Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backfocus A100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backfocus A100

    Hello,

    Mijn A100 heeft last van backfocus.
    Reparatie duurt 4 tot 6 weken en dat is op dit moment geen optie....

    Iemand een idee hoe ik er zelf iets aan kan doen?

    Mercikes

  • #2
    Re: Backfocus A100

    Er zelf aan beginnen lijkt me ook geen optie...
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Backfocus A100

      4 tot 6 weken : is dat gezegd door je verkoper, of door VIDEP ?

      Comment


      • #4
        Re: Backfocus A100

        Rechtstreeks bij Videp binnen brengen en heel waarschijnlijk heb je hem binnen de twee weken terug.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Backfocus A100

          VIDEP?
          Wat en waar is dat?
          Twee weken is mij wel haalbaar. Mijn vrouw bevalt binnen 7 weken...vandaar het probleem.

          Comment


          • #6
            Re: Backfocus A100


            Zij zijn het centrale verzamelpunt te Antwerpen waar alle Belgische dealers defecte Sony en KM toestellen naartoe sturen. Je kan er als particulier ook je toestel afgeven,dan ligt het geen week of zo in je fotowinkel.
            Meerdere keren per week versturen zij de defecte toestellen naar Sony in Duitsland.
            Voor toestellen buiten garantie wordt met een vast tarief gewerkt. Geef vooraf toestemming om de herstelling te doen,want als het meer dan 60€ kost vragen ze na 2 weken eerst de toestemming tot herstelling. Zo win je al 2 weken.
            Let op : enkel 's morgens geopend.

            Comment


            • #7
              Re: Backfocus A100

              Hello,

              heb de camera net terug.
              Netjes binnen de afgesproken tijd..van videp geen klagen.
              Beetje pissig op sony: alles binnen parameters, volgens hen moet ik de steadyshot gebruiken??? Alsof dat iets te maken heeft met backfocus.
              Enfin toch nog even getest en wat blijkt: backfocus is beter, maar nog steeds twijfelachtig of het probleem wel helemaal van de baan is. Dagelijks gebruik zal duidelijkheid moeten brengen. En we hebben nog 21 maanden garantie...

              Comment


              • #8
                Re: Backfocus A100

                Met hoeveel lenzen heb je dit getest ? Eentje of verschillende ? Als je dit probleem met één lens hebt, kan het net zo goed aan de lens liggen...

                Let ook op met gebruik van test charts... Het is niet altijd even voor de hand liggend om op basis daarvan tot de juiste conclusie te komen.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Backfocus A100

                  van waar ben je dres? als het in de buurt is mag je altijd eens langskomen om een van mijn lenzen op je body te zetten...denk dat er nog wel mensen zijn met een alpha die je dit wel gunnen.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backfocus A100

                    Ik ben van Noord Antwerpen.
                    Een vriend van me heeft ook een A100 met kitlens. We hebben uitvoerig getest. Zijn body geeft veel betere foto's dan de mijne. Scherper en een beetje frontfocus. Dit terwijl de mijne duidelijk backfocus had (en heeft?).
                    Wel is het zo dat met zijn lens ik een beetje minder backfocus had. Mijn lens neigt dus ook richting backfocus. Ik heb ook nog een minolta 75_300, zelfde resultaten wat betreft de backfocus.
                    Enfin, mijn vrouw staat intussen zowat op bevallen, dus is het niet echt de moment om het toestel terug binnen te brengen...
                    In elk geval ben ik na heel deze ervaring niet echt sony-minded.
                    Moest canon een stabilisator in de body van de D400 hebben twijfelde ik geen 125ste van een seconde.

                    Comment

                    Working...
                    X