Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krokodilvis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krokodilvis

    @ iedereen: Bedankt voor de reacties en het bekijken van voorgaande foto's (post).
    Deze foto nog steeds uit archief , een gewone krokodilvis welke relatief - als alles meezit * - makkelijk te fotograferen valt. * Hiermee bedoel ik ... als het beestje rustig is (meestal wel), maar vooral op een makkelijke toegankelijke plaats ligt (hier had ik wel geluk, vandaar ook in dit perspectief kunnen vastleggen). Ik ben blij deze aan men collectie te kunnen toevoegen.

    Gewone krokodilvis - Carpet flathead



    grt, TROPCAL
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: Krokodilvis

    Een GEWONE krokodilvis lol Een speciaal visje en bovendien knap vastgelegd
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Krokodilvis

      inderdaad heel mooi geschoten.
      MAg ik vragen hoe groot zo'n vis is, of beter hoe klein aangezien je hem bij macro post.
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #4
        Re: Krokodilvis

        Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
        MAg ik vragen hoe groot zo'n vis is, of beter hoe klein aangezien je hem bij macro post.
        Ja El Grande, jij mag dit vragen. Zo'n een vis kan een max. lengte van 1 meter halen (volgens info Rode Zee gids). De krokodilvis op de foto zal zo goed als deze max. lengte gehad hebben. Ik begrijp dat het moeilijk inschatten is van hoe groot sommige onderwerpen wel zijn wanneer u deze dus nooit eerder hebt kunnen zien of waarnemen.

        Het waarom in deze rubriek. Deze rubriek is zowel voor macro als voor close-up en ... ik dacht dat deze toch onder de noemer close-up viel of vergis ik me in deze denkwijze . Indien ik me vergis hoor ik het graag, kon natuurlijk ook bij dieren worden geplaatst, maakt voor mij eigenlijk weinig uit.

        Misschien even dit Macrofotografie / Close-up, (ter hulp). Wanneer men post in de verkeerde rubriek zou zijn geplaatst, laat ik de modurators oordelen en desnoods dient men het geheel maar te verplaatsen. (Indien : Sorry voor het ongemak dat dit met zich meebrengt )

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Een GEWONE krokodilvis lol
        Moet er ook steeds om lachen. Trouwens zou niet weten hoe een ongewone eruitziet. Staat zo gedefinieerd in de gids. Er zijn wel varianten in deze soort vissen.

        grt, TROPCAL
        grt, TROPCAL
        www.tropcal.be

        Comment


        • #5
          Re: Krokodilvis

          knap plaatje
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: Krokodilvis

            Ik volg je onderwaterfoto's steeds met bijzondere aandacht. En ook deze keer ontgoochel je niet
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Krokodilvis

              Deze heeft zich goed aangepast aan zijn omgeving
              Toch een aparte wereld!
              Een hele mooie
              Groetjes Hendrika

              Comment


              • #8
                Re: Krokodilvis

                Knap vastgelegd
                Filip De Vos - Foto albums

                Comment


                • #9
                  Re: Krokodilvis

                  wreet beest , mooit vastgelegd
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krokodilvis

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Ik volg je onderwaterfoto's steeds met bijzondere aandacht. En ook deze keer ontgoochel je niet
                    hier vant zelfde.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Krokodilvis

                      Die heeft zijn naam niet gestolen knap werk
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Krokodilvis

                        Zeer goeie opname van de krokodilvis Tropcal.
                        Werd vroeger in de Lokerse duikclub ook wel camouflagevis genoemd omdat ze er voor gekend zijn hun kleuren aan te passen aan de omgeving waar ze vertoeven.
                        Meestal gaan ze bijna helemaal onder het zand liggen, zodat alleen de ogen zichtbaar zijn, en als er dan een klein visje dichtbij komt zuigen ze deze in een hap naar binnen.
                        Op de foto is duidelijk de grote muil te zien, dus ook wat grotere vissen gaan gemakkelijk naar binnen.
                        Heel wat vissen passen hun kleuren aan de omgeving aan omdat ze dan minder zichtbaar zijn voor andere roofvissen.
                        Ook ik kijk altijd eerst naar Dieren of Macro en Close-up om te zien welke verrassing u en ook Ticor voor ons in petto hebben.

                        Broken-wing

                        Comment


                        • #13
                          Re: Krokodilvis

                          Knap
                          BD0808BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Krokodilvis

                            Weer een mooie plaat, knap werk
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Krokodilvis

                              Allen bedankt voor de aangename reacties.
                              grt, TROPCAL
                              www.tropcal.be

                              Comment

                              Working...
                              X