Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van prijzen !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De waanzin van prijzen !

    obsolete
    Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:22.

  • #2
    Re: De waanzin van prijzen !

    Is inderdaad de realiteit. Wat mij betreft ben ik onlangs bij Bartok in Hasselt geweest voor een lens. Gewoon zeggen dat je de lens voor een goedkopere prijs krijgt bij konijnenberg...en ze geven ze aan dezelfde prijs.

    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: De waanzin van prijzen !

      Op toebehoren zoals flitsers,filters,draadontspanners zijn de verschillen nog groter...ik betaalde voor een Metz flash bij een plaatselijke winkel 100€ meer dan bij Konijn!
      Nu wil ik een draadontspanner kopen...bij de plaatselijke 112€ en Konijn 88€ zelfs met verzendingskosten is dus Konijn nog 12 € goedkoper!
      Maar je kan voor alles niet naar een goedkoper adres rijden,soms heb je iets dringend nodig...
      Mvg L.C

      Comment


      • #4
        Re: De waanzin van prijzen !

        Ik heb mijn 300 mm lens zo'n € 200 goedkoper kunnen aanschaffen bij Foto Rubens ten opzichte van de alternatieven in mijn streek. Voor dat bedrag wil ik al eens een eindje om rijden.

        Goed uit je doppen kijken is blijkbaar het advies in de fotowereld. Een lokale fotoboer wou me zelfs de prijs van een zonnekap niet meedelen. Ik moest ze eerst bestellen en zou de prijs dan wel doorkrijgen. Ja hallo!
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: De waanzin van prijzen !

          Tja, als uwe lokale fotohandelaar denkt dat hij zo het meeste winst kan maken dan is het toch logisch dat hij die prijs vraagt. Als jij tweedehands een lens voor 1000 EUR kunt verkopen, dan vraag je toch ook geen 800 EUR omdat hij op ebay voor zoveel verkocht wordt. De lokale handelaar zal zelf moeten uitmaken wat het meeste opbrengt, weinig verkopen met hoge marges of veel verkopen met lage marges. Winstmaximalisatie noemen ze dat, een basisprincipe in de economie. En als hij echt niets verkoopt, dan zal hij zijn prijs wel verlagen. Niet iedereen schuimt het internet af naar de goedkoopste prijzen.

          Als jij zijn prijs te hoog vindt, dan moet je gewoon elders je lens gaan halen. De lokale handelaar huurt waarschijnlijk een duurder pand in een winkelstraat en koopt kleine hoeveelheden aan. Konijnenberg zit op een industrieterrein en koopt massaal in waardoor ze goedkopere prijzen kunnen bedingen en zelf aan lagere prijzen kunnen verkopen. Dat is nu net de strategie van dergelijke winkels. Het is dus niet omdat uwe lokale handelaar een lens voor 100 EUR meer verkoopt dat hij 100 EUR meer winst maakt.

          Zelf zoek ik ook op internet naar de laagste prijzen, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
          Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

          Comment


          • #6
            Re: De waanzin van prijzen !

            Ik rij ook een klein uur (Konijn Turnhout) of een half uur ( Studio 73 Geel) voor mijn materiaal, en heb daar al heel wat mee uitgespaard als ik dat zo bekijk!
            Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

            Comment


            • #7
              Re: De waanzin van prijzen !

              ... obsolete
              Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:23.

              Comment


              • #8
                Re: De waanzin van prijzen !

                en 't gaat wééral over 't zelfde ...
                amai 'k wordt dat beu zunne.

                iedere verkoper vragt toch wat ie zelf wil?
                staat de prijs je niet aan? koop elders!

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: De waanzin van prijzen !

                  ... obsolete
                  Last edited by Guest41; 13 november 2014, 23:23.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De waanzin van prijzen !

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    gelukkig doen ze dat met uw dagelijks brood niet he .. ge riskeert van nogal eens honger te lijden !
                    zoek jij de goedkoopste bakker? of de lekkerste?
                    en is die van om de hoek de lekkerste of die van enkele straten verder?
                    en kosten de croissants in de carrefour evenveel als die van de bakker om de hoek?

                    m[...]m
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: De waanzin van prijzen !

                      @mm:
                      Als je de titel van de TS gelezen hebt, wist je dat het hierover zou gaan.
                      Het komt je de keel uit. Waarom lees je het dan nog en waarom antwoord je bovendien?

                      on topic:
                      Heb zelf al eens de redenering en verontwaardiging zoals Regulus geuit en werd toen meteen de grond ingeboord als "normvervaagde".

                      Ja, Regulus, 'ze' luizen de gewone goedgelovige mens erin en maken nog grotere woekerwinsten als andere winkels.
                      Goed uitkijken en vergelijken is blijkbaar de "norm".
                      Als het verschil meer dan 100-200 euro bedraagt op een lens van gemiddeld 550 euro, dan sla ik daar stijl van achterover! Al zijn er anderen die dit verschil niet erg vinden en van mening zijn dat het uw taak is de laagste prijs op te snorren...
                      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                      Comment


                      • #12
                        Re: De waanzin van prijzen !

                        Telkens opnieuw de prijzen vergelijken en de goedkoopste uitkiezen in functie van prijs en afstand. Ik woon immers vlak bij Konijnenberg, en koop toch mijn D300 elders

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: De waanzin van prijzen !

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          zoek jij de goedkoopste bakker? of de lekkerste?
                          en is die van om de hoek de lekkerste of die van enkele straten verder?
                          en kosten de croissants in de carrefour evenveel als die van de bakker om de hoek?

                          m[...]m
                          Offtopic:

                          Dus je meent dat lenzen van fotokonijnen beter zijn dan waar je ze goedkoper kan kopen? Ik mis hier totaal de logica.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De waanzin van prijzen !

                            We evolueren naar Aziatische, (Noord-)Afrikaanse, of Zuid-Europese toestanden waar het (af- & tegen-) bieden een sport is geworden. Begin bij -50 %.

                            Het zal voor erg veel nieuwe animatie zorgen in onze winkels.
                            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: De waanzin van prijzen !

                              Ik ga waar het het goedkoopst is (zolang het maar in 'den Belgique' is )
                              Mijn lokale fotoboer in Vilvoorde had mijn D300 voor 151 Euro onder de prijs van Foto Rubens in Wilrijk, en vandaag had Foto Rubens de Sigma 10-20 voor 150 Euro goedkoper. Dank u wel! In totaal is dat toch een 301 Euro verschil.
                              Naar het schijnt heeft dit met de aankoper te doen en voor welke prijs hij zijn stock heeft kunnen binnenhalen... of zoiets.
                              Een goede raad is, kijk regelmatig op de sites van Foto Rubens en Konijnenberg en bel ook eens rond naar kleinere fotowinkels (je weet maar nooit! )

                              Comment

                              Working...
                              X