PDA

Volledige versie bekijken : Klachten foto.com

Act
12 januari 2008, 09:45
Ik bestel gewoonlijk mijn kalenders bij pixbook, en ben daar heel tevreden.
Ik wilde echter de kwaliteit van foto.com uitproberen en heb daar dan ook één kalender besteld.
Ik heb 13 euro uitgespaard, maar eigenlijk 17 verloren, want het is verloren geld. Ik ben helemaal niet tevreden van hun kwaliteit.
Bv. ze maken reklame dat je de kalender kan laten beginnen wanneer je wilt, de mijne begint bij januari 2009. In februari staat geen foto, die kleeft achter de kaft, (dus konklusie? verkeerd gebundeld), er is geen gaatje voor de ophanging van hun kalender. ze spreken van papierformaat A3, terwijl het twee A4's zijn, enz....
Ze maken reklame voor geld terug garantie, maar ik krijg nooit antwoord op mijn mails.
Ik heb direct gereageerd per mail, maar geen antwoord. Ik heb nog drie weken om klacht in te dienen, maar ben bang dat ik nooit reactie ga krijgen.
Heeft er iemand hier ervaring mee, en is er een andere manier om klacht neer te leggen?

Bartoli
12 januari 2008, 09:51
Mijn ervaring met foto.com is dat je moet bellen om een probleem opgelost te krijgen. Mijn "slechte" ervaring (bestelling nooit toegekomen) die ik had bij foto.com heb ik zo kunnen oplossen.

Op de foto.com website staat er een nr. Ik ken hem niet van buiten maar het is ergens in Brussel (02/..)

BMW_Pilot
12 januari 2008, 09:52
Dat meent ge niet....

Ik heb ook kalender A3 besteld, moet die maandag in de post gaan afhalen aangezien ik vrijdag niet thuis was. Ik had vorig jaar ook kalender besteld, en was daar vrij tevreden over (enkel de sephia fotos vond ik maar :B, dus dit jaar er geen ingestoken).

Trouwens, enkele maanden geleden een 10-tal posters besteld, waarvan 1 verkeerd afgesneden, heb toen geklaagd en ze hebben ze mij alle 10 opnieuw gestuurd....waarvan die ene opnieuw verkeerd afgesneden :green:

Soit, hoop dat de kwaliteit van die kalender meevalt, afwachten tot maandag

keep you posted

groeten
Pascal

Act
12 januari 2008, 10:06
Pilot, verwacht je niet aan een kalender papierformaat A3, het zijn 2 A4's.
Wat is er nog verkeerd? er is geen gaatje om de kalender op te hangen, de software is heel ingewikkeld. Ik heb verjaardagen ingeschreven, en die zag je niet, waren achter het gekleurde vak van de dag, dus opnieuw geschreven, nu staat er twee keer door elkaar: verjaardag moeke.
en zo kan ik nog heel veel verder gaan.
De foto van februari die verkeerd gedrukt was, is helemaal beschadigd.
Bartoli, ik heb daarjuist nog eens goed gezocht en ik vond alleen een postadres, daar heb ik ondertussen ook naar geschreven, ga de brief nu opsturen en zien of daar wel reaktie op komt.
Een telefoonnummer vond ik helemaal niet, maar bij 1207 heb ik wel gevonden wat ik zocht.
Ik zal daar maandag eens naar bellen.
Bedankt voor de reacties.

BMW_Pilot
15 januari 2008, 06:37
Hey Act,

Blijkbaar heb ik mij vergist, posters die ik bestelde komen van foto.com, maar de kalender die ik besteld had, en gisteren in de post afgehaald, komt van PixBook, is in A3, en toch wel van goede kwaliteit, ben er echt tevreden van. In de vakken zelf heb ik fotos geplaatst, en zelf die komen mooi duidelijk over.
Ik heb er 30,40€ voor betaald all-in.

Hoop dat ze bij foto.com jouw geld terugbetalen!

mvg
Pascal

Nena
15 januari 2008, 08:47
Mijn ervaring met foto.com is dat je moet bellen om een probleem opgelost te krijgen. Mijn "slechte" ervaring (bestelling nooit toegekomen) die ik had bij foto.com heb ik zo kunnen oplossen.

Op de foto.com website staat er een nr. Ik ken hem niet van buiten maar het is ergens in Brussel (02/..)

Kun je dat nummer eens opzoeken aub, want op hun website vind ik nergens een telefoonnummer terug.
Ik had zelf een probleem met een gebroken mok en heb ettelijke malen gemaild. Na ongeveer 2 weken kreeg ik eindelijk antwoord en ondertussen zou een nieuwe mok onderweg moeten zijn.

Act, ik zou dus zeggen, blijven mailen, zowel via de website klachten pagina, als via een reply op de mails die je zelf al gekregen hebt. En hopelijk krijg je snel antwoord.

Foto.com zal van mij alvast ook geen bestellingen meer krijgen vrees ik :B

Basketfan
15 januari 2008, 10:24
Telefoonnummer is 010-229768; gevonden via witte gids, de gele gids kent hen blijkbaar niet

Act
16 januari 2008, 09:59
Ja maar ze nemen niet op.
Al drie keer geprobeerd te bellen, zal straks nog eens proberen.

Act
16 januari 2008, 10:05
Ik lees zojuist mijn mails en zie dat ik éindelijk reactie heb gekregen.
En.... ze geloven mij niet.
Leuk hé?
Nu moet ik van alles foto's scannen (heb geen scanner) of foto's nemen, en ook nog een origineel exemplaar leveren.
Hoe kan ik nu een origineel exemplaar leveren van een kalender met een ophangingsgaatje? met de maand januari op zijn plaats? met een foto zonder krassen? met het papierformaat juist, met verjaardagen die dubbel geschreven staan????
Blijkbaar is het een standaardbrief voor iedereen, en past deze brief helemaal niet voor mijn kalender.
ik zal zien hoe dit afloopt.
ik hou jullie op de hoogte

Jotto
16 januari 2008, 10:12
Bij mij werkte een mailtje al. Edit : ik kreeg een persoonlijk antwoord, +/- maand of 4 geleden.
Ik had hun een mailtje gestuurd om te zeggen dat kleuren en contrast en saturatie niet klopte. Ze hebben mij de foto's opnieuw afgedrukt met beter resultaat.

Act
16 januari 2008, 10:17
Wel, bij mij lukt dat blijkbaar niet.
Bij mij gaat het niet om de kwaliteit van de foto, maar om andere fouten van de kalender, en ik vind dat er heel veel fouten zijn.
lees ze maar hierboven.
ik heb gemaild op 6 januari en pas vandaag antwoord gekregen, heb een nieuwe mail gestuurd, zien hoe ze reageren.
ik hou jullie op de hoogte.
ik weet wel dat ik vandaag een nieuwe ga bestellen bij pixbook.
bijna dubbel zo duur, maar 20 maal beter.

Act
16 januari 2008, 10:18
Nena, ik zie pas dat je het over de klachtenpagina hebt, waar staat die? ik heb die niet gezien.

Nena
16 januari 2008, 12:47
Nena, ik zie pas dat je het over de klachtenpagina hebt, waar staat die? ik heb die niet gezien.

http://be.foto.com/nl/contacteer_ons.asp

En dan het tweede rechthoekje:
Vragen omtrent uw bestelling,
en dan vink jij 'kwaliteit' aan en kun je een e-mail via hun webpagina sturen.

Ik heb dus via die weg en via een reply op de bestelling mijn beklag gedaan. Ze hebben me na een paar weken geantwoord dat de nieuwe mok verstuurd is. Ik heb wel nog niets ontvangen. Maar goed, we wachten.

Op die pagina staat ook dat er vertraging zou zijn op het beantwoorden van mails. Dat heb ik ook gemerkt.

Antje
29 februari 2008, 20:18
Bij mij werkte een mailtje al. Edit : ik kreeg een persoonlijk antwoord, +/- maand of 4 geleden.
Ik had hun een mailtje gestuurd om te zeggen dat kleuren en contrast en saturatie niet klopte. Ze hebben mij de foto's opnieuw afgedrukt met beter resultaat.

Wat een geluk had jij ! Bij mij dezelfde klacht: mijn foto's (331!) waren perfect, maar zien er door hun aanpassing niet meer uit. Ongewijzigde herdruk gekregen: huilen, want ik heb er veel tijd aanbesteedt. (Al mijn erin geshopte vage luchten - minimaal 15% kleur - zijn gewoon verdwenen. En ik weet als DTP-er waarover ik het heb.)

Nu reageren ze niet meer op mijn mailtjes. Zoek wel wat anders. Ik geloof gevonden: www.profotonet.nl

Antje
29 februari 2008, 20:25
Dat meent ge niet....

Ik heb ook kalender A3 besteld, moet die maandag in de post gaan afhalen aangezien ik vrijdag niet thuis was. Ik had vorig jaar ook kalender besteld, en was daar vrij tevreden over (enkel de sephia fotos vond ik maar :B, dus dit jaar er geen ingestoken).

Trouwens, enkele maanden geleden een 10-tal posters besteld, waarvan 1 verkeerd afgesneden, heb toen geklaagd en ze hebben ze mij alle 10 opnieuw gestuurd....waarvan die ene opnieuw verkeerd afgesneden :green:

Soit, hoop dat de kwaliteit van die kalender meevalt, afwachten tot maandag

keep you posted

groeten
Pascal

Bij mij gebeurde hetzelfde met de herdruk van mijn 331 foto's: allemaal precies hetzelfde slechte (uitgebeten en over-verscherpte) resultaat als de vorige keer.

Antje
29 februari 2008, 20:33
Ik lees zojuist mijn mails en zie dat ik éindelijk reactie heb gekregen.
En.... ze geloven mij niet.
Leuk hé?
Nu moet ik van alles foto's scannen (heb geen scanner) of foto's nemen, en ook nog een origineel exemplaar leveren.
Hoe kan ik nu een origineel exemplaar leveren van een kalender met een ophangingsgaatje? met de maand januari op zijn plaats? met een foto zonder krassen? met het papierformaat juist, met verjaardagen die dubbel geschreven staan????
Blijkbaar is het een standaardbrief voor iedereen, en past deze brief helemaal niet voor mijn kalender.
ik zal zien hoe dit afloopt.
ik hou jullie op de hoogte

Ik kreeg de zelfde vage reactie, maar ze willen zien of het om een upload-fout gaat of een afdrukfout. Die mail van hun is voor mij als DTP-er (dagelijks met zowel taal als Photoshop bezig) complete wartaal (zie copie hieronder).
Ik vroeg hun dan ook waar het op sloeg, vandaar dat ik het nu weet. Maar ... het is toch raar dat je de foto's moet gaan scannen met je privé-scannertje of er weer een foto van moet nemen. Ik dacht: hoe vaag (kleuren en scherpte) resultaat wil je hebben, maar daar gaat het dus niet om. Maar zet er dan in waar het wel om gaat!!! :bom:

Beste klant,
Is het mogelijk om hier een fotografisch bewijs van aan te leveren?
U kan dit doen adhv een scan of een digitale foto.
Gelieve alsook een origineel exemplaar aan te leveren zodat we dit kunnen vergelijken.
U mag dit dan doormailen naar onze klantendienst op dit emailadres.
We zullen u berichten zodra dit ontvangen wordt zodat wij een herdruk van uw bestelling of eventueel een terugbetaling kunnen regelen.
Mvg,Foto.com team Dutch customer helpdesk Foto.com

Tekst is vast niet door een Belg geschreven want die schijnen juist heel goed te zijn in ons ;-) Nederlands.

Antje
29 februari 2008, 20:49
Foto.com: wel/niet

De volgende vragen gaan over kleur, contrast en scherpte.

A
Heb je slechte foto's: ga wel naar foto.com*, ga door naar B
Heb je goede foto's: ga NIET naar foto.com, lees C

*Als je geen problemen hebt met rare afsnedes, evt. witte randjes. :rolleyes:

B
Door weeromstandigheden, te weinig licht, mindere kwaliteit camera (vaak de platte door te weinig licht voor kleurdiepte via lenzensysteem) en/of te weinig pixel. Lees D.

C
Goede foto's worden waardeloos afgedrukt door een filter dat ze erover gooien om ze nog mooier te krijgen. Mijn goede foto's zijn doorgeslagen: te scherp en te contrastrijk. Luchten verdwenen, bomen uitgebleekt en rare randjes (door een 'scherper'-filter).
Wellicht werkt filter goed bij foto's van lage kwaliteit, pimpt ze op.
Lees D.

D
GARANTIE-SERVICE: Na klacht over nieuwe foto's ontving ik 14 dagen na originele bestelling de herdruk. Zelfde uitgebeten rot-kwaliteit. Weer -inmiddels- 3 klachten ingediend, maar ze verschuilen zich nu in de internet-anonimiteit en zijn dus onbereikbaar. :bom:

Jammer, ik was ooit (toen ze nog Fuji=papier gebruikten en telefonisch bereikbaar waren) erg blij met ze. :(

Nancy

Antje
29 februari 2008, 20:50
Heeft iemand ze de laatste tijd nog telefonisch bereikt in Nederland.

En heb je dan hun nummer voor mij?

rsted
3 maart 2008, 11:04
Voor de liefhebbers:
er is een promotie op foto.com!!

500 foto's (10 x 15) voor 0,01€ !!

Enkel voor de mensen die goedkope, slecht afgedrukte foto's willen :-)

Act
4 maart 2008, 21:33
Ondertussen zijn we weer meer dan een maand verder en is het nog altijd niet afgelopen.
Ik heb op 30 januari een storting ontvangen van 4,19 terwijl ik 17,99 had betaald.
Mijn mails worden niet beantwoord.
Vandaag uiteindelijk een mail gekregen met de bevestiging dat het wél betaald is. Over het bedrag dat betaald is, of over het bewijs wordt niet gepraat. Ze hebben inderdaad betaald, maar veel te weinig.
Het is inderdaad zo dat hun nederlands wel te wensen overlaat.

"Beste klant,

Volgens mijn gegevens is deze terugbetaling wel degelijk uitgevoerd. Ik had mijn niet vergist.
U zou deze moeten terugvinden op de uittreksels, maar niet met titularis foto.com - maar Sidelec.

Mvg,

Géraud
Dutch Support Foto.com"

Dus heb ik vandaag nog eens (voor de zoveelste keer) gemaild.
De volgende keer denk ik wel twee keer na, voor ik nog naar het goedkoopste ga.
Ik hou jullie op de hoogte.

Act
5 maart 2008, 20:20
Vandaag terug een mail gekregen, uitzonderlijk vlug.
Hij ging alles regelen om het bedrag zo vlug mogelijk terug te storten.
Wel raar hé, dat een mens soms enkele euro's wilt uitsparen en dan zoveel last kan hebben.:green: