Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ8 goed voor mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ8 goed voor mij?

    Hallo

    Ik ben nieuw hier.
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke digitale camera. Na veel onderzoek (Sony H3 lijkt goed maar dan blijkt dat model weer beter. Dat model is dan weer slechter dan een ander enz...) kom ik uit bij Panasonic DMC-FZ8.

    -De prijs past net in wat ik wil uitgeven (ongeveer 250 euro): 263 euro, 4 Gb geheugenkaartje inbegrepen.
    - Werkt niet met batterijen die je apart moet opladen maar zo'n blokje.
    - De grootte is goed, ik wil geen zo'n dun ding.
    - 12* optische zoom.

    Ik wil hem vooral gebruiken op uitstappen naar pretparken, kermis. Heel occasioneel ook foto's in lichte mist, sneeuw, sport, natuur.

    Ik hoef helemaal geen cam die uiterst professioneel maar de gewoon deftige foto's maakt, waar een stuk mee in te zoomen is en waar je iets meer mee kan dan een huis, tuin en keuken toestelletje.

  • #2
    Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

    Dan denk ik dat dit de geknipte camera voor jou is.
    Waat vooral heel belangrijk is dat je even naar de winkel gaat en daar enkele modellen in de hand neemt.

    Bekijk het zo: een slechte camera maken ze tegenwoordig (vrijwel) niet meer dus daar kan je je slechts moeilijk op miskopen, ergenomie daarentegen is iets persoonlijk en daar kan je je wel in mispakken.
    Dus ga gewoon even testen en kijken welke camera je het beste bevalt (qua handgreep, controls en eventueel beeldkwaliteit).

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Dan denk ik dat dit de geknipte camera voor jou is.
      Waat vooral heel belangrijk is dat je even naar de winkel gaat en daar enkele modellen in de hand neemt.

      Bekijk het zo: een slechte camera maken ze tegenwoordig (vrijwel) niet meer dus daar kan je je slechts moeilijk op miskopen, ergenomie daarentegen is iets persoonlijk en daar kan je je wel in mispakken.
      Dus ga gewoon even testen en kijken welke camera je het beste bevalt (qua handgreep, controls en eventueel beeldkwaliteit).
      Morgen ging ik toch even naar Mediamarkt en bekijk ik ze daar even. In roeselare is er nog een grote keuze. Dan koop ik er wel een in een internetwinkel. Speziaalzaken zijn mij te duur. Ik ben voorlopig toch niet van plan een super-fotograaf te worden. Materiaal is duur en ik spaar volop voor een huis samen met mijn super vriendin. Ik verzamel al modeltreintjes, das ook al meer dan duur genoeg.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

        Ik heb er zo eentje, moe(s)t dienen als 2e camera om overal daar mee te slepen waar ik m'n DSLR niet mee kon slepen, oa ritjes met de MTB. Past in bijhorend tasje perfect aan je riem en met een fleece erover zie je nog niet eens dat je hem bij hebt. Dit is er bvb een leuk fotootje van. Als je er rekening mee houdt dat dit geen vergelijking doorstaat met een DSLR dan zal je aan zo'n FZ8 veel plezier beleven.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

          Hou je maar vast. Voor je het weet ga je aan het experimenteren met de instellingen en wordt je een echte fotograaf. Na een jaar of twee zit je dan plots aan de grenzen van je toestel en wil je meer... gevolg... dsrl... Ik kan het weten, zo ging het bij mij!

          Alle gekheid op een stokje, je zal heel veel plezier beleven aan de FZ8. Leuke prijs, aangenaam toestel, héél veel mogelijkheden om te experimenteren en geen gedoe met extra lenzen. Lees gewoon eens iets over fotografie en je zal zien dat de resultaten spectaculair verbeteren.

          Alvast véél succes!
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

            'k Heb er eentje voor mijn verjaardag gekregen, vorige week gekocht in Turnhout, Konijnenberg voor €234.
            Amaai, veel mogelijkheden, ik ben al een paar dagen de dikke handleiding aan het lezen....
            Maar, ik ben er kontent van.

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

              Verleden jaar heb ik zo'n fototoestel DMC-FZ8 gekocht.
              Ben zeer tevreden .Maakt mooie fotos.
              Veel instellingen op de camera .
              Heb wel een reserve battery gekocht.
              Met Vele Groeten-Cuvoll-
              Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
              BD 1000BE

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

                Ik heb ook zo'n camera heb al verscheidene keren het boekje moeten bij nemen, daar ik echter nog leek ben in de fotografie maar er wel passie voor heb. Toestel maakt mooie foto's maar heb ook extra batterij voor gekocht, vooral als ik op reis ga is de extra batterij handig.

                Verder voorlopig nog geen nadelen ben ook nog maar bezig
                --
                Deschryver Sven
                Panasonic Lumix DMC-FZ8

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

                  Hoi daar,

                  Waarom geen FZ18 van panasonic...dan heb je toch ook nog de voordelen van een groothoek+je hebt 18 keer optische zoom i.p.v. 12 keer...

                  Ik heb er me een dikke maand geleden één gekocht en heb er nog geen moment spijt van gehad.

                  Je schrijft zelf dat je hem dikwijls gaat gebruiken in pretparken...wel dan heb je toch vele voordelen met die groothoek en meer tele...

                  En ik kan je met zekerheid zeggen die groothoek is echt een must!!!

                  Groeten Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ8 goed voor mij?

                    Templar heeft hier een punt.
                    Heb ook onlangs de FZ18 aangekocht en ben er eveneens heel tevreden over. Met de groothoek zal je nog meer plezier beleven.
                    Toegegeven is dat de FZ18 wel niet zo compact meer is, maar toch nog veel lichter en kleiner dan een reflex.

                    mvg
                    Keps
                    Piet Cosaert
                    http://kepsfotografie.wordpress.com

                    Comment

                    Working...
                    X