Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop!

    Ik wou deze week een nieuwe camera gaan aanschaffen. Echter is de keuze aan camera's zo groot dat ik er gewoon niet meer uit kom.

    Het toestelletje is bedoeld om foto's te trekken op evenementen en fuiven. Wat wilt zeggen dat het een snel fototoestelletje mag zijn, en zijn flitsherlaadtijd niet te traag mag zijn. Verder heb ik dus ook een redelijke optische zoom nodig en een mooi aantal MP is ook altijd mooi meegenomen.
    Een beeldstabilisator is ook een leuk extra, vooral omdat alles snel snel uit de hand getrokken moet worden .

    Ik ben nu al in verschillende winkels geweest en elk raden ze hun eigen merk natuurlijk aan. Enkele winkels bieden me dan weer ongeveer dezelfde fototoestelletjes aan.

    Zo kreeg ik alvast volgende toestellen voorgeschoteld:
    - Canon PowerShot SX100 IS
    - Fuji FinePix S8000FD
    - Fuji FinePix S6500FD (of S6000FD, toch geen verschil)

    Een vriend van me kwam dan echter met zijn toestel:
    - Panasonic Lumix DMC-TZ3

    Verder had ik ook al aan het kijken geweest op sites zoals dpreview & the image resource e.d. echter kom ik er gewoon niet uit, het aanbod is zo groot en elk toestel heeft zijn voor en nadelen wel...

    Een vriend van me die bij de multimedia afdeling van Vanden Borre werkt zei me ook dat ik beter voor Panasonic of Canon kon gaan, omdat dat de betere merken zijn wat fotografie betreft. Fuji heeft een slechte na-service zei hij en daarom werken zij er niet meer mee samen ivm. fototoestellen...

    Echter blijf ik dan nog met de vraag wat ik zou doen...
    De Canon heeft naart schijnt een zeer lange herlaadtijd van z'n flits.. wat niet zo handig is op fuiven.. Bij de Panasonic klagen ze dan weer over noise e.d. en niet zo'n kwalitatief mooie fotos...

    Wat zeggen jullie? Hebben jullie voor en nadelen bij deze toestellen of andere voorstellen?
    Prijsklasse tussen de 2 à 400 euro =).

    Zijn er trouwens nog goedkopere winkels dan fotokonijnenberg? Die winkel is namelijk vlakbij =). Die vriend van VdB zei ook dat ik daar eens langs moest gaan met een printje van fotokonijnenberg, hij zei dat ze steeds de laagste prijs bieden... =)!

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop!

    Waarom niet de Panasonic FZ18. Zeer goed toestel met veel functionaliteiten en dit voor de prijs van €450 met een geheugenkaart van 1GB.
    Zie hier de testresultaten.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop!

      450 is al tege de hoge kant aan..
      Hoewel, de camera staat 373 euro bij fotokonijnenberg echter zal ik dan ook nog een aangepaste draagtas moeten zoeken aangezien het niet direct een handig toestel is om mee te nemen (maar dat zijn degene die ik voorstelde ook niet direct )

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop!

        kwaliteit van panasonic foto's zijn echt wel super hoor. Ik heb de fz50 gehad en dit is een super toestelleke maar ik vind die toestellen wel redelijk groot voor feestjes en evenementen. die fuji en panasonic fz toestellen steek je niet in je binnenzak.

        Ook heb ik een tz2 maar vind ik niet zo super.

        Voor een compact is een ricoh r7 ook zeker niet slecht.

        voor bridge toestel is de fz50 altijd een aanrader als het wat lomper mag zijn. Maar die kom je hier in iedere topic wel tegen
        kost 399 euro bij digitalstreet
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop!

          Tjah, 't zijn één voor één verbazende toestellen, maar dat zie je dan ook aan de prijs...
          echter moet ik ook in het achterhoofd houden dat deze toestellen slechts voor op lokale fuifjes gebruikt gaan worden en voor op evenementen (als ik ermee binnengeraak )

          echter mag het dus ook niet TE duur zijn.. foto's komen op mijn eigen site nadien en worden toch verkleind naar een 600px breedte... enkel de beste foto's houden we opzij voor wallpapertjes

          Echter moet het ook een toestelletje zijn waarmee ik dus toch degelijk kan inzoomen zodat ik vanop enkele meters verder een dj toch mooi op de foto kan zetten.

          [Edit] Vreemde is wel dat men zegt dat kwaliteit bij de Panasonic niet zo zuiver is als bij de Canon toestelletjes, aangezien panasonic de ruis nogal hardhandig wegvaagt.. toch is iedereen vrij content over deze toestellen?!

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop!

            Ja, vreemd hé?

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop!

              net als bij een panasonic en canon compact zal de ruis vanaf iso 400 zeer zichtbaar zijn. Dit is normaal voor alle compact.

              behalve de fuji finepix f30 heeft voor deze een betere reputatie, dit is een model die niet meer gemaakt word. Ik weet niet hoe dit nu zit met de nieuwe f50, de f40 was allesinds niet zo goed.

              Je kan misschien hier eens naar kijken, die zijn compact maar die toestellen die jou voorgesteld werden zijn toch iets te groot om weg te steken
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop!

                Ja idd, zijn idd vrij groot... =).
                't Probleem is natuurlijk ook dat je met van die super cams niet snel binnenkomt op evenementen,tenzij je er volk kent (wat al een geluk meestal wel zo is bij ons maar goed..)

                alleszins, die panasonic TZ3 en die canon SX100 IS zijn dan toch nog redelijk compact tegenover die andere toestellen hé..

                Comment

                Working...
                X