Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kapotte pixel D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kapotte pixel D300

    jullie geloven mij niet, ik heb in augustus een tweede camera als backup bijgekocht een D200 en had een aantal kapotte,hot pixels. De dealer ruilde die camera om en de tweede had nog meer, en daarna de derde inruil ook. Mijn dealer kon geen andere d200 leveren omdat hij geen nieuwe meer had en was ook volgens mij niet van plan om te bestellen omdat hij wist dat veel tweedehands D200 de komende weken bij hem binnen zouden komen wegens de nieuwe modellen van Nikon, dus eergisteren heb ik besloten om om te ruilen en bijbetalen voor een D300.
    Thuis merk ik op de testfoto's 1 blauwe ,heldere pixel, die defect is. Nu zegt mijn dealer , dat een defecte pixel wel normaal is, maar ik mag deze camera ook omruilen. Ik ben bang, dat hij internationale modellen inkoopt van de B vleugel van Nikon. Dus camera's met mankementen. Wat kan ik de beste nu in deze situatie doen? heb ik recht om mijn geld terug vragen? of moet ik met die ene pixelfout leven? Want ik ben bang, dat hij meer camera's heeft met mankementen. Ik kom gewoon niet uit, maar heb wel door deze ellende met de D200 een upgrade betaald voor een internationale model met kapotte sensor, die mij 1800 euro koste. In veel winkels zie ik nu de D300 voor die prijs /1800/, maar welverstaan Europese modellen met nederlandstallige handleiding en garantie van Nikon Europe. Omdat mijn geld in de kapotte d200 inzat, was ik genoodzaakt van hem nu deze camera af te nemen, die niet uit Europa komt. Hij verklaart mij voor gek, dat ik om een heldere, blauwe pixel zeur.Maar voor 1800 euro mag ik toch een goede camera kopen? Of denk ik verkeerd?
    alvast bedankt voor de antwoorden. Kati

  • #2
    Re: kapotte pixel D300

    Ik heb nog nooit van een B vleugel gehoord. Ik denk dat Nikon dit ook niet zal toestaan. Als je zoveel voor een D300 betaald dan mag je toch wel eisen dat je een Europees model hebt met een gele Nikon garantiekaart.
    Al dat andere zou ik niet willen hebben.
    Dat het normaal is dat pixels stuk zijn kan ik mij ook niet voorstellen.
    Dus camera omruilen voor een Europeesmodel zonder mankementen.
    Als hij geen europeesmodel heeft, dan moet hij je het geld teruggeven tenzij hij jou vooraf op de hoogte hiervan heeft gesteld.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: kapotte pixel D300

      Nikon D300 = Nikon D300 en hetzelfde geldt voor een D200, dus als je niet specifiek om een Europese hebt gevraagd of dat is aangeboden, heb je denk ik weinig kans.

      Dat er 2de rangs Nikon camera's zijn lijkt me sterk. Het zou kunnen dat er tussen de fabriek en vernietiging van afgekeurde iets gebeurd..ik weet dat er eens een palet afgekeurde AMD Athlons op de markt is gekomen.

      Zegt Nikon iets over het serie nummer?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: kapotte pixel D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
        of moet ik met die ene pixelfout leven?
        Hier zullen sommige zeggen, 1 op 10miljoen, wat is dat, anderen vinden het onaanvaardbaar.

        Is het op lage iso's?
        Ben je een perfektionist?
        Wil je ooit doorverkopen?

        Indien je op een van deze 3 vragen ja moet zeggen zou ik zeker omruilen, of geld terugvragen. Dan ga je je altijd ergeren, en 1800€ is niet niks.
        Het is net zoals een kras op een auto, sommigen zien het na 2 dagen niet meer, anderen kunnen er niet naast kijken....
        Overigens, ik heb het 3 x meegemaakt, eenmaal met een d70, deze is geremapt door procirep, maar perfekt was het nooit. Weg op iso 200 en 400, vanaf hoger zichtbaar, en eenmaal op een canon 1D en 10D, die zijn toen geremapt, en waren perfekt.

        Comment

        Working...
        X