Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d in de m stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d in de m stand

    Ik heb een vraagje over mijn canon 40d in de m stand.

    Kan iemand mij uitleg geven hoe ik in de m stand de onder en overbelichting kan regelen ?

    Ik sta nu 2 stops onderbelicht en kan nergens vinden hoe dat te veranderen ,is hier iemand die mij op weg kan helpen?

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

    Greetz Vmotion
    Durf bijna niks meer te zeggen

  • #2
    Re: canon 40d in de m stand

    Ik dacht dat je het grote wiel moest activeren (via de aan/uit knop) en dan de * knop drukken terwijl je aan het wiel draait.

    Hans

    EDIT: Werkt alleen in de AV en TV stand :-)
    Last edited by CH Photography; 21 januari 2008, 10:41.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d in de m stand

      Kan je volgens mij niet aanpassen. Op M kan je enkel je diagragma en sluitertijd instellen.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: canon 40d in de m stand

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Kan je volgens mij niet aanpassen. Op M kan je enkel je diagragma en sluitertijd instellen.
        Dacht ik ook.. indien dit wel kan wil ik ook graag weten hoe dit kan op een 400D.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: canon 40d in de m stand

          het is inherent aan de m stand dat je de belichting zelf regelt, dus sluitertijd verlengen of diafragma vergroten tot je lichtmeter weer op nul uitkomt

          kzou in uw geval de handleiding es lezen

          Comment


          • #6
            Re: canon 40d in de m stand

            Hi,

            snap de vraag niet goed.

            Als je in de M stand staat en je hebt 2 stops onderbelichting, dan zet je je diafragma 2 stops verder open of je verlengt de sluitertijd, of een combinatie van beide.

            ?

            DPaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: canon 40d in de m stand

              zoals idd al vermeld, in de M stand bepaalt de sluitertijd en het diafragma je belichting, als je foto dus over/onderbelicht is, moet je sluitertijd en/of diafragma aanpassen.
              Of je foto onder/overbelicht gaat zijn zie je gewoon bij dat 'balkje', zoals je in vb Tv stand met opzet zou onderbelichten
              Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

              Comment


              • #8
                Re: canon 40d in de m stand

                pagina 90 van de handleiding
                Groetjes Steco

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40d in de m stand

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sempike Bekijk bericht
                  zoals idd al vermeld, in de M stand bepaalt de sluitertijd en het diafragma je belichting, als je foto dus over/onderbelicht is, moet je sluitertijd en/of diafragma aanpassen.
                  Of je foto onder/overbelicht gaat zijn zie je gewoon bij dat 'balkje', zoals je in vb Tv stand met opzet zou onderbelichten
                  DE M stand bepaalt juist helemaal NIETS .. de gebruiker wordt geacht om in Manuele stand zelf alle parameters inclusief sluitertijd en diafragma in te stellen, waarom dacht je dat die stand anders "MANUEEL" genoemd werd ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40d in de m stand

                    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                    pagina 90 van de handleiding

                    ja verbluffend .. dSLR bezitters die niet eens de moeite nemen om de handleiding te lezen ?? onbegrijpelijk neem er in passant ook maar een (boek)basiscursus fotografie bij ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40d in de m stand

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      DE M stand bepaalt juist helemaal NIETS .. de gebruiker wordt geacht om in Manuele stand zelf alle parameters inclusief sluitertijd en diafragma in te stellen, waarom dacht je dat die stand anders "MANUEEL" genoemd werd ?

                      Dat staat er niet, er staat "in" de M stand..;
                      Dpaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 40d in de m stand

                        Ach een gebruiksaanwijzing lezen is niet het probleem dacht ik. Ik heb hem er zeker wel op nageslagen.Maar het volgende is dus aan de hand:

                        Extern licht gebruik lichmeter geeft aan foto kan gemaakt worden met de volgende para meters sluitertijd 1/250 diagragma 5.6. Als ik dit dus instel dan staat de onder en overbelichting op -2 Dus dat moet in te stellen zijn neem ik aan.

                        Snellere sluiter tijd kan niet mijn camera is max de 250 ste sec syncroontijd en een andere diafragma wil ik niet. In de gebruiks aanwijzijng staat niets specifieks daarover meen ik!

                        Mvg Vmotion
                        Durf bijna niks meer te zeggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 40d in de m stand

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                          Ach een gebruiksaanwijzing lezen is niet het probleem dacht ik. Ik heb hem er zeker wel op nageslagen.Maar het volgende is dus aan de hand:

                          Extern licht gebruik lichmeter geeft aan foto kan gemaakt worden met de volgende para meters sluitertijd 1/250 diagragma 5.6. Als ik dit dus instel dan staat de onder en overbelichting op -2 Dus dat moet in te stellen zijn neem ik aan.

                          Snellere sluiter tijd kan niet mijn camera is max de 250 ste sec syncroontijd en een andere diafragma wil ik niet. In de gebruiks aanwijzijng staat niets specifieks daarover meen ik!

                          Mvg Vmotion
                          Gaat dit over flitsfotografie ?

                          DPaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 40d in de m stand

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                            Ach een gebruiksaanwijzing lezen is niet het probleem dacht ik. Ik heb hem er zeker wel op nageslagen.Maar het volgende is dus aan de hand:

                            Extern licht gebruik lichmeter geeft aan foto kan gemaakt worden met de volgende para meters sluitertijd 1/250 diagragma 5.6. Als ik dit dus instel dan staat de onder en overbelichting op -2 Dus dat moet in te stellen zijn neem ik aan.

                            Snellere sluiter tijd kan niet mijn camera is max de 250 ste sec syncroontijd en een andere diafragma wil ik niet. In de gebruiks aanwijzijng staat niets specifieks daarover meen ik!

                            Mvg Vmotion
                            van leestekens en heldere zinnen te gebruiken zult ge niet doodgaan hoor

                            Had dan gezegd dat ge flitst. Uwe camera meet alleen het beschikbare licht, als ge daarbij gaat flitsen kan hij nie rieken hoeveel ge bijflitst

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 40d in de m stand

                              Tot zover begrijp ik het maar antwoord op de vraag heb ik nog steeds niet.
                              greetz Vmotion
                              Durf bijna niks meer te zeggen

                              Comment

                              Working...
                              X