Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk compactje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk compactje?

    Na er even over nagedacht te hebben ga ik gewoon met mijn D50 blijven fotograferen. Overschakelen naar een D300 (en dus een hele hoop geld uit geven) lijkt me nu nog wat gek, mijn foto's zullen er toch niet veel beter van worden.
    Dus heb ik maar besloten (of ben ik daar mee bezig) om een compactcamera te gaan kopen. Want het is vervelend dat ik altijd een zware rugzak moet meeslepen om wat foto's te maken.

    Wat zijn de vereisten:
    -optische stabilisator (zeker geen electronische)
    -het moet COMPACT zijn (in de aard van de ixus 75)
    -liefst niet TE veel ruis (maar dit zal misschien altijd wel aanwezig zijn)
    -hij moet fantsoenlijk kunnen filmen (30fps in een goede resolutie om op de pc te bekijken).
    -als het even kan wat steviger want hij zal vaak in de broekzak zitten.

    Ik had al gedacht aan de Panasonic FX-33 of de Nikon Coolpix S510. De Casio toestellen zien er ook mooi uit en vallen qua prijs best mee. Ik weet echter niet of ze goed zijn (rekening houdend met het feit dat ik enkel optische stabilisatie wil).
    Samsung heeft ook wat mooie toestellen maar ik ben niet zo bekend met het merk dus weet niet of het goede camera's zijn.

    Het zou ook fijn zijn moest het ding geen 12MP pixels hebben (of zelfs een hogere monster resolutie) want dat staat garant voor een enorme hoeveelheid ruis. 8MP zou ideaal zijn.

    Als er idee'en, opmerken of gebruikservaringen zijn zijn deze altijd welkom.
    Het spreekt voor zich dat ik dpreview al goed doorkamt heb

  • #2
    Re: Welk compactje?

    De canon ixus 860 IS

    Heeft optische beeld stabilisatie.
    Heeft 8 MP
    Is compact
    Ik weet niet of het stevig is maar denk wel dat je het in je broekzak kan bijhouden.
    Het heeft een goede fotokwaliteit
    Voor de videofunctie zul je zelf eens moeten kijken

    De Ricoh caplioh R6 of R7
    8 MP
    compact
    heeft beeldstabilisatie maar weet niet goed of het optische is (staat niet duidelijk vermeld in artikel dat ik nu aan het lezen ben)
    Weet niet of het bestand is tegen schokken maar denk wel dat je hem in je broekzak kan dragen
    grote zoom (7x optische zoom)
    video zul je zelf weer moeten opzoeken

    Als je voor stevigheid kiest moet je misschien eens kijken bij de mju/stylus serie van olympus

    grtz

    Comment


    • #3
      Re: Welk compactje?

      Hm, die ixus ziet er inderdaad goed uit, ligt misschien wel net wat boven budget

      Comment


      • #4
        Re: Welk compactje?

        en wat is het budget?

        Comment


        • #5
          Re: Welk compactje?

          ongeveer 200 euro, maar als ik wat moeite doe kan er wel 250 vanaf ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Welk compactje?

            Canon Powershot S3 IS of S5 IS (compacter dan je denkt!)
            Kan alles, vooral moviemode goed (maar ook noise bij laag licht), en creatieve mogelijkheden.
            Heb em vorig jaar verkocht, voor spiegelreflex (ben van de anti-noise generation )
            Vond eigenlijk m'n konika minolta dimage Z5 nog beter! (beeld+filmkwaliteit) canon had precies meer noise


            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Na er even over nagedacht te hebben ga ik gewoon met mijn D50 blijven fotograferen. Overschakelen naar een D300 (en dus een hele hoop geld uit geven) lijkt me nu nog wat gek, mijn foto's zullen er toch niet veel beter van worden.
            Dus heb ik maar besloten (of ben ik daar mee bezig) om een compactcamera te gaan kopen. Want het is vervelend dat ik altijd een zware rugzak moet meeslepen om wat foto's te maken.

            Wat zijn de vereisten:
            -optische stabilisator (zeker geen electronische)
            -het moet COMPACT zijn (in de aard van de ixus 75)
            -liefst niet TE veel ruis (maar dit zal misschien altijd wel aanwezig zijn)
            -hij moet fantsoenlijk kunnen filmen (30fps in een goede resolutie om op de pc te bekijken).
            -als het even kan wat steviger want hij zal vaak in de broekzak zitten.

            Ik had al gedacht aan de Panasonic FX-33 of de Nikon Coolpix S510. De Casio toestellen zien er ook mooi uit en vallen qua prijs best mee. Ik weet echter niet of ze goed zijn (rekening houdend met het feit dat ik enkel optische stabilisatie wil).
            Samsung heeft ook wat mooie toestellen maar ik ben niet zo bekend met het merk dus weet niet of het goede camera's zijn.

            Het zou ook fijn zijn moest het ding geen 12MP pixels hebben (of zelfs een hogere monster resolutie) want dat staat garant voor een enorme hoeveelheid ruis. 8MP zou ideaal zijn.

            Als er idee'en, opmerken of gebruikservaringen zijn zijn deze altijd welkom.
            Het spreekt voor zich dat ik dpreview al goed doorkamt heb

            Comment


            • #7
              Re: Welk compactje?

              Ik weet dat de kwaliteit van deze camera's best goed is maar dit is echt niet compact genoeg.

              De bedoeling is gewoon dat ik hem in mijn zak kan schuiven (bv. naast mijn portefeuille) en wanneer de kans zich voordoet snel die camera eruit floep en de shot neem (en dan liefst in fantsoenlijke kwaliteit).

              But thanks for you input

              Comment


              • #8
                Re: Welk compactje?

                ah zo'n woive-cammeke veur in de sjakosch of creditcard-formaat veur in de portefuil ?
                zoiets dan http://www.letsgodigital.org/images/...t70-camera.jpg

                Comment


                • #9
                  Re: Welk compactje?

                  ga anders eens kijken bij sony, heb gehoord dat die degelijke camera's maken voor een goede prijs.
                  De cybershot S730 ziet er deftig uit.
                  de DSC-T170-200 zien er ook goed uit.
                  Maar heb er nog geen reviews van gelezen.
                  (hebben allemaal videofunctie en een soort beeldstabilisatie.)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk compactje?

                    wat dacht je van een Ricoh R6...
                    die heeft wel een indrukwekkend lijstje specs aan een zeer mooie prijs

                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk compactje?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      wat dacht je van een Ricoh R6...
                      die heeft wel een indrukwekkend lijstje specs aan een zeer mooie prijs

                      http://www.digitalstreet.nl/product_...av1vogj6fv8sm0
                      Dit zou hem wel eens kunnen worden. Ik hoop alleen dat de stabilisatie effectief is, want dit is wel een vereiste.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk compactje?

                        de ricoh r6 is een zéér goed toestel.
                        Ik heb een panasonic tz2 gekocht en een kennis van mij de r6.
                        Ik moet zeggen dat ik beter de r6 (of r7) had gekocht
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment

                        Working...
                        X