Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuw toestel

    Hoi,

    sinds kort ben ik erg geïnteresseerd in digitale fotografie. Nu wil ik binnenkort graag een nieuwe digitale camera kopen, maar weet niet goed waar ik op moet letten.
    Mijn richtprijs ligt rond de 200 a 300 euro. Wat zouden jullie mij adviseren?
    Bestaat er wellicht een website waar je vanalles over digitale fotografie en deze toestellen kunt leren?

    Groetjes, Hanneke

  • #2
    Re: Aanschaf nieuw toestel

    Voor 2/300 euro zou ik vooral gaan kijken naar tweedehands toestellen, ik heb mijn camera (Nikon D50) zo goed als nieuw voor 400 euro gekocht.

    Belangrijk is misschien eerst: Wat wil je ermee doen.
    En belangrijker dan de camera zelf zijn misschien nog wel de objectieven, ga er van uit dat je daar meer geld aan uitgeeft dan aan de body.

    Dat is als je een spiegelreflex wilt natuurlijk. Van compactcamera's heb ik geen verstand, ik weet ook niet wat je voor 400 euro kunt kopen, ik schiet liever met een slr, een stuk veelzijdiger.

    Dus bedenk eerst wat je ermee wilt gaan doen, en of je een slr wilt of niet, dan is je zoekgebied gelijk een stuk beperkter.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuw toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door Hannekeke Bekijk bericht
      Bestaat er wellicht een website waar je vanalles over digitale fotografie en deze toestellen kunt leren?

      Groetjes, Hanneke
      Tiens, denk dat je die juist gevonden hebt .

      Als je specifiek over toestellen meer wil weten, kan je altijd eens surfen naar www.dpreview.com. Is uiteraard wel engelstalig, maar daarvoor is het het internet hé...

      Als je hier bovenaan eens op "Tips" klikt, zal je wel je gading vinden. Je vindt er o.a. 2 cursussen digitale fotografie. 't kan maar een begin zijn hé...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuw toestel

        Beste,

        Er zijn de laatste weken enkele discussies gestart met dezelfde vraag als die van jou. En zoals hierboven vermeld geef je toch echt wel weinig info.
        Waar ligt je interesse?
        Moet het nieuw zijn of mag het 2de hands zijn?
        Heb je reeds ervaring?
        ...

        Comment

        Working...
        X