Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop camera paardenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop camera paardenfotografie

    Wie heeft er wat tips. Heb net een paar minuten geleden met pijn in mijn hart mijn oude trouwe powershot s1 verkocht.
    Dit was echt een super camera voor paardenfoto's. Vooral vanwege zijn snelheid, zoom en lichtbereik.

    Ik wilde eerst voor de S5 hierna gaan maar lees veel slechte verhalen over ruis in donkere omstandigheden en dit is nu net waar ik veel te maken heb.
    De S3 schijnt beter te zijn in die omstandigheden.

    Verder las ik ook weer dat de canon powershot sx100 ook een goede camera is.

    Wat ik zoek: een CANON die als het kan niet zo groot is en lekker in de hand ligt. Ik had geen problemen met de s1 en was hier super tevreden over maar ik las dat die sx100 toch ook 10x zoom heeft en die is wat lichter en kleiner dan mijn oude trouwe S1. Maar ja... Is kleiner niet minder licht in de lens in donkere omstandigheden???

    Moet ik nu toch maar voor de S5 gaan en dan maar zien wat hij in donkere omstandigheden doet? Ik weet het even niet meer.
    Iemand die wat tips kan geven over deze 3?
    Ik wil geen ander merk want ik heb tot nu toe altijd canon gehad en dat bevalt mij prima.
    Alleen de keuze tussen deze 3 ivm zoom en licht vind ik toch erg moeilijk.
    Zeker met paardenfotografie....

    Wie kan mij helpen met een goede opvolger voor mijn s1?
    canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
    Canon Powershot S3

  • #2
    Re: aankoop camera paardenfotografie

    Als ik op dpreview kijk komt de S5 er niet echt goed uit qua performance bij weinig licht...

    De SX100 doet niet veel beter

    Kijk misschien eens naar de Powershot A720 IS?

    R

    Comment


    • #3
      Re: aankoop camera paardenfotografie

      Bedankt voor je reactie. Die a720 heeft te weinig zoom. Ik heb minstens 10 x nodig in een paardenbak van 20x60 meter.

      Die s5 had ik dus ook al inderdaad gelezen. Vandaar dat ik meer aan de s3 zat te denken....
      canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
      Canon Powershot S3

      Comment


      • #4
        Re: aankoop camera paardenfotografie

        Wat is er mis met de combinatie in je handtekening?

        Comment


        • #5
          Re: aankoop camera paardenfotografie

          Ik denk dat die ruis sterk overdreven wordt met deze testen.
          In de praktijk op het beeldscherm en een kleine afdruk zal je hier niets van merken.
          Het voordeel van de S5 tov de S3 is de flitsschoen en het grotere lcd schermpje.

          Maar je kan natuurlijk altijd een 2de hands S3 opzoeken.
          Ik zelf ben zeer tevreden over de S5
          Kijk hier ook maar eens:http://picasaweb.google.nl/janus.bakker/ voor wat voorbeeld foto's.
          Janus.
          Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
          Enkele van mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: aankoop camera paardenfotografie

            Deze vraag is hier al meer gesteld.

            Voor paardenfotografie heb je een camera nodig met een snelle autofocus, en een korte reactietijd bij het afdrukken.
            Anders is het onderwerp al buiten beeld als de foto gemaakt wordt, of maak je de foto's allemaal net te laat waardoor je de mooiste actie mist.

            Bij weinig licht kom je dan weer uit bij een camera met een lichtsterke lens, en die ook goed presteert bij hoge iso-waarden.

            En dan kom je vanzelf uit bij een DSLR + een 70-200 f2,8-lens (liefst met beeldstabilisatie), met een compact zullen de resultaten altijd tegenvallen. Je zal af en toe wel eens een aanvaardbare foto maken met een compact, maar ook niet meer dan dat.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: aankoop camera paardenfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Wat is er mis met de combinatie in je handtekening?


              die heb ik ook nog maar als ik gewoon ff uit de hand foto's wil schieten terwijl ik toch al op stal ben heb ik geen zin om steeds mijn grote camera tas mee te nemen. Ook ga ik wel eens gewoon even ergens 1 uurtje kijken en dan nam ik altijd mij s1 mee. Bij grotere evenementen of zo dan neem ik mijn eos350 mee.

              dit is dus gewoon een cameratje voor erbij zeg maar. Voor als ik even snel naar stal ga en effe een leuke galopfoto of zo erop wil hebben of als iemand vraagt of ik even wat leuke foto's wil schieten.
              canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
              Canon Powershot S3

              Comment


              • #8
                Re: aankoop camera paardenfotografie

                Als het Canon moet zijn denk ik ook direct aan de Powershot 720.
                Misschien een alternatief voor als (minimaal) 10 zoom onontbeerlijk is, is de Panasonic TZ2 of TZ3 of FZ8 of FZ18? Of de Fuji s5700 of s8000?
                Last edited by nabi; 13 januari 2008, 14:19. Reden: meer alternatieven

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop camera paardenfotografie

                  ik snap nie da ge zomaar diene S1 verkoopt als die toch zo geweldig is, zonder da ge een alternatief op het oog hebt, en vervolgens komt klagen

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop camera paardenfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
                    ik snap nie da ge zomaar diene S1 verkoopt als die toch zo geweldig is, zonder da ge een alternatief op het oog hebt, en vervolgens komt klagen
                    klagen???? Pardon? Ik klaag toch helemaal niet? Ik vraag advies.
                    Ik had eerst de s5 op het oog maar las minder goede berichten hierover.
                    Voor mijn omstandigheden kom ik dan toch terecht op de s3 denk ik. Maar ja ik heb geen ervaring zelf met de s5. Hier misschien iemand wel met de combinatie paarden.

                    En ik las ook aardige berichten over de sx. Dit is toch een forum waar je ook advies in mag winnen? Sorry hoor maar klagen vind ik echt niet kloppen.
                    canon eos 350d. canon 18-55 mm. canon 70-210 mm 3.4-3.5 USM
                    Canon Powershot S3

                    Comment

                    Working...
                    X