Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OP zoek, Wie kan mij helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OP zoek, Wie kan mij helpen?

    Hallo,
    ik zit hier al enkeke dagen rond te neuzen en ik denk wel dat iemand me hier zal kunnen helpen.

    Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw digitaal toestel, maar ik weet niet welk toestel ik het best aanschaf. Mijn buget is max 350-400 euro!

    Ik neem veel foto's op feestjes. (dus donkere locatie's) ook hou ik van snowboarden en wakeboarden, dus er worden veel foto's in de sneeuw en op het water getrokken!
    een goeie zoom vind ik wel belangrijk en ook wel een snelle opstarttijd en snel foto's na elkaar te kunnen nemen!


    Hebben jullie soms tips voor mijn nieuwe aankoop?

    alvast hartelijk bedankt!

  • #2
    Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

    Oorspronkelijk geplaatst door stimpyksa Bekijk bericht
    Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw digitaal toestel, maar ik weet niet welk toestel ik het best aanschaf. Mijn buget is max 350-400 euro!
    Ik denk dat je voor een goed resultaat je budget flink zult moeten herzien want dit zijn situaties, weinig licht, actie en snelheid, feestjes binnen, die feitelijk om een DSLR met een lichtgevoelige groothoek(zoom) en een behoorlijke tele(zoom) vragen.
    BV: een tweede handse D50 of liever D80 met een Tamron 17-50 en een Sigma 70-300 of Nikon 70-300 VR. Je zou ook kunnen proberen met 1 lens, de Nikon 18-200 VR maar dan zul je binnen minstens de interne flits regelmatig moeten gebruiken.
    Uiteraard zul je een gelijkaardige set met Canon materiaal kunnen samenstellen maar dat laat ik aan een Canonian over

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Ik denk dat je voor een goed resultaat je budget flink zult moeten herzien want dit zijn situaties, weinig licht, actie en snelheid, feestjes binnen, die feitelijk om een DSLR met een lichtgevoelige groothoek(zoom) en een behoorlijke tele(zoom) vragen.
      BV: een tweede handse D50 of liever D80 met een Tamron 17-50 en een Sigma 70-300 of Nikon 70-300 VR. Je zou ook kunnen proberen met 1 lens, de Nikon 18-200 VR maar dan zul je binnen minstens de interne flits regelmatig moeten gebruiken.
      Uiteraard zul je een gelijkaardige set met Canon materiaal kunnen samenstellen maar dat laat ik aan een Canonian over

      Hubert
      Bedankt voor je reactie.
      maar zoals je zelf zegt zijn deze toestellen die je aangeeft ver boven mijn buget!
      En heel compact zijn ze ook niet echt!
      Er moeten toch nog alternatieven zijn?

      Comment


      • #4
        Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

        Ik heb voor dit soort gebruik de Fujifilm F30, alternatieven zijn er in die reeks ook (F20, F31, enz), maar de laatste versies gaan voor meer pixels en hebben toch weer ietsje meer beeldruis bij hoge iso's. Ook de lensjes zijn in het telebereik niet top. Maar snel zijn ze wel, de invulflits werkt prima.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

          Er zijn tegenwoordig een aantal (spat)waterdichte compactjes te krijgen - misschien is dat iets?

          Natuurlijk heb je dan wel alle nadelen van compactcamera's: niet erg "lichtsterk", slecht bij hoge ISO's (bij weinig licht), niet erg snel bij het focussen..

          R

          Comment


          • #6
            Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

            kijk anders eens naar een panasonic FZ50 of FZ18. voor die 50 heeft een enorm goede lens voor in te zoomen enz. Degelijke toestellen die ook in jou prijsklasse zitten.
            SONY a200K 18-70mm

            Comment


            • #7
              Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

              ik zou ook naar een panasonic fz50 kijken. Die zal het beste zijn voor jou doeleinden...
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                Je zou beter kijken voor een dslr 2dehands

                nikon d50 of d70
                canon eos 350d

                die moet je vinden tussen de 250 en 350 euro.

                Kijk daarbij nog eens voor een lens Of als er al een lens bij zit. En je komt aan ongeveer 500 euro of minder.

                Je zal het je zeker niet beklagen.

                Het voordeel is dat je later altijd kan upgraden door betere lenzen (lichtsterker en vlugger)
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door cr33mers Bekijk bericht
                  kijk anders eens naar een panasonic FZ50 of FZ18. voor die 50 heeft een enorm goede lens voor in te zoomen enz. Degelijke toestellen die ook in jou prijsklasse zitten.
                  En de panasonic DMC-FZ8 is dat anders iets?

                  Comment


                  • #10
                    Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                    Vandaag eens langs de winkel gepasseerd! en mijn voorkeur gaat toch lichtjes naar de Panasonic FZ-18 mits dat de Fz-50 iets te duur is!

                    De verkoper stelde me ook de olympus sp-560 voor!
                    En die ligt volgens mij een stuk beter in de hand dan de panasonic Fz-18
                    en is ook nog iets compacter!

                    Heeft er iemand kennis over dat toestel? en welke is de betere van de 2?

                    Comment


                    • #11
                      Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                      zeker niet de olympus. Niet zo goed dit toestel.

                      Ik versta je wel niet zo goed.
                      Je wilt eerst 350 tot 400 euro geven en als je dan een fz50 kan kopen voor 399 euro valt die toch binnen je budget?????

                      anders neem maar de fz18
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                        zeker niet de olympus. Niet zo goed dit toestel.

                        Ik versta je wel niet zo goed.
                        Je wilt eerst 350 tot 400 euro geven en als je dan een fz50 kan kopen voor 399 euro valt die toch binnen je budget?????

                        anders neem maar de fz18
                        Ja maar die Fz50 gaat in de meeste winkels toch al tegen en soms boven de 500 euro.
                        Of weet je soms een plaats waar ze goedkoper zijn?
                        Ik ben van west-vlaanderen!
                        weet er daar iemand een goeie (goedkope winkel zijn?)

                        Comment


                        • #13
                          Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                          ah nog iemand van de west vlaanderen. Ik ben van zedelgem (tussen brugge en torhout) En ik koop AL mijn materiaal in nederland. Voor zo'n prijsverschil kan je het niet laten.



                          Dit is een zeer goed adres. En je moet niet bang zijn dat het niet goed verpakt zit. Ik heb daar mijn tz2 gekocht en het was een enorm prijsverschil met de winkels hier in west vlaanderen.
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                            die site is idd een aanzienlijk stuk goedkoper als hier de winkels...
                            SONY a200K 18-70mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: OP zoek, Wie kan mij helpen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              ah nog iemand van de west vlaanderen. Ik ben van zedelgem (tussen brugge en torhout) En ik koop AL mijn materiaal in nederland. Voor zo'n prijsverschil kan je het niet laten.



                              Dit is een zeer goed adres. En je moet niet bang zijn dat het niet goed verpakt zit. Ik heb daar mijn tz2 gekocht en het was een enorm prijsverschil met de winkels hier in west vlaanderen.
                              Ah, Ik ben van Kortrijk.
                              Amai die winkel is idd een heel stuk goedkoper!
                              Ik heb intussen ook een keuze gemaakt en ik zal gaan voor de FZ-18.(Omdat die toch een stuk kleiner is dan de 50)
                              Dat zal al een grote stap voorwaarts zijn want nu heb ik een pentax optio s50.
                              Het was een goed toestel maar nu is het tijd voor iets beters he! Alle dat hoop ik toch!
                              Bedankt voor jullie hulp en ik laat zeker nog weten hoe ik het stel met mijn nieuwe aankoop!

                              Comment

                              Working...
                              X