaan hebben dat weet ik niet .. op PMA Newsline staat het alleszins niet .. ik heb gisteren alle items van de laatste 7 dagen doorgespit .. niet te vinden ..

                          Comment

                          Working...
                          X