Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoop foto's

    Hallo,

    Ik denk dat dit forumonderdeel de beste plaats hiervoor is: ik fotografeer met een Canon S3 IS als hobby. Afgelopen zomervakantie zijn we in het westen van de Verenigde Staten op vakantie geweest. Op die reis heb ik >3000 foto's gemaakt en daarbij een weblog bijgehouden voor de 'thuisblijvers'.

    Vandaag krijg ik echter een bericht van uitgeverij Zwijsen. Deze zijn bezig met de ontwikkeling van een nieuwe rekenmethode voor het basisonderwijs en daarvoor willen zij een foto van mij gebruiken. Ik werd gevraagd door te geven "of dit mogelijk is en zo ja, onder welke voorwaarden (kosten en rechten)"

    Nu is echter mijn vraag, als complete leek op het gebied van foto-verkoop, wat kan ik het beste doen qua rechten/kosten? De foto wordt afgedrukt op A6 formaat en ik wacht nog op een overzicht van de oplage. Zijn er richtprijzen die ik kan naleven? Of heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

    Lars

  • #2
    Re: Verkoop foto's

    O.a. op de site van Sofam kan je richtprijzen vinden:


    Of je als "amateur" het onderste uit de kan moet/wil halen is uiteraard wat anders.
    Hierover zijn op dit forum toch al heel wat "draadjes" volgeschreven. Je kan best de zoekfunctie eens gebruiken.
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

    Comment

    Working...
    X