Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF-gegevens op foto zetten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF-gegevens op foto zetten?

    Kan iemand van jullie me uitleggen hoe je in photoshop of andere de exif-gegevens van je foto erop kunt zetten? (vb: 1/30 - f 2.8 - ISO 400, met dan eventueel het merk en type van je toestel erbij, in een bepaalde rand)

    Mocht iemand een batch hebben staan in PS, dan zou ik die persoon ook heel dankbaar zijn. Heb vroeger zoiets gehad van een collega, maar ben dat kwijt, en er is nog niemand die me dat kon tonen...

    Alvast bedankt,

    Nico

  • #2
    Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nicootjen Bekijk bericht
    Kan iemand van jullie me uitleggen hoe je in photoshop of andere de exif-gegevens van je foto erop kunt zetten? (vb: 1/30 - f 2.8 - ISO 400, met dan eventueel het merk en type van je toestel erbij, in een bepaalde rand)

    Mocht iemand een batch hebben staan in PS, dan zou ik die persoon ook heel dankbaar zijn. Heb vroeger zoiets gehad van een collega, maar ben dat kwijt, en er is nog niemand die me dat kon tonen...

    Alvast bedankt,

    Nico
    dat kan je perfect doen met BD sizer en zo ook foto's in batch verwerken...
    bdsizer
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

      Ik denk dat het de bedoeling is de exif gegevens leesbaar op de foto te zetten. Als ik me niet vergis, kan dat niet met BD-sizer, tenzij je het vakje rechtsboven overtypt in het copyright-tekstvak.
      Een recentere versie van BDSIZER, vind je trouwens HIER.

      Ik kan je echter niet helpen, maar ongetwijfeld is hier één of andere techneut die dat wel kan .

      Comment


      • #4
        Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

        Jij wil dit



        wel, ik heb daar een script voor, maar zoals je ziet staat niet alles erop.
        Moet het nog terug aanpassen. Of kan je zelf met Java overweg?

        Comment


        • #5
          Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

          weet er iemand hoe ik ze via bordermaker erin kan krijgen ?
          thx
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Ik denk dat het de bedoeling is de exif gegevens leesbaar op de foto te zetten. Als ik me niet vergis, kan dat niet met BD-sizer, tenzij je het vakje rechtsboven overtypt in het copyright-tekstvak.
            Een recentere versie van BDSIZER, vind je trouwens HIER.

            Ik kan je echter niet helpen, maar ongetwijfeld is hier één of andere techneut die dat wel kan .
            gaat wel perfect hoor met BDsizer... je kan daar rechtstreeks allerlei Exif informatie kiezen
            in in dat menuutje Exif kan je nog tientallen aparte dingen kiezen



            en dit is het resultaat: (enkel de geselecteerde onderdelen van de exif die ik wil, heb ik erop gezet)

            Last edited by Matthias; 11 januari 2008, 11:00.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: EXIF-gegevens op foto zetten?

              gaat ook met "exifer" samen met nog een heleboel meer ...
              FWIW

              Comment

              Working...
              X