Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw Lacie scherm 24inch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw Lacie scherm 24inch

    Hallo BD'rs,


    ik ben op zoek naar een degelijk scherm voor fotografie. Op de website (en via mail) van lacie vernam ik dat er een nieuw scherm is. Zie HIER .Als je deze nu vergelijkt met de 20 inch schermen dan is naar prijs gekeken er bijna geen verschil. Zie HIER

    Waarin zit het verschil dan (buiten het grotere scherm). Kan mij iemand wijzen op de belangrijke verschilpunten?

    Waar kan je bovendien interessante uitleg vinden rond de verschillende termen van een goed scherm?

    Alvast bedankt!

    Greetz, RonnyE

  • #2
    Re: nieuw Lacie scherm 24inch

    Wat juist de verschillen hier zijn weet ik niet, maar ik zie juist dat de max. resolutie voor 24" 1920x1200 is.
    Ik vind dit niet echt super, ik heb deze resolutie op mijn 17", dus als je op een 24" maar dezelfde resolutie hebt vind ik dat een beetje weinig.

    mvg,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

    Comment


    • #3
      Re: nieuw Lacie scherm 24inch

      Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
      Wat juist de verschillen hier zijn weet ik niet, maar ik zie juist dat de max. resolutie voor 24" 1920x1200 is.
      Ik vind dit niet echt super, ik heb deze resolutie op mijn 17", dus als je op een 24" maar dezelfde resolutie hebt vind ik dat een beetje weinig.

      mvg,
      Jürgen
      (ik ben ook naar een 24 inch scherm aan het kijken, denk aan EIZO, LACIE of NEC op dit moment)
      1920x1200 voor een 17 inch scherm lijkt me heel erg onwaarschijnlijk maar mischien vertel je wat voor scherm en wat voor graphicscard?

      Bedankt,

      Karel

      Comment


      • #4
        Re: nieuw Lacie scherm 24inch

        1920x1200 op een 17" kan best, ik heb dat zelfs op mijn laptop (HP nw9440)
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

        Comment


        • #5
          Re: nieuw Lacie scherm 24inch

          Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
          1920x1200 op een 17" kan best, ik heb dat zelfs op mijn laptop (HP nw9440)
          OK, we hebben het hier echter over een monitor. Een 17" monitor komt max op 1280*1024.
          M'n 20" op 1600*1200 dus is 1920*1200 niet gek. En wel 24" diagonaal, te lezen zonder loupe.

          Karel

          Comment


          • #6
            Re: nieuw Lacie scherm 24inch

            Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
            1920x1200 op een 17" kan best, ik heb dat zelfs op mijn laptop (HP nw9440)
            inderdaad ook op de laptop ! (van 't werk )
            Dell Precision M90

            Ben heel tevreden van het scherm (en ook de rest trouwens).
            Leuk peeceeke
            Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

            Comment


            • #7
              Re: nieuw Lacie scherm 24inch

              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              OK, we hebben het hier echter over een monitor. Een 17" monitor komt max op 1280*1024.
              M'n 20" op 1600*1200 dus is 1920*1200 niet gek. En wel 24" diagonaal, te lezen zonder loupe.

              Karel
              huh?!?
              Waarom hebben gewone LCD monitoren niet dezelfde resolutie als op laptops?
              Wat zou daar de reden voor zijn?

              ivm. met een scherm voor fotografie : de meeste zeggen dat een CRT nog steeds beter is dan een LCD, maar ik kan daar niet over oordelen, heb ten eerste geen CRT meer en ken er eigenlijk ook te weining van om deftige info te geven.

              mvg,
              Jürgen
              Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

              Comment


              • #8
                Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht

                De meeste zeggen dat een CRT nog steeds beter is dan een LCD, maar ik kan daar niet over oordelen, heb ten eerste geen CRT meer en ken er eigenlijk ook te weining van om deftige info te geven.
                De meeste die dan nog een CRT hebben dan? Dat lijkt mij echt wel een minderheid.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
                  ivm. met een scherm voor fotografie : de meeste zeggen dat een CRT nog steeds beter is dan een LCD, maar ik kan daar niet over oordelen, heb ten eerste geen CRT meer en ken er eigenlijk ook te weining van om deftige info te geven.
                  Ik kan maar moeilijk geloven dat een kwaliteits-LCD (zoals van merken die hier al genoemd zijn) moet onderdoen voor een CRT. Bij de LCD schermen heb je evenwel ook veel brol. Als je daarmee vergelijkt, dan zal een CRT wel beter zijn natuurlijk.

                  Een 24" monitor moet voor mij ook geen grotere resolutie dan 1920x1200 hebben.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                    Voor de geinteresseerden :

                    Eizo heeft zopas een 30" scherm uitgebracht : ColorEdge CG301W

                    2 560 x 1 600 pixels
                    260 cd/m2 - 900:1 - 6 ms grijs-grijs

                    adviesprijs 4 500 € + BTW
                    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                      Misschien nog eens even aanhalen: bestaan er websites met uitleg rond begrippen van dergelijke schermen? Hierdoor zou vergelijking misschien beter gaan ...

                      En dat EIZO scherm, tja

                      Greetz, RonnyE

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                        Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                        Voor de geinteresseerden :

                        Eizo heeft zopas een 30" scherm uitgebracht : ColorEdge CG301W

                        2 560 x 1 600 pixels
                        260 cd/m2 - 900:1 - 6 ms grijs-grijs

                        adviesprijs 4 500 € + BTW
                        De Apple Cinema HD 30" met dezelfde resolutie kost 1799,-
                        http://store.apple.com/Apple/WebObje...ays&nplm=M9179
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          De Apple Cinema HD 30" met dezelfde resolutie kost 1799,-
                          http://store.apple.com/Apple/WebObje...ays&nplm=M9179
                          Ahum, een Apple Cinema HD vergelijken met een ColorEdge van Eizo?
                          Een Eizo SX3031 heb je ook voor 2000€ hoor, vergelijk zo'n monitor met een Cinema HD, maar aub geen ColorEdge

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                            Ahum, een Apple Cinema HD vergelijken met een ColorEdge van Eizo?
                            Een Eizo SX3031 heb je ook voor 2000€ hoor, vergelijk zo'n monitor met een Cinema HD, maar aub geen ColorEdge
                            Excuses voor mijn onwetendheid.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw Lacie scherm 24inch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                              (ik ben ook naar een 24 inch scherm aan het kijken, denk aan EIZO, LACIE of NEC op dit moment)
                              1920x1200 voor een 17 inch scherm lijkt me heel erg onwaarschijnlijk maar mischien vertel je wat voor scherm en wat voor graphicscard?

                              Bedankt,

                              Karel
                              Ik heb na lang zoeken een LG L245WP gekocht (heel iets anders als de LG L246, een TN panel). Heel goed en een zeer gunstige prijs (600€ incl aflevering bij Alternate). Het is een MVA panel en heel geschikt om foto's te editen. Gecalibreerd met m'n Spyder3. Zeer tevreden mee.

                              hg,

                              Karel

                              Comment

                              Working...
                              X