Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf eerste camera

    Hallo,

    ik ben al enige tijd geïnteresseerd in fotografie, en zou nu mijn eerste spiegelreflexcamera willen aanschaffen. Maar onlangs begon ik te twijfelen of het wel een goed idee is om meteen een spiegelreflex te kopen. Ik ben nu aan het denken of het niet beter is om eerst voor een toestel genre Sony DSC-H9 te gaan. Zulke toestellen hebben ook heel wat mogelijkheden, die ik best eerst leer kennen en onder de knie krijg.
    Langs de andere kant scheelt de prijs van dit soort toestellen nu ook weer niet zoveel met een goedkopere DSLR camera als de Nikon D40.

    Ben nu dus echt aan het twijfelen. Misschien dat ik hier wat raad kan krijgen. Ik ben van plan het toestel vooral te gebruiken voor natuurfotografie (landschappen en dieren) en voor mooie vakantiefoto's te maken. Voor dat laatste is een zwaardere spiegelreflex ook weer een nadeel me dunkt.


    Groetjes
    Elias

  • #2
    Re: Aanschaf eerste camera

    Met je idee (eerst een bridge om te leren) is niks mis mee. En misschien kan je die naderhand als back-up toestel nog nuttig gebruiken.

    Want:

    Ofwel loop je binnen enige tijd tegen de beperkingen van een bridge op
    Ofwel is een bridge gewoon onvoldoende i.v.m. dierenfotografie (wat versta je trouwens hieronder? dieren in het wild of in de zoo brengen andere eisen mee) . Voor landschappen en vooral vakantiefoto's is een (goede) bridge zowat ideaal.

    Er liep hier vorig jaar februari een draadje met de veelzeggende titel 'wat neem ik mee op vakantie?' (of iets dergelijks) en ik kan je verzekeren dat de waarde en de kilo's van het fotomateriaal soms erg hoog opliep.
    En in de rubriek 'reisfotografie' worden vragen en problemen besproken i.v.m. (vliegtuig) en fototassen/rugzakken.

    Binnenkort misschien nog het draadje: welke aanhangwagen is geschikt voor mijn materiaal? )

    Alle gekheid op een stokje: gebruik de zoekfunctie even (termen 'bridge' 'prosumer', om er slechts twee te noemen). Bijzonder leerrijk en tijdvullend. Dan vind je terug dat uiteraard een bridge voor- en nadelen heeft, maar idem voor een DSLR.

    De beste raad is denk ik (met dank aan Nete voor het citaat): is fotografie een hobby, koop een bridge, is fotografie DE hobby, koop een DSLR.

    Maar leer leven met de beperkingen. Dus denk eens eerst na, misschien, wat je eisen en verlangens zijn.


    Edit : Misschien dit draadje ook even volgen?

    Edit 2 : de link van het reistopic
    Last edited by nabi; 11 januari 2008, 15:41. Reden: draadje toegevoegd

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf eerste camera

      Elias, geen slecht idee om eerst voor een bridge te gaan. Kost niet zoveel en heeft tegenwoordig al veel mogelijkheden. Uiteraard heeft het ook zijn minpunten tov van een goeie DSLR.
      Toch, bekijk eens de Panasonic FZ18. Is vrij nieuw, 18x zoom, en nog vele andere functionaliteiten. De prijs valt ook best mee.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment

      Working...
      X