Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor-cleaning-hulp...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor-cleaning-hulp...

    Hallo,
    heb serieuze vlekken op mijn sensor van mijn teergeliefde 350D,
    maar ergens durf ik het niet zelf doen de eerste keer...
    Heb al gezocht op t forum ma kgeraak er lijk niet uit wa de beste manier is...
    kVroeg mij af of er iemand het zou willen voortonen.
    Iemand in de buurt van kortrijk, roeselare of brugge?
    Eventueel tegen betaling...

    Mvg,
    LANDSCAPE
    you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

  • #2
    Re: Sensor-cleaning-hulp...

    ja dat zou ik ook wel willen,maar ik woon in de buurt van amsterdam,dus ook daar leden?
    gr zebo.
    mijn webstie: http://www.henkspix.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sensor-cleaning-hulp...

      hoi , landscape als je iemand vind laat het dan weten , ik ben van torhout en zou het ook wel eens willen zien
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: Sensor-cleaning-hulp...

        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        hoi , landscape als je iemand vind laat het dan weten , ik ben van torhout en zou het ook wel eens willen zien
        zo moeilijk is het niet hoor.

        eerste spiegel laten opklappen door "sensor cleaning" te selecteren in het menu, en camera met de vatting naar beneden gericht houden en goed uitblazen met een blaaspeer.
        en daarna doe je dit:
        How to remove dust and smudges by cleaning the digital image sensor on the Canon EOS cameras



        mutse, ik dacht trouwens dat jij in Gent biologie studeerde? ik zit op kot in Gent en assek mijnen sensor ne keer kuis, kan ik altijd wel laten weten dat je eens kan komen kijken
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Sensor-cleaning-hulp...

          Merci Matthias voor de tip!
          Zal missch zelf es een poging onderneme...
          Enig idee waar ik zo'n blaasdinges en swaps goedkoop kan krijge?

          En aan mutse --> missch word ik een expert en mag je dan es kome kijke

          Grtz,
          LANDSCAPE
          you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

          Comment


          • #6
            Re: Sensor-cleaning-hulp...

            Oorspronkelijk geplaatst door LANDSCAPE Bekijk bericht
            Merci Matthias voor de tip!
            Zal missch zelf es een poging onderneme...
            Enig idee waar ik zo'n blaasdinges en swaps goedkoop kan krijge?

            En aan mutse --> missch word ik een expert en mag je dan es kome kijke

            Grtz,
            LANDSCAPE
            goedkoop is het niet hoor, toch niet als je het deftig en veilig wilt gedaan hebben...
            voor een volledig setje ben je al snel 70-80 euro kwijt
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Sensor-cleaning-hulp...

              ik had ook schrik in het begin, maar na een voorgetoond te zijn lukt het wel.
              Ik heb er weinig geld tegenaangesmeten en het werkt ook :
              - stofjes verwijderen met magic tape van scotch (is al veel over geschreven) Ook de vilten zijkanten binnenin kan je hiermee proper maken.
              - vlekjes : ik heb een spatel op maat gemaakt van een gratis plastieken roerstokje voor coctails. Daarna omwinden met brillendoekje van Aldi en vastmaken met tape.
              Bij de apotheker heb ik een flesje isopropylalcohol gekocht als schoonmaakmiddel (2,50 euro met het flesje erbij)
              Als je VOORZICHTIG werkt, beschadig je je toestel ook niet met de goedkope methodes. (dat is mijn idee he, er zijn veel meningen hierover)
              (ik woon ook in West-Vlaanderen)

              Comment


              • #8
                Re: Sensor-cleaning-hulp...

                Matthias , dit heb je goed onthouden

                ik studeer in gent maar woon in torhout ( de meest saaie stad aller tijden)

                als je het kuist moet je maar eens een PM zenden
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment

                Working...
                X