Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Just a Tulip - 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Just a Tulip - 2

    Vandaag nog eens met die tulp bezig geweest. Na anleiding van de opmerkingen van Kariboe, waar ik wel wat in zie, geen flits gebruikt.
    Links vensterraam en rechts reflectie mbv piepschuim.

    Grt.
    Roevca


  • #2
    Re: Just a Tulip - 2

    Een héle mooie! Prima belicht!

    Grtz,Fabienne
    Kansen kloppen vaak maar heel stilletjes aan de deur.
    Luister daarom goed.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Just a Tulip - 2

      mooie foto

      wel een heel groot zwart vlak bovenaan ...

      Comment


      • #4
        Re: Just a Tulip - 2

        Voor mij een mooie en geslaagde opname, zeer mooie belichting stukken beter dan de eerste reeks.
        mvg Luc.
        BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

        Comment


        • #5
          Re: Just a Tulip - 2

          mooi, maar wel twijfel over de(gekartelde) randjes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Just a Tulip - 2

            mooie belichting en compo.... ziet er goed uit...

            heb je hier veel usm toegevoegd, de foto komt zeeeeer scherp over...?

            Comment


            • #7
              Re: Just a Tulip - 2

              De foto is genomen met de Sigma 150mm Macro, op statief, met spiegel opklappen aan. Dit geeft over het algemeen al scherpe foto's.
              Verscherpen doe ik in de lab-mode op het lichtkanaal. Amount 175, Radius 1 en threshold 2. Door in lab-mode te verscherpen kan je iets verder gaan dan in de RBG-mode. Ik heb dat gelezen in het boek van Scott Kelby. Ben het gaan uit proberen en zeer tevreden over deze methode.

              Grt.
              Roevca

              Comment


              • #8
                Re: Just a Tulip - 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Roevca Bekijk bericht
                De foto is genomen met de Sigma 150mm Macro, op statief, met spiegel opklappen aan. Dit geeft over het algemeen al scherpe foto's.
                Verscherpen doe ik in de lab-mode op het lichtkanaal. Amount 175, Radius 1 en threshold 2. Door in lab-mode te verscherpen kan je iets verder gaan dan in de RBG-mode. Ik heb dat gelezen in het boek van Scott Kelby. Ben het gaan uit proberen en zeer tevreden over deze methode.

                Grt.
                Roevca

                Interessant.... Kun je uitleggen welke stappen je daarvoor moet doen...(ben niet zo'n photoshop expert).. dan ga ik er ook eens mee experimenteren...


                ps nog even een extra vraag... verklein jij eerst de foto (op internet formaat) en ga je dan verschrepen, of verscherp je op het maximale formaat en ga je dan pas verkleinen...?





                Groet, Rob..
                Last edited by natuurfreak; 19 januari 2008, 11:38.

                Comment


                • #9
                  Re: Just a Tulip - 2

                  Omdat uitleg over software en bewerkingen niet in showcase thuishoort heb ik Natuurfreak via mail antwoord gegeven.

                  Grt.
                  Roevca

                  Comment


                  • #10
                    Re: Just a Tulip - 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roevca Bekijk bericht
                    Omdat uitleg over software en bewerkingen niet in showcase thuishoort heb ik Natuurfreak via mail antwoord gegeven.

                    Grt.
                    Roevca
                    Ewel, dat vind ik spijtig, nu weet ik 't niet en 't resulaat mag er zijn
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Just a Tulip - 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                      Ewel, dat vind ik spijtig, nu weet ik 't niet en 't resulaat mag er zijn
                      Mooie foto , en ik ben ook wel geïnteresseerd in de technische uitleg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Just a Tulip - 2

                        Een mooie
                        Groetjes Hendrika

                        Comment


                        • #13
                          Re: Just a Tulip - 2

                          Een schoontje. Mooie kleur, kompo en scherpte.
                          Mischien eens proberen om de tulp een beetje te draaien zodat je de stamper te zien krijgt. (De foto is goed hé, 't is maar een idee)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Just a Tulip - 2

                            Op verzoek hier mijn methode van verscherpen.

                            Ik gebruik CS2 Eng.

                            Onder menu optie Image, Mode kun je naar Lab Color.
                            Als je nu via de window optie Layers openzet, zie een een tabblad channels, click hierop en selecteer lightness. Je krijgt nu een z/w versie van de foto.
                            Ga nu verscherpen (alle verscherpings opties zijn m.i. beschikbaar) om vervolgens weer via Image, Mode terug te gaan naar RBG. Een 2e voordeel van verscherpen op het lichtkanaal is dat je geen halo's krijgt door het verscherpen.

                            m.b.t. de 2e vraag van Natuurfreak, ik maak eerst de foto helemaal af, inclusief verscherpen als laatste stap. Dan verklein ik de fotot met BDsizer met 10% sharping, omdat er altijd wat kwaliteit verloren gaat door het verkleinen.

                            Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is.

                            Groetjes en veel succes met het uitproberen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Just a Tulip - 2

                              Héél knap (de prachtige verscherping springt zo in het oog) en bedankt voor de uitleg.
                              Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

                              Comment

                              Working...
                              X