Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bad timing !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bad timing !!!

    Hallo iedereen,

    Ik ben gloednieuw in jullie bende van verslaafde amateurfotografen dus zal me even voorstellen op vlak van fotografie; ook gloednieuw
    Heb een half jaar geleden mijn eerste camera gekocht een fuiji S5700 Finepix, not much I know als ik zo naar jullie appartuur kijk maar al veel bijgeleerd door dat toestel en een begin is een begin... misschien ook het einde ...
    Zit op het moment aan de Iguazu Falls te Brazilie waar ik eergisteren in een tropische regenbui bij de watervallen het licht heb zien uitgaan van mijn toestel... was wel voorzichtig dat hij niet tè nat werd maar plots gaf hij niets meer als ik hem wou opzetten... batterijen en kaart eruit weggestoken, gisteren ganse dag in blakende zon laten drogen... still nothing...
    na mailke naar verkoper/expert enkel wijzer met "vrees voor mogelijke kortsluiting" . Weet ook nog niet of er een beveiling op zit (zekering), of is die "vrees" fataal?

    Please alle advies is welkom..
    Wat can I do?? Nog 5 maanden mooie fotoos te trekken op dit continent

    Beetje wanhopige groeten,

    Dries

  • #2
    Re: Bad timing !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door dries.vanhamel Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik ben gloednieuw in jullie bende van verslaafde amateurfotografen dus zal me even voorstellen op vlak van fotografie; ook gloednieuw
    Heb een half jaar geleden mijn eerste camera gekocht een fuiji S5700 Finepix, not much I know als ik zo naar jullie appartuur kijk maar al veel bijgeleerd door dat toestel en een begin is een begin... misschien ook het einde ...
    Zit op het moment aan de Iguazu Falls te Brazilie waar ik eergisteren in een tropische regenbui bij de watervallen het licht heb zien uitgaan van mijn toestel... was wel voorzichtig dat hij niet tè nat werd maar plots gaf hij niets meer als ik hem wou opzetten... batterijen en kaart eruit weggestoken, gisteren ganse dag in blakende zon laten drogen... still nothing...
    na mailke naar verkoper/expert enkel wijzer met "vrees voor mogelijke kortsluiting" . Weet ook nog niet of er een beveiling op zit (zekering), of is die "vrees" fataal?

    Please alle advies is welkom..
    Wat can I do?? Nog 5 maanden mooie fotoos te trekken op dit continent

    Beetje wanhopige groeten,

    Dries
    Zal niet veel anders opzitten dan gewoon daar een nieuw toestel te kopen...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Bad timing !!!

      allicht is je toestel nog in garantie. (ik kocht een half jaar geleden ...)
      ik zou proberen via jouw verkoper contact op te nemen met
      de verantwoordelijken op het continent waar je je bevindt.
      met een beetje geluk kun je zo je toestel omwisselen of op
      z'n minst (snel?) laten herstellen.

      good luck!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Bad timing !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        allicht is je toestel nog in garantie. (ik kocht een half jaar geleden ...)
        Camera zit misschien nog wel in de garantie, maar of dit daar onder valt Misschien eens proberen via je reisverzekering en dan een nieuwe kopen, maar of daar in Iguazú iets te vinden is?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Bad timing !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          allicht is je toestel nog in garantie.
          schade door vocht wordt bij mijn weten nooit gedekt door garantie
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Bad timing !!!

            Als ik in Brazilië zou zitten zou ik dezelfde dag nog een nieuw toestel kopen. Trouwens, ik vertrek nooit op reis zonder minstens één BU toestel. Op mijn 2 laatste reizen (enfin, 'reisjes' in vgl met Brazilië) is iedere keer mijn 1D MkII in panne gevallen maar had ik gelukkig ook m'n D20 mee. Van Murphy gesproken.

            Comment


            • #7
              Re: Bad timing !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Op mijn 2 laatste reizen (enfin, 'reisjes' in vgl met Brazilië) is iedere keer mijn 1D MkII in panne gevallen maar had ik gelukkig ook m'n D20 mee.
              je mkII twee maal in panne gevallen? Wat heb je er dan mee uitgestoken zodat ie het begaf? en hoe juist is hij in panne gevallen (sluiter kapot,dood,...)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Bad timing !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                je mkII twee maal in panne gevallen? Wat heb je er dan mee uitgestoken zodat ie het begaf? en hoe juist is hij in panne gevallen (sluiter kapot,dood,...)
                De eerste keer in Spanje, lenscommunicatie fout, Av00. Oorzaak was een kortsluiting veroorzaakt door een ontbrekende "lens stopper screw" op m'n macro lens.
                Toestel na de reis binnen bij ETB.

                Paar maand later op citytrip naar Kopenhagen, laatste dag sluiter kapot.
                Toestel is toen trouwens gratis hersteld door ETB, oorzaak van kapotte sluiter was dus mogelijks een gevolg van de eerste herstelling.

                Comment


                • #9
                  Re: Bad timing !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  schade door vocht wordt bij mijn weten nooit gedekt door garantie
                  Niet alleen bij jou weten maar 100% zeker dat het nooit garantie is. Vochtschade is altijd de fout van de gebruiker.
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bad timing !!!

                    ha, dan heb je zo'n dure mk 2... balen kan ik me voorstellen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bad timing !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                      Niet alleen bij jou weten maar 100% zeker dat het nooit garantie is. Vochtschade is altijd de fout van de gebruiker.
                      ik heb bij aankoop van mijn DSLR een soort omnium verzekering aangevraagd... 70€ en ik ben 3jaar gedekt voor alle onheil en alle vormen van schade inclusief water, stof, brok,...zelfs diefstal is inbegrepen.

                      mss is dit handig om weten voor volgende aankoop

                      hopelijk raakt het opgelost, nog veel plezier in Brazilië

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bad timing !!!

                        [QUOTE=Matthias;1710880]je mkII twee maal in panne gevallen? Wat heb je er dan mee uitgestoken zodat ie het begaf? en hoe juist is hij in panne gevallen (sluiter kapot,dood,...)[/QUOTE


                        Dat is toch normaal voor een MarkII?
                        (Ik lijd tegenwoordig een beetje aan Nikonitis)
                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bad timing !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door dries.vanhamel Bekijk bericht
                          Hallo iedereen,

                          Ik ben gloednieuw in jullie bende van verslaafde amateurfotografen dus zal me even voorstellen op vlak van fotografie; ook gloednieuw
                          Heb een half jaar geleden mijn eerste camera gekocht een fuiji S5700 Finepix, not much I know als ik zo naar jullie appartuur kijk maar al veel bijgeleerd door dat toestel en een begin is een begin... misschien ook het einde ...
                          Zit op het moment aan de Iguazu Falls te Brazilie waar ik eergisteren in een tropische regenbui bij de watervallen het licht heb zien uitgaan van mijn toestel... was wel voorzichtig dat hij niet tè nat werd maar plots gaf hij niets meer als ik hem wou opzetten... batterijen en kaart eruit weggestoken, gisteren ganse dag in blakende zon laten drogen... still nothing...
                          na mailke naar verkoper/expert enkel wijzer met "vrees voor mogelijke kortsluiting" . Weet ook nog niet of er een beveiling op zit (zekering), of is die "vrees" fataal?

                          Please alle advies is welkom..
                          Wat can I do?? Nog 5 maanden mooie fotoos te trekken op dit continent

                          Beetje wanhopige groeten,

                          Dries



                          Zondermeer de prachtigste watervallen ter wereld!!Maarre,wel jammer van je camera...Een heel klein kansje heb je nog dat die toch nog recupereert na grondige droging.Toen ik daar was,met m'n toenmalige Sony 828,had ik ook schrik,dat "stuifwater" is verraderlijk.Ik vrees helaas,inderdaad ter plaatse andere camera kopen



                          Walter
                          Last edited by Phororhacos; 14 januari 2008, 08:47.
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            In Foz Do Iguazu,

                            zit je vlakbij de grens met Argentinïe,en het verdient misschien aanbeveling je nieuwe camera daar te kopen,daar in Brazilïe de taksen erg hoog zijn,je kunt daar cameras in het uitstalraam zien staan veel duurder dan bij ons.





                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bad timing !!!

                              Zelfde probleem ook gehad met een coolpix 995.
                              Best gedurende lange tijd met alle mogelijk kleppen open (batterij, geheugenkaart, op klapflits open etc) op een warme plaats leggen en het beste hopen.
                              Na 2 dagen werkte mijn coolpix terug. (nu nog steeds, als je abnormaal korte levensduur van batterij, en de occasionele compleet witte of compleet zwarte foto buiten beschouwing laat.)

                              Nu, je mag er vanuit gaan dat dat je toestel kapot is of kortelings zal zijn.

                              Ik zou een nieuwe kopen, vroeg of laat ga je problemen hebben, en dat wil je liever niet als je maar 1 keer in je leven die reis maakt.

                              Jo.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X