Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe waslijst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe waslijst

    Beste mensen,

    Met dat ik binnenkort hieronderstaande lijst zal aanschaffen, wil ik even checken wat jullie er van vinden:

    Ik heb nu:

    canon 350D + 17-85 IS USM + speedlight 430EX

    Wat ik wil bestellen:

    (Canon BP-511A) vervangen door no brand merk.
    Canon EF 50mm F 1.4 USM
    Canon ES-71 II zk. EF 50/1.4 USM
    Sandisk CF 4096Mb Extreme III
    Canon Speedlite 430EX
    (Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS) vervangen door Tamron 17-50mm f 2,8 Di II Canon EOS
    Canon EOS 40D Body BE

    Men heeft me een beetje kunnen laten twijfelen over de Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS. Uit de reviews die ik lees, is deze lens veel scherper dan men huidige 17-85. Feit dat ie geen USM heeft is iets wat ik mee kan leven. Lens zal vooral gebruikt worden in donkere zalen (fuiven). Iemand rade me de " Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Canon" i.p.v. deze lens. Nu uit review die ik vond, is deze veel minder scherp dan de canon.

    Als jullie nog andere lenzen hebben, die binnen het budget vallen van deze 2 lenzen. Post maar neer.

    mvg Shane
    Last edited by The_cobra666; 21 januari 2008, 14:59.

  • #2
    Re: Nieuwe waslijst

    als je de breedhoeklens vooral gaat gebruiken in donkere fuifzalen ben je echt niets met IS hoor. Dan kan je inderdaad veel beter voor een sigma 18-50 2.8 of nog beter, de tamron 17-50 2.8 gaan ter vervanging van jou 17-85

    met deze grotere lichtsterkte, ga je veel beter het omgevingslicht kunnen meenemen in de foto, wat heel belangrijk is op fuiven.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe waslijst

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      als je de breedhoeklens vooral gaat gebruiken in donkere fuifzalen ben je echt niets met IS hoor. Dan kan je inderdaad veel beter voor een sigma 18-50 2.8 of nog beter, de tamron 17-50 2.8 gaan ter vervanging van jou 17-85

      met deze grotere lichtsterkte, ga je veel beter het omgevingslicht kunnen meenemen in de foto, wat heel belangrijk is op fuiven.
      Is dat deze lens? http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=18027

      mvg Shane

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe waslijst

        jep, dat is 'em
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe waslijst

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          jep, dat is 'em
          Ok, ziet er goed uit, prijs valt mee dus zal het wss deze lens worden. Nog andere dingen die je eventueel zegt dat beter kunnen?

          mvg Shane

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe waslijst

            Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
            Ok, ziet er goed uit, prijs valt mee dus zal het wss deze lens worden. Nog andere dingen die je eventueel zegt dat beter kunnen?

            mvg Shane
            koop je beter een merkloze batterij ipv die peperdure canon versie...
            de merkloze batterijen kosten pakken minder én zijn minstens even goed en soms zelfs beter...


            deze hier is bvb 60%krachtiger dan de originele canon
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe waslijst

              Dag,

              Heb net de Canon 55-250mm IS binnen, manne manne wat is deze scherp. Ik zie in uw lijstje de Canon 18-55mm IS staan. Ik zou voor deze gaan!

              groeten,
              dimi
              Canon & Tamron

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe waslijst

                Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
                Dag,

                Heb net de Canon 55-250mm IS binnen, manne manne wat is deze scherp. Ik zie in uw lijstje de Canon 18-55mm IS staan. Ik zou voor deze gaan!

                groeten,
                dimi
                scherpte alleen is niet alles hé


                in geval van de TS primeert lichtsterkte toch aangezien het gebruik in fuifzalen. Enneh, op f4 en 5.6 zal de Tamron zeker even scherp zijn als de canon hoor
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe waslijst

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  koop je beter een merkloze batterij ipv die peperdure canon versie...
                  de merkloze batterijen kosten pakken minder én zijn minstens even goed en soms zelfs beter...


                  deze hier is bvb 60%krachtiger dan de originele canon
                  Waar zit het verschil eigenlijk dan? Aangezien zij hem spot goedkoop leveren, juist het naam plaatje van canon er niet op?
                  Last edited by The_cobra666; 21 januari 2008, 12:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe waslijst

                    waar het verschil zit, weet ik niet, maar ik weet wel dat ze minstens even goed presteren...

                    zo gaan mijn batterijen van 40 euro/stuk langer mee dan de originele canon batterijen van 140 euro/stuk voor mn 1D
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe waslijst

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      waar het verschil zit, weet ik niet, maar ik weet wel dat ze minstens even goed presteren...

                      zo gaan mijn batterijen van 40 euro/stuk langer mee dan de originele canon batterijen van 140 euro/stuk voor mn 1D
                      En dit kan geladen worden met de standaard canon lader? Ik veronderstel van wel

                      Is er ergens een zonnekap te vinden voor die tamron? Eventueel bij konijnenberg?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe waslijst

                        Voor donkere zalen de sigma 30 1,4, prijs kwaliteit spot on en je zal het merken in de fuifzaal, hier een test met oa een vgl met de canon 50 1,4

                        Ben heel tevreden van mijn batterijen die geen canons zijn, ze gaan al meerdere jaren mee. Eveneens een nep sandisk 4Gig die goed zijn ding doet
                        Voor de 50 1,4 kan je hier mss een goede deal doen: http://search.stores.benl.ebay.be/Em...554413QQsofpZ0

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe waslijst

                          waarom een tweede flits?
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe waslijst

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            waarom een tweede flits?
                            Beide toestellen zullen gebruikt worden op 1 avond heb dus 2 flitsers nodig

                            Wat betreft de zonnekap van de tamron: zit er bij, stupid me...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe waslijst

                              Weet iemand nog een goeie rugzak op fotokonijnenberg, staan er zoveel dat ik er niet aan uit raak.

                              Comment

                              Working...
                              X