Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensduur canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • levensduur canon

    Ik zou graag weten van jullie updaters, hoelang jullie het gemiddeld met een enkel model van body kunnen redden, zonder een overstap te maken naar een nieuw model. Ik zou nl graag lang deugd hebben van mijn nog aan te schaffen toestel. Mijn keus gaat uit naar de 40d met een all round lens (als deze bestaat).
    Interesse ligt in natuur en portret (zonder pose).

  • #2
    Re: levensduur canon

    de sluiter van de 40D is dacht ik goed voor gemiddeld 100.000 opnamen

    stel dat je als (zeer) actieve amateur 1000 opnamen per maand maakt, heb je hem pas na 8 jaar versleten

    als je er dan toch zoveel plezier aan hebt, zal je tegen die tijd lenzen en andere accessoires hebben gekocht voor een veelvoud van de som die je voor de body hebt betaald

    binnen hooguit 3 jaar koop je ook voor minder geld een toestel met een veel hogere opnamekwaliteit, snelheid en andere mogelijkheden

    waarover maak je je zorgen ?

    Comment


    • #3
      Re: levensduur canon

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      de sluiter van de 40D is dacht ik goed voor gemiddeld 100.000 opnamen

      stel dat je als (zeer) actieve amateur 1000 opnamen per maand maakt, heb je hem pas na 8 jaar versleten

      als je er dan toch zoveel plezier aan hebt, zal je tegen die tijd lenzen en andere accessoires hebben gekocht voor een veelvoud van de som die je voor de body hebt betaald

      binnen hooguit 3 jaar koop je ook voor minder geld een toestel met een veel hogere opnamekwaliteit, snelheid en andere mogelijkheden

      waarover maak je je zorgen ?
      is een garantie, geënt op het aantal opnamen, of jaren!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: levensduur canon

        Technisch is een 40D goed voor een ruime 100.000 clicks indien je er zorg voor draagt. Maar de kans is groot dat je al na 2-3 jaar een nieuwe body koopt.

        Bij lenzen is er weinig innovatie, een kwaliteitslens blijft een kwaliteitslens. Bij Body's zijn er echter jaarlijks vernieuwingen en de prijzen blijven dalen.. de verleiding is dus heel groot om na een paar jaar al een nieuwe body aan te schaffen. Ondanks dat je oude nog prima werkt.

        De technische levensduur is dus groot genoeg.
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: levensduur canon

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          is een garantie, geënt op het aantal opnamen, of jaren!!
          grt,bouk.
          Het staat nergens officieel maar ik heb 1 keer een shutter gehad die buiten garantie de geest begaf en Canon heeft die kostenloos hersteld. En ik ken nog mensen waar dat ook het geval was.

          sowieso is een shutter die de geest begeeft na enkele jaren nu ook niet de grootste kost om te vervangen.

          En die 100000 is maar een richtgetal het kan veel meer zijn ook, ook minder natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: levensduur canon

            Dat is idd maar een richtgetal, zo zou de sluiter van een EOS 350D ook versleten zijn na 50.000 cliks. Maar ondertussen heb ik er al ruim 120.000 foto's mee genomen zonder hapering.
            Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
            een hoop sunbounce & strobist stuff

            Comment


            • #7
              Re: levensduur canon

              Zelfde hier D60 overgekocht van een professionele fotograaf
              ondertussen al meer dan het 3 dubbele aantal fotos dan hij minimum kan maken.
              Ik koop binnekort een 40D. Als je niet altijd het nieuwste wilt gaat zo een camera heel lang mee.
              http://aljocha.tumblr

              Comment


              • #8
                Re: levensduur canon

                Ik heb een 20D die nu zo'n 10 à 15.000 kliks heeft. Ik zou hem nog een jaar of twee willen houden en dan eventueel upgraden. Moet zo'n toestel niet eens gecontroleerd en gereinigd worden of is dit enkel nodig bij professioneel gebruik ? Of is dit überhaupt niet nodig?

                Comment


                • #9
                  Re: levensduur canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                  Dat is idd maar een richtgetal, zo zou de sluiter van een EOS 350D ook versleten zijn na 50.000 cliks. Maar ondertussen heb ik er al ruim 120.000 foto's mee genomen zonder hapering.
                  Dus gemiddeld meer dan 100 foto's per dag
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: levensduur canon

                    Ik heb mijn Canon Eos 300D Digital Rebel nu 4 jaar en nog geen enkel probleem mee gehad!

                    Comment


                    • #11
                      Re: levensduur canon

                      ik ga met mijn 10D naar de 70000 en nog geen problemen mee gehad. De camera's kunnen lang meegaan als je de goesting om te upgraden kunt tegenhouden.
                      Mijn 10d heeft al super vochtige omstandigheden meegemaakt evenals heel stoffige streken, koude streken en nog nooit problemen mee gehad

                      Comment


                      • #12
                        Re: levensduur canon

                        Yep, levensduur, dat is iets wat ik aan mijn wederhelft probeer uit te leggen als het kriebelt

                        Levensduur moet je zien als "tegen wanneer zal de technologie zoveel geëvolueerd zijn dat het voor mijn manier en niveau van fotograferen een merkbaar verschil uitmaakt", niet als "hoe snel gaat dat toestel kapot".

                        ik heb indertijd mijn 300D ingeruild voor een 10D omdat ik de bediening van dat toestel en de constructie persoonlijk een meerwaarde vond (de twee wielen etc..) Niet omdat de 300D kapot was hoor.... 'k heb met die aankoop ook een paar jaren gewacht want ik had voor die body de introductieprijs van pakweg 1500 euro niet over, 'k heb hem uiteindelijk aan 550 gekocht.

                        En nu kriebelt het intussen voor een tweedehands 5D. 'k ga de kriebels nog efkes onder controle houden omdat ik hoop dat Canon binnen enkele dagen de opvolger ervan aankondigt en ik hoop dat de toestellen van al wie wil upgraden vlotjes tweedehands zullen binnenstromen op het "aangeboden" forum, en dan nog liefst tegen een "prijske"

                        En waarom 10D inruilen? niet omdat die kapot is hoor, allesbehalve. Gewoon pure goesting naar een toestel dat voor wat ik ermee wil doen weer echt relevante verbeteringen in zich draagt tov de 10D (ruisarm blijven bij hogere iso's etc....) . Maar ook hier weer....'t is goesting omwille van technische evolutie, niet omdat de vorige body de geest geeft of zo.

                        Bottomline : 't zijn de portefeuille en de goesting van de fotograaf die de levensduur van de body bepalen !

                        Enne....'t is hier al vaak gezegd : koop je body's tweedehands op een betrouwbaar forum als dit. Body's zakken (in tegenstelling tot lenzen) enorm snel in waarde en dat laat je toe om zonder veel hartzeer af en toe eens een toestel te kopen dat "meer" kan dan het vorige. Je moet niet op elke model meesurfen maar toch ....er zit veel evolutie in die technologie.

                        Groeten,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: levensduur canon

                          Original shutterblocks
                          5D Nr1= 332.000
                          5D Nr2= 265.000

                          agzz
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #14
                            Re: levensduur canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                            Dus gemiddeld meer dan 100 foto's per dag
                            ja.... Al gebruik ik de laatste maanden vooral mijn 30D ...
                            Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                            een hoop sunbounce & strobist stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: levensduur canon

                              Dus alleen de sluiter kan kapot gaan?????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X