Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formateren en kaart niet leeg?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formateren en kaart niet leeg?!

    Hallo BD-ers, als ik mijn geheugen kaartje door mijn camera laat formatteren middels de toetsen op de body krijg ik wel de melding (FOR) maar blijven de foto's die op de kaart staan gewoon staan
    Als ik formatteer via het menu krijg ik een melding dat ik de foto's kwijt raak, wat dus logisch is lijkt me.
    Formatteert de camera wel als ik de combinatie van 2 toetsen ("Mode" en "Prullenbak") indruk en een (FOR) melding krijg op de display?
    De camera die ik gebruik is overigens de Nikon D300......

    Groetjes

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: Formateren en kaart niet leeg?!

    Dat heb ik op de D50 ook ees gehad en het bleek dat formatteren eigenlijk alleen betekent dat de fotomap wordt leeggemaakt en niet de root wordt geformatteert. Ik had toen wat foto's in de root staat, omdat die afgedrukt waren, en die ruimte was dus weg...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Formateren en kaart niet leeg?!

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Dat heb ik op de D50 ook ees gehad en het bleek dat formatteren eigenlijk alleen betekent dat de fotomap wordt leeggemaakt en niet de root wordt geformatteert. Ik had toen wat foto's in de root staat, omdat die afgedrukt waren, en die ruimte was dus weg...
      bij mij is de fotomap dus niet leeg.......
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: Formateren en kaart niet leeg?!

        Vaak voorkomend denk ik, tenminste als je de werkwijze gebruikt door op 2 knoppen tegelijk te duwen, je krijgt dan inderdaad het woordje "FOR" te zien, maar dan moet je de 2 knoppen nog eens tegelijk induwen, en dan zou het in orde moeten zijn.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Formateren en kaart niet leeg?!

          Oeps de handleiding dus niet goed gelezen, heb het gelijk even gecheckt en inderdaad, dat is de oplossing....

          Bedankt!

          Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment

          Working...
          X