Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nu? wachten of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat nu? wachten of niet

    kben dus op zoek naar een DSLR

    ik had m'n oog laten vallen op de Sony a100W (dz kit 18-70 + 75-300)

    komen ze eerst met de nieuwe A200 en daarna zijn er de geruchten van een A??? met tilt-screen en live-view

    wat moet ik nu doen?
    wachten tot februari en kijken wat de prijs is van de A200
    hopen dat de prijs van de A100 zakt met de komst van de A200
    of nog langer wachten op de A??? (live-view en tilt-screen zijn mooi meegenomen maar niet belangrijk)
    Canon eos 400D / 18-55 / 55-200 / BG-E3

  • #2
    Re: Wat nu? wachten of niet

    Wachten op het allernieuwste gaat je de grootste voldoening geven (het lekkerste speelgoed)maar ook het meeste geld kosten.Ik denk dat het boudweg daar zowat op neerkomt,in essentie hoeveel ben je bereid uit te geven voor je hebbeding.



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Wat nu? wachten of niet

      hangt er allemaal van af hoe belangrijk jij al die snufjes zelf vindt.

      Als je nu meteen de straat op wil of de natuur in wil met je camera, dan ga je zowiezo blij zijn met een A100 denk ik.

      Vind je live-view ècht belangrijk (voor macrofotografie ofzo), dan kan je wachten...

      Een andere optie is natuurlijk voor een 2dehands A100/A700 te gaan, dan is de prijs wat lager natuurlijk.

      Tom
      ~TDN
      fotoblog: www.tdn9.be

      Comment


      • #4
        Re: Wat nu? wachten of niet

        @Phororhacos
        waarschijnlijk heb je al gezien dat de A100w (dz kit) nu € 799 gaat en dat vind ik niet veel voor een DSLR met die features.
        voeg daarbij nog een batterygrip € 109, een xtra batterij € 75 en een flits € 225 en we zitten toch al een stukje boven de € 1000
        en omdat dezelfd ccd sensor ook door nikon gebruikt wordt, kan het zeker geen slechte koop zijn.

        @TDN
        die snufjes zijn voor mijn niet zo belangrijk, ik kom van een fuji S7000 en zat daar op het einde van het toestel, maar ik denk niet dat ik veel meer nodig zal hebben dan de a100
        het enigste dat aanwezig met zijn is: Super Steady shot of IS in de body en een groter zoombereik dan de S7000


        grt Wim
        Canon eos 400D / 18-55 / 55-200 / BG-E3

        Comment


        • #5
          Re: Wat nu? wachten of niet

          Wachten is altijd een argument om een betere camera te hebben maar het gevolg van wachten is dat je nooit een camera gaat hebben. Bij Sony zijn ze nu volop aan het bijproduceren en er staat dus wel wat nieuws aan te komen. Maar moet dat persé een Sony zijn? Bij Canon hebben ze net een aantal upgrades rond en waarschijnlijk steken ze nu eerst tijd in een nieuwe 5D en die ligt waarschijnlijk buiten je budget. Nikon volg ik niet vanop 1 mm afstand maar die zijn nu ook weer bijgebeend geloof ik. Net zoals bij Pentax. Is het dan nu niet de moeite om eerder bij 1 van deze laatste merken te gaan kijken?

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Wat nu? wachten of niet

            ken het gevoel.
            Zelf ook op zoek, en als ik hoor wat er allemaal aankomt ga ik zowie zo wachten tot de eerste reacties op die nieuwe toestelletjes binnenwaaien. Tegen die tijd zijn de prijzen van de huidige modellen ook wat gezakt.

            Toen mijn vader 25 was kocht ie een pentax K1000. Het ding is intussen 37 jaar oud en doet t nog steeds perfect. Hoewel de huidige digitale camera's in mijn ogen al de moete beginnen worden (ons trouwfoto's met ne D40+kitlens zijn gewoon goed), is die schonen tijd dat je iets kocht voor t leven, toch wel écht voorbij.
            http://www.effieweg.tk

            Comment


            • #7
              Re: Wat nu? wachten of niet

              Nog iemand,

              ik was in de mediamarkt gisteren, en daar ging ik zien voor de 400D en D40. tot ik opeens die sony A100 voor me kreeg! Het belangrijkste vind ik de 18-70 standaart lens, en dat die anti bewegings dinges, in de body zit ipv in de lens, zoals bij de andere merken.

              prijs voor de A100 met 18-70 les was 599

              prijs online voor de A200 met 18-70 les bedraagt 699


              ik ga n maandje wachten ..
              SONY a200K 18-70mm

              Comment


              • #8
                Re: Wat nu? wachten of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Wachten op het allernieuwste gaat je de grootste voldoening geven (het lekkerste speelgoed)maar .....
                ....zal nooit komen, want er zijn altijd geruchten en even wachten of er geen kinderziektes zijn en dan is er weer een gerucht.....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Wat nu? wachten of niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  ... Maar moet dat persé een Sony zijn? ...
                  Nee maar wel IS in de body en niet in de lens
                  Canon eos 400D / 18-55 / 55-200 / BG-E3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat nu? wachten of niet

                    hier nog een duidelijk overzichtje met de verschillen

                    SONY a200K 18-70mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat nu? wachten of niet

                      wachten duurt zo lang.... want je blijft wachten. Heb net hetzelfde achter de rug, had een D70, wilde een D200 maar de nieuwe fuji kwam, dus maar wachten op de Fuji. Was de Fuji er en hoorde ik over de opvolger van de D200...... namelijk de D300...... uiteindelijk was ik dus bijna een jaar verder en werkte nog steeds met mijn D70 al wachtend...... Uiteindelijk gewoon de knoop doorhakken anders wacht ik op de D400 tot 2010 .....

                      Ik heb dus uiteindelijk de D300 en heb geen spijt van het wachten.....
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat nu? wachten of niet

                        wacht tenminste nog een maand of 2
                        Twee grote beurzen komen er aan nl CES en PMA, twee beurzen waar de fabrikanten traditioneel hun nieuwe modellen voorstellen aan het publiek. dat laat je toe om met meer informatie over de laatste ontwikkelingen een beslissing te nemen of je voor een "ouder" model kan gaan of voor een nieuw, rekening houdend dat de lanceerprijzen voor "nieuw" meestal niet erg lang gehandhaafd blijven ttz ze zakken meestal? redelijk snel ..
                        FWIW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat nu? wachten of niet

                          Er staat trouwens een A700 onder aangeboden voor het moment
                          ~TDN
                          fotoblog: www.tdn9.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat nu? wachten of niet

                            joepie,
                            kheb er eentje gekocht,

                            voor mij geen Sony A100, A200 of A700 meer.

                            kheb me laten verleiden door de CANON EOS 400 D.

                            een 400D met 18/55 en 55/200 en Batterygrip
                            ligt zalig in de hand.
                            Canon eos 400D / 18-55 / 55-200 / BG-E3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat nu? wachten of niet

                              Had je niet gezegd dat er IS in de body moest zitten?
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment

                              Working...
                              X