Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste reflex toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf eerste reflex toestel

    Hallo iedereen. Ik ben anak en nieuw op dit forum.
    'k ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar info over digitale fotografie. Je hoort me al komen... Raad gevraagd om een keuze te maken...

    'k ga proberen te schetsen wat ik wil bereiken:

    Ik hou van de natuur dus natuurfotografie (landschappen, macro fotografie insecten, roofvogels, ...) alsook portretfotografie zijn mijn interesses. Ik heb totaal geen ervaring. Daarom ben ik op zoek naar een toestel dat niet te ingewikkeld is maar me de eerste jaren ook niet gaat vervelen of beperken in uitbreidingen. Knopje draaien en klikken maar mag zeker en vast maar ik wil zelf ook kunnen experimenteren zonder te verzuipen in de technische termen en mogelijkheden! Ik heb een lichte voorkeur voor CANON. Maar dan gewoon zuiver uit merkbekendheid en uitzicht van de body. Bij mijn eerste aanschaf denk ik gewoon aan de body en een standaard lens (bv. 18-55). Later wens ik meer uit te geven aan specifieke lenzen (eerder tweedehandsaanschaf dan). De body wens ik liever nieuw aan te schaffen ivm garantie. Lenzen heb ik al aan bodemprijzen gezien tweedehands!

    Mijn budget voor de body en standaardlens is 600 tot 700 euro.

    Alvast bedank voor de reacties.
    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

  • #2
    Re: PMA2008

    Hoi,

    Wacht nog 10 dagjes : http://www.pmai.org/index.cfm/ci_id/33573.htm
    De PMA 2008 komt eraan (grootste digitale fotografiebeurs).

    Dan komen heel wat nieuwe toestellen met nieuwe functies.
    Ik verkocht m'n compact in december en wacht al 2 maand, nu nog 10 dagen, wordt spannend.

    Kijk wat er op de PMA2007 werd uitgebracht, de moeite
    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology