Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

    Iemand ervaring met deze lens? En is deze lens zijn geld waard? Best een dure lens, vandaar? Of heeft iemand anders een beter tip voor een groothoek lens in deze prijsklasse (van rond de 700,- euro)

    En niet geheel onbelangrijk, is deze lens geschikt voor een fullframe camera?
    (5D van Canon)

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groet,

    Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

    Hij is geschikt voor een FF en volgens dieverse testen is het een goede lens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
      Iemand ervaring met deze lens? En is deze lens zijn geld waard? Best een dure lens, vandaar? Of heeft iemand anders een beter tip voor een groothoek lens in deze prijsklasse (van rond de 700,- euro)

      En niet geheel onbelangrijk, is deze lens geschikt voor een fullframe camera?
      (5D van Canon)

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Groet,

      Vincent
      het is de breedste niet-fisheye lens die je zal kunnen vinden op je 5D. Als je een goed exemplaar hebt, heb je een praaltje van een lens in je bezit
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

        Ik heb hem omdat het de énige is die zo breed is én spotgoedkoop is in vergelijking met de breedste van Canon.
        De kwaliteit is ok, zowel de foto's als de constructie zelf. Het is mijn enige niet Canon lens en die Sigma zit qua robuustheid dicht bij de 70-300DO, eigenlijk net iets beter.
        Je moet alleen beseffen dat je aan de grenzen van de fysica zit: 12mm laat het licht net iets meer buigingen maken dan een 35mm
        De 35mm L is natuurlijk scherper, maar da's appelen met peren vergelijken.
        Mogelijk is mijn fish-eye ook iets scherper en die kan ik softwarematig ook de-fishen, maar ten koste van kwaliteit én dan zie ik niet tijdens het fotograferen wat het uiteindelijk resultaat is.
        De lens is volkomen rectilineair, dus recht blijft recht. Een objectief dat ik niet graag zou missen
        In de etalage: een fish eye en een 70-300DO
        Last edited by Koen Bé; 13 januari 2008, 22:54.
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

          Waar kwam ik dezelfde vraag nog tegen ....?? Hier in het juiste forum
          DigiCam

          Comment


          • #6
            Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            het is de breedste niet-fisheye lens die je zal kunnen vinden op je 5D.
            Waar haal je het idee vandaan dat het een fish eye is?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Waar haal je het idee vandaan dat het een fish eye is?
              ehm, waar haal jij het idee dat ik het idee heb dat het een fisheye lens is
              lees best eerst wat beter
              Last edited by Matthias; 14 januari 2008, 10:06.
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X