Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DPREVIEW down ? (nt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DPREVIEW down ? (nt)

    nt = no text

  • #2
    Re: DPREVIEW down ? (nt)

    Hier niet..

    Comment


    • #3
      Re: DPREVIEW down ? (nt)

      lijkt toch niet,

      "latest news : Friday 18th of January : Olympus E-Series price drops"
      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

      Comment


      • #4
        Re: DPREVIEW down ? (nt)

        Twee disks tegelijkertijd gecrasht op hun server. In dergelijk geval helpt ook RAID-5 niet meer.

        Friday 18th January, 12:45 PM GMT

        This morning at about 6 AM GMT we had a catastrophic failure in the RAID array of our forums database server. Our RAID-5 array would have been able to withstand losing one disk but apparently two died at the same time. Either way the entire array was unusable. Our hosting provider has now replaced all disks and rebuilt the server and we have begun the process of reinstalling and restoring. Further updates as we have them.

        Friday 18th January, 6:45 PM GMT

        Having worked solidly on this since we had the rebuilt server handed to us we now have the majority of systems software reinstalled. We are aiming to have a 'lite' forums available later tonight which will contain all messages since 1st January 2008 and will enable users to log back in and continue posting. The remaining data (previous to 1st January) will be folded back into the forums later on this weekend. The last few days posts have proven unrecoverable.

        Thank you for your understanding.
        Phil Askey
        Editor

        Comment


        • #5
          Re: DPREVIEW down ? (nt)

          Ah zo - de fora dus wel.
          Maar het staat er dus bij waarom...

          Comment


          • #6
            Re: DPREVIEW down ? (nt)

            Beetje onzinverhaal trouwens van die 2 gecrashte HDs. Ik denk eerder dat dat hosting bedrijf richting Phil maar wat voorzet. De kans dat 2 schijven tegelijk crashen is mini-mini-minimaal.
            En dan na de restore zijn er 5 dagen postings kwijt...een backup strategie van 1 keer per week dus en dat voor zo'n grote site

            Raar verhaal... Ik hoop dat Phil zijn les heeft geleerd en snel een ander hostingbedrijf gaat zoeken.

            Comment


            • #7
              Re: DPREVIEW down ? (nt)

              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
              Beetje onzinverhaal trouwens van die 2 gecrashte HDs. Ik denk eerder dat dat hosting bedrijf richting Phil maar wat voorzet. De kans dat 2 schijven tegelijk crashen is mini-mini-minimaal.
              En dan na de restore zijn er 5 dagen postings kwijt...een backup strategie van 1 keer per week dus en dat voor zo'n grote site

              Raar verhaal... Ik hoop dat Phil zijn les heeft geleerd en snel een ander hostingbedrijf gaat zoeken.
              Mmmm 2 HD's tegelijk is meer waarschijnlijk dan gedacht, als het defect extern wordt veroorzaakt. Er is een verschil tussen twee HD's naast elkaar aangesloten op dezelfde hardware als twee HD's op twee verschillende locaties.

              1 backup per week is echter een ander verhaal.

              Comment


              • #8
                Re: DPREVIEW down ? (nt)

                Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                Beetje onzinverhaal trouwens van die 2 gecrashte HDs. Ik denk eerder dat dat hosting bedrijf richting Phil maar wat voorzet. De kans dat 2 schijven tegelijk crashen is mini-mini-minimaal.
                En dan na de restore zijn er 5 dagen postings kwijt...een backup strategie van 1 keer per week dus en dat voor zo'n grote site

                Raar verhaal... Ik hoop dat Phil zijn les heeft geleerd en snel een ander hostingbedrijf gaat zoeken.
                Nou nou, misschien moet je toch een beetje voorzichtiger zijn met je uitspraken. Ja, akkoord, de kans is heeel erg klein maar bij PBase zijn in december zelfs 3 schijven tegelijk defect geraakt, op apparatuur van wat experts zeggen een van de beste hosting- en storagebedrijven (NetApp) ter wereld. Het duurde vele dagen voor de oorzaak geanalyseerd, het probleem verholpen en alles gerestored was.



                Ben het er wel mee eens dat 5 dagen verlies niet zou moeten kunnen.
                Last edited by Leonidas; 19 januari 2008, 10:54. Reden: me > mee

                Comment


                • #9
                  Re: DPREVIEW down ? (nt)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                  ...een backup strategie van 1 keer per week dus en dat voor zo'n grote site
                  Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                  1 backup per week is echter een ander verhaal.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ben het er wel me eens dat 5 dagen verlies niet zou moeten kunnen.
                  Even off topîc : benieuwd hoe dikwijls de gemiddelde BD-er een backup neemt van zijn systeem : vaste frequentie of nooit ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: DPREVIEW down ? (nt)

                    Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                    Even off topîc : benieuwd hoe dikwijls de gemiddelde BD-er een backup neemt van zijn systeem : vaste frequentie of nooit ?
                    Mijn foto's: elke 6 uur automatisch naar een tweede harde schijf, als ik klaar ben met een reeks bewerkingen handmatig nog naar een derde. Nooit staan mijn foto's maar op 1 plaats tegelijkertijd, behalve op het geheugenkaartje in de camera.

                    Alle overige documenten, maar ook instellingen, favorites, shortcuts op desktop etc. dagelijks automatisch.

                    Comment


                    • #11
                      Re: DPREVIEW down ? (nt)

                      Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                      Mmmm 2 HD's tegelijk is meer waarschijnlijk dan gedacht, als het defect extern wordt veroorzaakt.
                      Alain & Leonidas, daar ben ik het mee eens. Ik ben ook wel eens en RAID-5 array kwijt geraakt door een defect in de controller. Er kunnen natuurlijk ook andere externe oorzaken voor zijn zoals je aangeeft (bijv spanning oid). Mss was ik iets te kort door de bocht in mijn denken.

                      Even off topîc : benieuwd hoe dikwijls de gemiddelde BD-er een backup neemt van zijn systeem : vaste frequentie of nooit ?
                      Mijn foto's automatisch elke avond.

                      Comment

                      Working...
                      X