Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke dienst moet men aanschijven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke dienst moet men aanschijven

    Hoi iedereen

    Ik zit al een hele tijd met een vraagje waar ik zelfs via google geen antwoord op vindt .
    Ik hou nogal van vervallen gebouwen en fabrieken te fotograferen, nu wil je met alles en beetje in orde zijn ,zou ik graag willen weten of er ergens een dienst is in belgié waar je een toelating kan vragen voor zulke gebouwen te mogen betreden en fotograferen .
    En wat of hoe als je daar een model wilt naar meenemen ,voor welke eventueele papieren buiten modelrelease en toestemming van het gewest heb je nog nodig ??

    Mocht er iemand het weten zou u dan zo vriendelijk willen zijn om me een url of een adres mededelen .


    Met vriendelijke groeten ,
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: welke dienst moet men aanschijven

    Maar één adres: de eigenaar.

    Comment


    • #3
      Re: welke dienst moet men aanschijven

      inderdaad meeste gebouwen zijn particulier eigendom waarvoor je de toestemming moet vragen van de eigennaar en dat is meestel om eigen risico. voor overheidsgebouwen zul je je al gauw in kafkaiaanse toestanden bevinden
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: welke dienst moet men aanschijven

        Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
        Hoi iedereen

        Ik zit al een hele tijd met een vraagje waar ik zelfs via google geen antwoord op vindt .
        Ik hou nogal van vervallen gebouwen en fabrieken te fotograferen, nu wil je met alles en beetje in orde zijn ,zou ik graag willen weten of er ergens een dienst is in belgié waar je een toelating kan vragen voor zulke gebouwen te mogen betreden en fotograferen .Ardesign
        Inderdaad, enkel de eigenaar kan je toestemming geven.

        Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
        En wat of hoe als je daar een model wilt naar meenemen ,voor welke eventueele papieren buiten modelrelease en toestemming van het gewest heb je nog nodig ??

        Ardesign
        Een goede verzekering.

        Niet vergeten vervallen gebouwen zijn per definitie levensgevaarlijk om in rond te lopen (daar moet je steeds vanuit gaan).
        Last edited by zunoel; 22 januari 2008, 07:28.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: welke dienst moet men aanschijven

          Uit ervaring weet ik dat eigenaars steeds hun neus optrekken ... ze willen meestal zelf het risico niet lopen. De eigenaar of grondeigenaar dient zelf een verzekering af te sluiten indien hij/zij mensen toelaat op zijn/haar eigendom. Ik denk niet dat jij, voor die ene shoot, een eigenaar zo ver zal krijgen om een verzekering af te sluiten.

          Toen we met JIMtv op zoek waren naar een pand voor een videoclip op te nemen kregen we nergens de toestemming, allemaal wegens verzekering kwesties.

          Beste en snelste manier is géén toelating vragen, ik heb ook al meermaals de politie of controle tegengekomen tijdens een shoot ... nog nooit heb ik daar echt problemen mee ondervonden. Als je op een rustige, vriendelijke manier kan uitleggen wat je daar aan het doen bent dan mag je in 90% van de gevallen gewoon verder doen.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: welke dienst moet men aanschijven

            ik heb ook al meermaals de politie of controle tegengekomen tijdens een shoot ... nog nooit heb ik daar echt problemen mee ondervonden. Als je op een rustige, vriendelijke manier kan uitleggen wat je daar aan het doen bent dan mag je in 90% van de gevallen gewoon verder doen.
            dat hoor ik graag, politie je vriend
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment

            Working...
            X