Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klachten foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klachten foto.com

    Ik bestel gewoonlijk mijn kalenders bij pixbook, en ben daar heel tevreden.
    Ik wilde echter de kwaliteit van foto.com uitproberen en heb daar dan ook één kalender besteld.
    Ik heb 13 euro uitgespaard, maar eigenlijk 17 verloren, want het is verloren geld. Ik ben helemaal niet tevreden van hun kwaliteit.
    Bv. ze maken reklame dat je de kalender kan laten beginnen wanneer je wilt, de mijne begint bij januari 2009. In februari staat geen foto, die kleeft achter de kaft, (dus konklusie? verkeerd gebundeld), er is geen gaatje voor de ophanging van hun kalender. ze spreken van papierformaat A3, terwijl het twee A4's zijn, enz....
    Ze maken reklame voor geld terug garantie, maar ik krijg nooit antwoord op mijn mails.
    Ik heb direct gereageerd per mail, maar geen antwoord. Ik heb nog drie weken om klacht in te dienen, maar ben bang dat ik nooit reactie ga krijgen.
    Heeft er iemand hier ervaring mee, en is er een andere manier om klacht neer te leggen?

  • #2
    Re: Klachten foto.com

    Mijn ervaring met foto.com is dat je moet bellen om een probleem opgelost te krijgen. Mijn "slechte" ervaring (bestelling nooit toegekomen) die ik had bij foto.com heb ik zo kunnen oplossen.

    Op de foto.com website staat er een nr. Ik ken hem niet van buiten maar het is ergens in Brussel (02/..)
    Mijn derde oog is een Nikon D90

    Comment


    • #3
      Re: Klachten foto.com

      Dat meent ge niet....

      Ik heb ook kalender A3 besteld, moet die maandag in de post gaan afhalen aangezien ik vrijdag niet thuis was. Ik had vorig jaar ook kalender besteld, en was daar vrij tevreden over (enkel de sephia fotos vond ik maar , dus dit jaar er geen ingestoken).

      Trouwens, enkele maanden geleden een 10-tal posters besteld, waarvan 1 verkeerd afgesneden, heb toen geklaagd en ze hebben ze mij alle 10 opnieuw gestuurd....waarvan die ene opnieuw verkeerd afgesneden

      Soit, hoop dat de kwaliteit van die kalender meevalt, afwachten tot maandag

      keep you posted

      groeten
      Pascal
      BMW_Pilot
      . . : Nikkon D80 17-135mm / 50mm 1.8 / 105mm 2.8 VR / SB800 : : . .
      Manfrotto 190XB + 322RC2

      Comment


      • #4
        Re: Klachten foto.com

        Pilot, verwacht je niet aan een kalender papierformaat A3, het zijn 2 A4's.
        Wat is er nog verkeerd? er is geen gaatje om de kalender op te hangen, de software is heel ingewikkeld. Ik heb verjaardagen ingeschreven, en die zag je niet, waren achter het gekleurde vak van de dag, dus opnieuw geschreven, nu staat er twee keer door elkaar: verjaardag moeke.
        en zo kan ik nog heel veel verder gaan.
        De foto van februari die verkeerd gedrukt was, is helemaal beschadigd.
        Bartoli, ik heb daarjuist nog eens goed gezocht en ik vond alleen een postadres, daar heb ik ondertussen ook naar geschreven, ga de brief nu opsturen en zien of daar wel reaktie op komt.
        Een telefoonnummer vond ik helemaal niet, maar bij 1207 heb ik wel gevonden wat ik zocht.
        Ik zal daar maandag eens naar bellen.
        Bedankt voor de reacties.

        Comment


        • #5
          Re: Klachten foto.com

          Hey Act,

          Blijkbaar heb ik mij vergist, posters die ik bestelde komen van foto.com, maar de kalender die ik besteld had, en gisteren in de post afgehaald, komt van PixBook, is in A3, en toch wel van goede kwaliteit, ben er echt tevreden van. In de vakken zelf heb ik fotos geplaatst, en zelf die komen mooi duidelijk over.
          Ik heb er 30,40€ voor betaald all-in.

          Hoop dat ze bij foto.com jouw geld terugbetalen!


          mvg
          Pascal
          Last edited by BMW_Pilot; 15 januari 2008, 06:37. Reden: typfout
          BMW_Pilot
          . . : Nikkon D80 17-135mm / 50mm 1.8 / 105mm 2.8 VR / SB800 : : . .
          Manfrotto 190XB + 322RC2

          Comment


          • #6
            Re: Klachten foto.com

            Oorspronkelijk geplaatst door Bartoli Bekijk bericht
            Mijn ervaring met foto.com is dat je moet bellen om een probleem opgelost te krijgen. Mijn "slechte" ervaring (bestelling nooit toegekomen) die ik had bij foto.com heb ik zo kunnen oplossen.

            Op de foto.com website staat er een nr. Ik ken hem niet van buiten maar het is ergens in Brussel (02/..)
            Kun je dat nummer eens opzoeken aub, want op hun website vind ik nergens een telefoonnummer terug.
            Ik had zelf een probleem met een gebroken mok en heb ettelijke malen gemaild. Na ongeveer 2 weken kreeg ik eindelijk antwoord en ondertussen zou een nieuwe mok onderweg moeten zijn.

            Act, ik zou dus zeggen, blijven mailen, zowel via de website klachten pagina, als via een reply op de mails die je zelf al gekregen hebt. En hopelijk krijg je snel antwoord.

            Foto.com zal van mij alvast ook geen bestellingen meer krijgen vrees ik
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Klachten foto.com

              Telefoonnummer is 010-229768; gevonden via witte gids, de gele gids kent hen blijkbaar niet

              Comment


              • #8
                Re: Klachten foto.com

                Ja maar ze nemen niet op.
                Al drie keer geprobeerd te bellen, zal straks nog eens proberen.

                Comment


                • #9
                  Re: Klachten foto.com

                  Ik lees zojuist mijn mails en zie dat ik éindelijk reactie heb gekregen.
                  En.... ze geloven mij niet.
                  Leuk hé?
                  Nu moet ik van alles foto's scannen (heb geen scanner) of foto's nemen, en ook nog een origineel exemplaar leveren.
                  Hoe kan ik nu een origineel exemplaar leveren van een kalender met een ophangingsgaatje? met de maand januari op zijn plaats? met een foto zonder krassen? met het papierformaat juist, met verjaardagen die dubbel geschreven staan????
                  Blijkbaar is het een standaardbrief voor iedereen, en past deze brief helemaal niet voor mijn kalender.
                  ik zal zien hoe dit afloopt.
                  ik hou jullie op de hoogte

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klachten foto.com

                    Bij mij werkte een mailtje al. Edit : ik kreeg een persoonlijk antwoord, +/- maand of 4 geleden.
                    Ik had hun een mailtje gestuurd om te zeggen dat kleuren en contrast en saturatie niet klopte. Ze hebben mij de foto's opnieuw afgedrukt met beter resultaat.
                    Last edited by Jotto; 16 januari 2008, 10:14. Reden: Toevoeging -> edit
                    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klachten foto.com

                      Wel, bij mij lukt dat blijkbaar niet.
                      Bij mij gaat het niet om de kwaliteit van de foto, maar om andere fouten van de kalender, en ik vind dat er heel veel fouten zijn.
                      lees ze maar hierboven.
                      ik heb gemaild op 6 januari en pas vandaag antwoord gekregen, heb een nieuwe mail gestuurd, zien hoe ze reageren.
                      ik hou jullie op de hoogte.
                      ik weet wel dat ik vandaag een nieuwe ga bestellen bij pixbook.
                      bijna dubbel zo duur, maar 20 maal beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klachten foto.com

                        Nena, ik zie pas dat je het over de klachtenpagina hebt, waar staat die? ik heb die niet gezien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Klachten foto.com

                          Oorspronkelijk geplaatst door Act Bekijk bericht
                          Nena, ik zie pas dat je het over de klachtenpagina hebt, waar staat die? ik heb die niet gezien.


                          En dan het tweede rechthoekje:
                          Vragen omtrent uw bestelling,
                          en dan vink jij 'kwaliteit' aan en kun je een e-mail via hun webpagina sturen.

                          Ik heb dus via die weg en via een reply op de bestelling mijn beklag gedaan. Ze hebben me na een paar weken geantwoord dat de nieuwe mok verstuurd is. Ik heb wel nog niets ontvangen. Maar goed, we wachten.

                          Op die pagina staat ook dat er vertraging zou zijn op het beantwoorden van mails. Dat heb ik ook gemerkt.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Klachten foto.com

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
                            Bij mij werkte een mailtje al. Edit : ik kreeg een persoonlijk antwoord, +/- maand of 4 geleden.
                            Ik had hun een mailtje gestuurd om te zeggen dat kleuren en contrast en saturatie niet klopte. Ze hebben mij de foto's opnieuw afgedrukt met beter resultaat.
                            Wat een geluk had jij ! Bij mij dezelfde klacht: mijn foto's (331!) waren perfect, maar zien er door hun aanpassing niet meer uit. Ongewijzigde herdruk gekregen: huilen, want ik heb er veel tijd aanbesteedt. (Al mijn erin geshopte vage luchten - minimaal 15% kleur - zijn gewoon verdwenen. En ik weet als DTP-er waarover ik het heb.)

                            Nu reageren ze niet meer op mijn mailtjes. Zoek wel wat anders. Ik geloof gevonden: www.profotonet.nl
                            Last edited by Antje; 29 februari 2008, 20:20. Reden: taalfout

                            Comment


                            • #15
                              Re: Klachten foto.com

                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW_Pilot Bekijk bericht
                              Dat meent ge niet....

                              Ik heb ook kalender A3 besteld, moet die maandag in de post gaan afhalen aangezien ik vrijdag niet thuis was. Ik had vorig jaar ook kalender besteld, en was daar vrij tevreden over (enkel de sephia fotos vond ik maar , dus dit jaar er geen ingestoken).

                              Trouwens, enkele maanden geleden een 10-tal posters besteld, waarvan 1 verkeerd afgesneden, heb toen geklaagd en ze hebben ze mij alle 10 opnieuw gestuurd....waarvan die ene opnieuw verkeerd afgesneden

                              Soit, hoop dat de kwaliteit van die kalender meevalt, afwachten tot maandag

                              keep you posted

                              groeten
                              Pascal
                              Bij mij gebeurde hetzelfde met de herdruk van mijn 331 foto's: allemaal precies hetzelfde slechte (uitgebeten en over-verscherpte) resultaat als de vorige keer.

                              Comment

                              Working...
                              X