Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gans met EFs 55-250 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gans met EFs 55-250 IS



    Model = Canon EOS 400D DIGITAL
    Exposure Time = 1/60"
    F Number = F5.6
    Exposure Program = Aperture priority
    ISO Speed Ratings = 200
    Focal Length = 250mm

    mvg duindistel

  • #2
    Re: Gans met EFs 55-250 IS

    Als deze foto uit de hand getrokken is, dan heeft de beeldstabilisatie voortreffelijk z'n werk gedaan.

    Een mooi plaatje.
    Ik heb alleen wat moeite met het gebrek aan detail in het wit, boven de poot.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Gans met EFs 55-250 IS

      werkt goed hoor, alleen het wit onderling is nogal verschillend.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gans met EFs 55-250 IS

        Dat wit hé (nek en spiegel)
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Gans met EFs 55-250 IS

          't zegt veel over de lens. Goeie kwaliteit vind ik.
          Ik heb het niet moeilijk met het wit. Probeer al die lichte schakeringen er maar eens goed op te krijgen met het beperkte dynamisch bereik van een digitale camera. Bovendien was dat voor het digitale tijdperk helemaal geen punt.
          Ik vind het prima gedaan.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Gans met EFs 55-250 IS

            een mooie hoor ...tja, dat wit een beetje...
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Gans met EFs 55-250 IS

              Mooie foto, ook technisch in orde

              1/60 op 400mm (35mm equivalent) is 3 stops IS, bravo voor de lens

              misschien iets meer detail in de witten, maar het is niet gemakkelijk

              Comment


              • #8
                Re: Gans met EFs 55-250 IS

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Mooie foto, ook technisch in orde

                1/60 op 400mm (35mm equivalent) is 3 stops IS, bravo voor de lens

                misschien iets meer detail in de witten, maar het is niet gemakkelijk
                Kijk de foto komt recht uit de camera met niks bewerkt dus geen cs ,
                speciaal om de kwalitiet van de lens te tonen.

                mvg duindistel

                Comment


                • #9
                  Re: Gans met EFs 55-250 IS

                  Het wit is te uitgebrand IMHO. Toegegeven, een moeilijke situatie in het donkere water, maar hier mocht flink onderbelicht worden...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gans met EFs 55-250 IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Het wit is te uitgebrand IMHO. Toegegeven, een moeilijke situatie in het donkere water, maar hier mocht flink onderbelicht worden...
                    Greetz, Kariboe
                    Ga keer terug gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gans met EFs 55-250 IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                      Ga keer terug gaan.
                      Meet dan eens je licht op die nek alleen.
                      (De achtergrond zal dan wel verdonkeren maar die interesseert toch geen kat)
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gans met EFs 55-250 IS

                        Inderdaad ne moeilijke "vogel".

                        Maar ik wil niet moeilijk doen hé...ik heb de foto eens in PS geopend en eens gecontroleerd hoe dat het wit eruitziet.

                        Wit is normaal 255 hé? Alles wat erover zit is uitgebrand?

                        Het enige wit wat bijna tegen 255 aanleunt is het wit aan de snavel en een heel klein beetje links van de poot.

                        Dus echt uitgebrand wit is er in mijn ogen niet. Maar hier zal persoonlijke smaak ook wel in meespelen.

                        Het gebrek aan detail in het wit zou kunnen liggen aan "de afstand tot", het vermogen van de lens om deze details te registreren of

                        dat met het gebruikte diafragma de lens niet op zijn beste presteert. Misschien dat op f8 deze details wel beter zijn.

                        Ik zou zeggen, probeer eens op f5.6...f8.....etc foto's te nemen en bekijk deze eens op gebied van details. Je zou de best presterende diafragmaopening er zo moeten kunnen uithalen.

                        Er zijn weinig lenzen die volledig open, op hun best zijn.

                        Veel plezier met je aanwinst.
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gans met EFs 55-250 IS

                          Het gebrek aan detail in het wit zou kunnen liggen aan "de afstand tot"

                          jo99841 en elsan, sorry om hier op in te gaan

                          ik weet dat witte pluimen moeilijk zijn, maar als de details erop staan, is het dan niet eerder een probleem in de weergave ?
                          in die zin dat het bereik van de witten breder moet uitgesmeerd worden, zonder de rest van het beeld te verknoeien, ik zou dat met curves proberen, of zit ik fout ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gans met EFs 55-250 IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Het gebrek aan detail in het wit zou kunnen liggen aan "de afstand tot"

                            jo99841 en elsan, sorry om hier op in te gaan

                            ik weet dat witte pluimen moeilijk zijn, maar als de details erop staan, is het dan niet eerder een probleem in de weergave ?
                            in die zin dat het bereik van de witten breder moet uitgesmeerd worden, zonder de rest van het beeld te verknoeien, ik zou dat met curves proberen, of zit ik fout ?
                            @Duindistel : sorry dat we er hier zo over doordrammen hoor, maar het probleem dat zich hier stelt is er eentje dat we allemaal maar al te goed kennen : het correct belichten van witte delen bij een donkere achtergrond.

                            Het wit is idd geen 255 zoals Jo opmerkt, maar toch 245-250.
                            Als je dit op de gepresenteerde foto met levels gaat aanpassen haal je er wel het detail uit (zit er inderdaad in) maar de waarden voor de BG vallen terug naar 0-1-2, zwart dus. Mss lukt het wel op het origineel, daar kan alleen Duindistel ons over inlichten natuurlijk.
                            Naar mijn mening ben je in dergelijke situaties beter af met een lichte belichting naar rechts (voor de Nikon's dan, ik geloof dat het bij Canon net andersom is) zij het ten koste van de BG.
                            En laat ons wel wezen : de gebruikte lens mag dan wel goed zijn, het is niet redelijk te verwachten dat ze over een bepaalde afstand hetzelfde gaat presteren als pakweg mijn 500 of nog erger Jo zijn 300-800
                            fotosite

                            Comment

                            Working...
                            X